Lietuvos politikai sugeba stebinti: kol valdantieji donkichotiškai kovoja su alkoholiu, iš liberalų tribūnos pasigirdo siūlymas leisti sėsti prie vairo labiau apgirtusiems, nei buvo galima iki šiol. Šalyje, kur kasmet dėl neblaivių vairuotojų kaltės žūva dešimtys, o sužeidžiama šimtai žmonių, tokia mintis skamba makabriškai.
Kaip Seimo nario idėją didinti leistiną alkoholio kiekį automobilių vairuotojams nuo 0,4 iki 0,5 promilės, o motociklininkams – nuo 0,2 iki 0,5 promilės, vertina Rietavo policijos komisariato viršininkas Marius Vaičikauskas ir gatvėje sutikti rietaviškiai?
Policijos komisariato vadovas M. Vaičikauskas:
– Mano nuomone, net nereikėtų diskutuoti šia tema. Prie transporto priemonės vairo turi sėdėti blaivus žmogus. Ir nesvarbu, jis profesionalas ar mėgėjas vairuotojas, vairuojantis autobusą, sunkiasvorę, lengvąją mašiną ar kitą transporto priemonę. Situacija keista, kai svaigalus vartojantis vairuotojas svarsto: dar galiu išgerti ar jau viršysiu normą? Tada pradeda ieškoti, kaip pasitikrinti blaivumą. Verslui gal ir gerai – alkoholio matuoklius žmonės perka. Jeigu jau svarstoma leistiną girtumo normą didinti iki 0,5 promilės, tai kodėl ne iki 1 promilės? Juk galima ir taip sugalvoti… Aš už nuliukus.
Ingrida:
– Leistinos normos didinti tikrai nereikėtų, ypač motociklininkams, kurie mėgsta vairuoti rizikingai. Mums nereikėtų savęs lyginti su kitomis Europos šalimis, nes lietuvių vairavimo kultūra visiškai kitokia.
Daina:
– Kitose Europos šalyse, pavyzdžiui, Prancūzijoje, kur vyną žmonės geria lyg vandenį, prie vairo leidžiama sėsti daugiau išgėrusiems, kiek pamenu, iki 0,8 promilės. Nieko stebėtina, kad kažkam kilo idėja suvienodinti sąlygas vairuotojams. Tačiau prieš tai vertėtų gerai pagalvoti. Juk lietuviai tokie: jeigu padidinsi leistiną normą, jie būtinai tuo ir piktnaudžiaus.
Modesta:
– Nesąmonė, jau ir taip keliai pilni girtų vairuotojų. Kiek avarijų įvyksta, kiek žmonių žūva. Politikas iš neturėjimo ką veikti visiškai nusišneka. Užuot stengęsis suvienodinti leistiną alkoholio kiekį vairuotojams, tegul rūpinasi, kad Lietuvos žmonės uždirbtų tiek, kiek uždirba kitose Europos Sąjungos šalyse, kad pensininkai galėtų pasijausti europiečiais, o ne badautų.
Dalia:
– Išgėrus iš viso nėra ko sėsti prie mašinos vairo. Susidaro toks įspūdis, kad politikai žaidžia: vienas griežtina alkoholio prekybą, kitas siūlo leisti daugiau išgerti, trečias per Seimo posėdį marškinėlius internetu perka. Matyt, politikas, siūlęs didinti leistiną alkoholio normą, užmiršo, kad vairuotojas kelyje atsakingas ne tik už save. O gal tokia pataisa reikalingesnė jiems patiems, kad per susitikimus, reprezentacinius vakarėlius išgėrę vyno taurę ar stipresnio gėrimo galėtų drąsiai sėsti prie vairo?
Tomas:
– Ir profesionalui, ir mėgėjui vairuoti reikia blaiviam. Domėjausi šia tema, net lenktynininkai yra tokios nuomonės. Dar daugiau – prie vairo nepataria sėsti pajutus sveikatos sutrikimo požymių. Tiek vienu, tiek kitu atveju reakcija lėtėja. Ne paslaptis, kad politikai patys nedrausmingai važinėja. Jie sukėlė ne vieną eismo įvykį, o kai kurie sugeba net pabėgti iš incidento vietos. Gali būti, kad tos pataisos Seimo nariai siekia būtent savo naudai. Šventes reikia švęsti, bet jeigu jau išgėrei, išsikviesk taksi ar pasirūpink, kad koks draugas parvežtų.