Pasitikti ar išlydėti keleivių į Rietavo autobusų stotį atvažiuojantys vairuotojai vis dar sustoja Žemaičių plento kelkraštyje, nepaisydami to, kad asfaltas šioje vietoje paženklintas ištisine linija. Mašinos stovi pažeisdamos Kelių eismo taisykles, nors Savivaldybės tarybos posėdyje, sušauktame balandžio mėnesį, buvo nuspręsta stotyje įrengti stovėjimo vietas, kuriose rietaviškiai saugiai galėtų laukti atvykstančių autobusų.
Problema iškilo įruošus žiedinę sankryžą
2011 metais, padarius žiedinę sankryžą Žemaičių plento ir kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė susikirtimo vietoje, ties autobusų stotimi nebeliko vietos, kur saugiai galėtų laukti mašinos, atvežusios ar pasitinkančios keleivius. Stovėti šalikelėje nepažeidžiant Kelių eismo taisyklių tapo neįmanoma, kadangi plentas toje vietoje paženklintas ištisine linija, o ties keliuku į autobusų stotį pastatytas įvažiuoti draudžiantis kelio ženklas. Vairuotojai nori nenori buvo priversti daryti vieną ar kitą pažeidimą.
Susidariusi neadekvati situacija Savivaldybės tarybos narių iniciatyva 2011-aisiais buvo aptarta Saugaus eismo komisijos posėdyje. Ėjo metai, o padėtis iš esmės nepasikeitė, nors kelio ženklas „Įvažiuoti draudžiama“ ir buvo pakeistas į kitą – „Stovėti draudžiama“.
Įpareigojo pasirūpinti stovėjimo vietų įrengimu
Šiemet balandžio pabaigoje sušauktame tarybos posėdyje socialdemokratė Virginija Jakavičienė vėl atkreipė kolegų ir vietos valdžios dėmesį į tai, kad prie autobusų stoties nėra vietos mašinoms statyti (apie tai 2017 m. gegužės 9 d. rašėme straipsnyje „Autobusų stotyje atsiras stovėjimo vietų pasitinkančiųjų ir išlydinčiųjų keleivius automobiliams“).
Politikė tada kalbėjo, kad jos akivaizdoje vos neįvyko avarija, kai studentas, išlipęs iš kelkraštyje stovinčio automobilio, suskubo kirsti gatvę. „Žmonės turi turėti vietą, kurioje nebijodami būti nubausti saugiai lauktų atvažiuojančių autobusų“, – išsakė savo nuomonę V. Jakavičienė.
Savivaldybės administracijos direktoriaus Vytauto Dičiūno pozicija buvo kitokia: „Jokios problemos nėra: mašinos gali įvažiuoti į pačią stotį ir išleisti keleivius, nes kelio ženklas, draudžiantis tai daryti, seniai panaikintas.“
Meras Antanas Černeckis, pritardamas V. Jakavičienės nuomonei, kad turi būti pastatyti aiškūs ženklai ir pažymėtos stovėjimo vietos, administracijos vadovui V. Dičiūnui pavedė užduotį: „Tai teisėtas prašymas. Pažymėkite stovėjimo vietas taip, kaip priklauso, įrenkite lenteles su informacija. Jose reikėtų nurodyti, kiek laiko aikštelėje galima stovėti. Informuokite, kad vietos skirtos tik pasitinkantiesiems ar išlydintiesiems keleivius.“
Administracijos direktorius: „Atskirų pažymėtų vietų lengvajam transportui įrengti nenumatoma“
Nuo minėtojo posėdžio praėjo beveik keturi mėnesiai. Jokių pokyčių – vairuotojai keleivių kaip laukė, taip ir tebelaukia pažeisdami Kelių eismo taisykles. Rugsėjis artėja, judėjimas stotyje tuoj vėl suaktyvės, o saugių stovėjimo vietų taip ir neatsirado. Kas dėl to kaltas – gal Savivaldybės administracijos direktorius užmiršo tarybos narių jam duodą pavedimą? O gal miesto seniūnas neskuba vykdyti užduoties?
Tokius klausimus pateikę Savivaldybės administracijos direktoriui gavome labai trumpą atsakymą: „Tarybos posėdyje aš paminėjau, kad į Rietavo autobusų stoties teritoriją galima įvažiuoti ir, sustojus ten, kur netrukdytų autobusų eismui, laukti atvykstančių autobusų be jokių apribojimų. Atskirų pažymėtų vietų lengvajam transportui įrengti nenumatoma.“
Prisipažinsime, toks atsakymas buvo netikėtas. Puikiai girdėjome, ką Savivaldybės tarybos posėdyje sakė administracijos direktorius ir kas jam buvo pavesta. Negi tarybos narių paklausimai ir pastabos, garsiai išsakyta mero nuomonė – tik tuščias, į jokių problemų sprendimą nevedantis politikų žodžių žaismas?
Pareigūnai nebaustų, bet…
Rietavo policijos komisariato pareigūnas Aurimas Puidokas neabejojo, kad autobusų stotyje pažymėjus lengvojo transporto stovėjimo vietas, pastačius ženklą, kuriame aiškiai būtų nurodytas leidžiamas stovėjimo laikas, klausimų vairuotojams nebekiltų.
„Dabar ties keliuku į stotį stovintis kelio ženklas „Stovėti draudžiama“ leidžia automobiliui įvažiuoti į teritoriją, pasiimti ar išleisti keleivį, iškrauti arba pakrauti krovinį. Tačiau retas kuris atvažiuoja likus minutei ar dviem iki autobuso išvykimo laiko, tad luktelėti tenka 10–15 minučių. Kaip tik dėl to ir kyla abejonių: kiek ilgai čia galima stovėti ir laukti nepažeidžiant Kelių eismo taisyklių? Pareigūnai tikrai nebaus vairuotojo, kuris įvažiavęs į stoties teritoriją atvykstančio autobuso lauks automobilyje, bet stovėjimo vietų įrengimas išsklaidytų visus neaiškumus“, – kalbėjo pareigūnas.
Meras: „Stovėjimo vietos bus pažymėtos iki rugsėjo 1 dienos“
Prieš rašydami straipsnį šia aktualia tema, pasiteiravome mero A. Černeckio nuomonės. Savivaldybės vadovas situaciją pakomentavo: „Dėkoju už pastebėjimą dėl nevykdomo nurodymo pažymėti lengvųjų automobilių stovėjimo vietas autobusų stoties teritorijoje. Direktorius suprato, kad užteko pašalinti kelio ženklą „Įvažiuoti draudžiama“, ir problema jau išspręsta. Stovėjimo vietos bus pažymėtos iki rugsėjo 1 dienos.“
Reikia tikėti, kad šį kartą į mero nurodymą bus įsiklausyta atidžiau, ir greitai rietaviškiams, atvežusiems ar pasitinkantiems keleivius autobusų stotyje, nebereikės imituoti avarinio sustojimo laukiant draudžiamoje vietoje.