• Reklama
  • Kontaktai
Plungė - Plungės rajono ir Rietavo krašto laikraštis
  • Pagrindinis
  • Aktualijos
    • Savivalda
    • Politika
    • Švietimas
    • Sveikata
    • Socialiniai reikalai
    • Finansai
    • Kriminalai ir nelaimės
    • Ūkio reikalai
    • Kitos aktualijos
  • Mano Rietavas
  • Teminiai puslapiai
    • Keliai. Mašinos. Žmonės
    • Gamta. Medžioklė. Žūklė
  • Kultūra ir sportas
    • Krašto kultūra: praeities ir šiandienos dialogai
    • Už jūsų ir mūsų laisvę!
    • Laikraštis „Telšių žinios”
    • Laikraštis „Santarvė”
    • Kultūra
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
  • Žmonės
  • Nuomonės
  • Partnerių informacija
No Result
View All Result
  • Pagrindinis
  • Aktualijos
    • Savivalda
    • Politika
    • Švietimas
    • Sveikata
    • Socialiniai reikalai
    • Finansai
    • Kriminalai ir nelaimės
    • Ūkio reikalai
    • Kitos aktualijos
  • Mano Rietavas
  • Teminiai puslapiai
    • Keliai. Mašinos. Žmonės
    • Gamta. Medžioklė. Žūklė
  • Kultūra ir sportas
    • Krašto kultūra: praeities ir šiandienos dialogai
    • Už jūsų ir mūsų laisvę!
    • Laikraštis „Telšių žinios”
    • Laikraštis „Santarvė”
    • Kultūra
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
  • Žmonės
  • Nuomonės
  • Partnerių informacija
No Result
View All Result
Plungė - Plungės rajono ir Rietavo krašto laikraštis
No Result
View All Result

Dyzelinis ar benzininis?

admin
8 sausio, 2010
Keliai. Mašinos. Žmonės
0
0
VIEWS
Pasidalink

Dažnas iš mūsų apie tai išmano nedaug: žinome, kad automobilis su dyzeliniu varikliu yra ekonomiškesnis, nes „ryja“ mažiau kuro, tačiau triukšmas didesnis, o šaltą žiemą sunku paleisti dyzelinu varomą variklį. Vienareikšmiško atsakymo nėra. Štai keletas abiejų agregatų skirtumų ir palyginimų.


Automobiliai su dyzeliniu varikliu yra ekonomiškesni eksploatavimo metu, sunaudoja 25-30 proc. mažiau degalų, nes aukštesnis naudingumo koeficientas. Mat dyzelinių variklių suspaudimo (suslėgimo) laipsnis – 14-24, tuo tarpu benzininių, dažniausiai vadinamų Oto variklių, – 8-11. Kuo didesnis suslėgimo laipsnis, tuo ekonomiškesnis variklis.
Dyzelinių galios reguliavimas yra kokybinis, o tai reiškia, kad, nepriklausomai nuo alkūninio veleno apsisukimų dažnio ir krūvio, į cilindrus paduodamas praktiškai vienodas oro kiekis, o išnaudojamų degalų kiekis padidėja, didėjant krūviui.
Dyzeliniuose varikliuose degusis mišinys ruošiamas variklio cilindre ir užsidega savaime be kibirkšties dėl 15-17 kartų labiau suslėgto ir įkaitusio iki 500-600 laipsnių oro. Įsiurbiamas ir suspaudžiamas tik oras. Degalai smulkiais lašeliais į degimo kameras įpurškiami tik suspaudimo takto pabaigoje. Užvedant šaltą variklį, orą iki reikiamos temperatūros įkaitina pašildymo žvakės.

Oro pertekliaus koeficientas visada – daugiau kaip 1,3. Tai reiškia – oro daugiau negu reikia, kad būtų pagerintas degimas. Liepsnos sklidimo greitis – apie 1000 m/s. Dyzelinių degalų užsidegamumas įvertinamas cetaniniu skaičiumi. Kuo jis didesnis, tuo greičiau degalai užsidega, lengviau paleisti variklį, jis tyliau veikia ir mažiau dyla. Maksimali degimo temperatūra – maždaug 2 000 laipsnių karščio. Tačiau jei cetaninis skaičius per didelis, degalai nespėja išgaruoti ir susimaišyti su deguonimi, variklis ima labiau dūmyti. Deginių temperatūra – 550-750 laipsnių karščio.
Oto varikliuose (benzininiuose)galia reguliuojama kiekybiškai. Esant mažam ir vidutiniam galingumui (lengvųjų automobilių varikliai daugiausia veikia šiais režimais), suslėgimo laipsnis žemas, tai lemia žemą degimo efektyvumą, vadinasi – ir didesnį degalų sunaudojimą.
Skirtingai nei dyzeliniuose, Oto varikliuose yra išorinis degiojo mišinio ruošimas. Įsiurbimo takto metu dėl cilindre susidariusio oro išretėjimo į jį veržiasi oras ir benzinas. Pastarasis virsta garais, kurie, susimaišę su oru, sudaro degųjį mišinį. Oro pertekliaus koeficientas – 0,7-1,3. Maksimali degimo temperatūra – maždaug 2 500 laipsnių karščio. Jei oro yra nepakankamai, benzinas ne visiškai sudega. Padidėja deginių toksiškumas, be to, tokio benzino lašeliai nuplauna nuo cilindro sienelių alyvą, variklis ima sparčiau dilti, kaista, sumažėja jo galia ir ekonomiškumas. Deginių temperatūra – 600-800 laipsnių karščio.
Benzino atsparumas detonacijai (savaiminiam užsidegimui) įvertinamas oktaniniu skaičiumi (OS), kuris yra pagrindinis benzino kokybės rodiklis, taip pat rūšies požymis, rodantis jo markę. OS yra nustatomas benziną lyginant su etaloniniais degalais specialiame stendiniame vieno cilindro karbiuratoriniame variklyje.

Manoma, kad žalinga naudoti didesnio OS benziną, negu reikia varikliui.
Sugedus benzininiam agregatui, tikėtina, kad teks mažiau pakloti pinigų jam remontuoti nei dyzeliniam. Automobilis su dyzeliniu varikliu yra brangesnis dėl konstrukcijos sudėtingumo. Taip pat prie trūkumų galima priskirti didesnę masę, mažesnį litrų galingumą, didesnį triukšmingumą.
Yra ir trūkumų, ir privalumų. Tyrimai rodo: jei per metus ketinama nuvažiuoti 40-50 tūkst. kilometrų, labiau apsimoka automobilis su dyzeliniu agregatu.
Praėjusiais metais, pagal VĮ „Regitra“ informaciją, populiaresni buvo dyzeliniu kuru varomi automobiliai.

Kitas įrašas

Skaudžiausia avarija - gruodžio pradžioje

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

CAPTCHA vaizdas
Atkurti Vaizdą

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Video rekomendacijos:

Pirmas puslapis

Petrinės Plateliuose: kulinarijos paveldas, duoklė Žemaitei ir tradiciniai atlaidai
Plungės ROTARY klubui – 30 metų!
Šviesos ir įkvėpimo šventė: Žemaitės vardas suskambo muzikoje ir poezijoje
Plungės irkluotojai triumfavo varžybose Marijampolėje

Keliai. Mašinos. Žmonės

Naujas etapas Lietuvos kelių sektoriuje: steigiamas Valstybinis kelių fondas
Į Plungę atkeliaus 6 elektriniai autobusai
Apmokestinami krašto keliai Mažeikiai– Plungė–Tauragė, Plungė–Vėžaičiai
Darbai kelyje Pauošniai–Plateliai – jau į pabaigą

Nuomonės

Pritarta antrosios pensijų pakopos pertvarkai
Mokytojų rajone trūksta, bet pavojaus varpais dar neskambinama
Sportas vaikams taps brangesnis
Garbės piliečiams – nemokamas baseinas

Savas

„Sau palinkėčiau nebijoti naujovių, drąsiai priimti naują etapą“
Skautų ir ne skautų olimpinėse žaidynėse Smilgiuose – 177 dalyviai!
Vienuoliktokė Emilija: „Studijos užsienyje manęs nevilioja“
Mokymai naujokams ir senbuviams

Renginiai

Petrinės Plateliuose: kulinarijos paveldas, duoklė Žemaitei ir tradiciniai atlaidai
Plungės ROTARY klubui – 30 metų!
Šviesos ir įkvėpimo šventė: Žemaitės vardas suskambo muzikoje ir poezijoje
Tarp ąžuolų ir tylos – Sofijos festivalis gimsta iš kūrybos ir atminties
No Result
View All Result

Laikraštis

Nuomonių ringas

Ar naudojatės dirbtinio intelekto įrankiais?

Loading ... Loading ...

Orai


Orai Plungėje

Orai


Orai Plungėje 2 savaitėms


  • Balsavimų archyvas
  • Kontaktai
  • Pagrindinis
  • Paskyra
  • Prisijungti
  • Privatumo politika
  • Registracija sėkminga!
  • Reklama
  • Slaptažodžio atstatymas
  • Laikraštis „Plungė” PDF versija

Visos teisės saugomos © 2021 laikrastisplunge.lt

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
No Result
View All Result
  • Pagrindinis
  • Aktualijos
    • Savivalda
    • Politika
    • Švietimas
    • Sveikata
    • Socialiniai reikalai
    • Finansai
    • Kriminalai ir nelaimės
    • Ūkio reikalai
    • Kitos aktualijos
  • Mano Rietavas
  • Teminiai puslapiai
    • Keliai. Mašinos. Žmonės
    • Gamta. Medžioklė. Žūklė
  • Kultūra ir sportas
    • Krašto kultūra: praeities ir šiandienos dialogai
    • Už jūsų ir mūsų laisvę!
    • Laikraštis „Telšių žinios”
    • Laikraštis „Santarvė”
    • Kultūra
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
  • Žmonės
  • Nuomonės
  • Partnerių informacija

Visos teisės saugomos © 2021 laikrastisplunge.lt

Skip to content
Open toolbar Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • Pilkos spalvosPilkos spalvos
  • Nuorodos pabraukimasNuorodos pabraukimas
  • Skaitomas šriftasSkaitomas šriftas
  • Reset Reset