Praėjusį antradienį Saugaus eismo organizavimo komisijai vėl teko nagrinėti įvairiausius prašymus. Pastaruoju metu dažni pageidavimai įrengti greičio ribojimo kalnelius ir pastatyti įvairius draudžiamuosius kelio ženklus. Posėdžiautojams dažnai tenka pasukti galvas, kaip padaryti, kad ir prašantysis būtų patenkintas, ir nepatogumų nebūtų sukelta.
Prašys „Sodros“ atidaryti vartus
Greičio ribojimo kalnelių ir ženklo, draudžiančio sustoti, norėjo Plungės miesto Paprūdžio gatvės gyventojas K. G.
Vyras nurodė, kad vairuotojai, savo automobilius paliekantys ir taip siauros gatvelės pakraščiuose, neretai užstato keliukus į plungiškių kiemus. Taip pat dėl stovinčių mašinų eismas gatve darosi sudėtingas.
Na, o dėl greičio ribojimo kalnelių prašytojo argumentas – vairuotojai mėgsta palakstyti.
Komisija su K. G. išsakytomis pastabomis dėl automobilių stovėjimo ir sudėtingo eismo sutiko, tad norimo ženklo įrengimui neprieštaravo.
Nuo J. Tumo-Vaižganto gatvės iki Valstybinio socialinio draudimo fondo skyriaus abiejose gatvės pusėse bus pastatyti ženklai, draudžiantys sustoti ir stovėti. Beje, jie galios ir ten gyvenantiesiems.
Miesto seniūnas Gintaras Domarkas atkreipė komisijos dėmesį, kad „Sodros“ skyriaus kieme galėtų tilpti keli automobiliai, tačiau vartai uždaryti. „Galbūt klientams skirtose vietose šalia pastato stovi ir darbuotojų automobiliai“, – sakė seniūnijos vadovas.
Komisija nutarė kreiptis į „Sodrą“ ir paprašyti atidaryti vartus.
Dėl greičio ribojimo kalnelių komisijos narių nuomonės išsiskyrė. Vieno balso persvara nuspręsta kol kas jų neįrengti.
Ne viskas priklauso nuo komisijos
Uždrausti važiuoti daugiau nei 20 tonų sveriančiam transportui ir įruošti greičio ribojimo kalnelius keliose vietose Lieplaukės gatvėje iki susikirtimo su Telšių gatve prašė Alsėdžių miestelio gyventoja D. S.
Savivaldybės administracijos Vietos ūkio ir turto skyriaus vyr. specialistas Martynas Čiuželis komisijos nariams priminė, kad apie svorio ribojimo ženklus jau buvo diskutuota anksčiau, prašymas netenkintas. „Kito varianto nėra – pastatę ženklus visai užkirstume kelią sunkiasvorėms mašinoms. Dėl greičio ribojimo priemonių sutinku“, – kalbėjo vyr. specialistas.
Ir čia paaiškėjo, jog minėtasis kelias priklauso ne seniūnijai, o Lietuvos automobilių kelių direkcijai, tad komisija gali tik informuoti ją apie savo sutikimą įrengti greičio ribojimo kalnelius.
Dėl ženklo pastatymo seniūnams lengvatos
Posėdžiautojai be ginčų leido Stalgėnų seniūnui laikinai pastatyti kelio ženklus, ribojančius sunkiasvorių automobilių masę, kai kuriuose seniūnijos keliuose, kad dėl lietingo oro jie nebūtų gadinami.
Komisijos pirmininkas Mindaugas Jurčius turėjo pasiūlymą – leisti seniūnams savo nuožiūra esant panašiems orams tokius ženklus įrengti nelaukiant atskiro komisijos narių pritarimo. „Šie sprendimai turi būti priimti operatyviai, o mes renkamės tik pagal poreikį. Manau, seniūnai, matydami būtinybę statyti ženklą, galėtų apie tai informuoti komisiją, jos nariai elektroniniu paštu ar kitu būdu išsakytų savo poziciją, o gavę pritarimą seniūnijų vadovai jau tą pačią dieną galėtų tą darbą padaryti“, – dėstė M. Jurčius.
Tokiam siūlymui susirinkusieji neprieštaravo, bet akcentavo, kad tokie kelio ženklai turi būti laikini.
Nuolaidos sukelia spūstis
Nagrinėjant papildomus klausimus, miesto seniūnas informavo, kad buvo gautas žemės ūkio kooperatinės bendrovės „Pieno gėlė“ prašymas Birutės gatvėje, ties dėvėtų drabužių ir avalynės parduotuve „Launedva“, pastatyti kelio ženklus, draudžiančius sustoti.
Kaip sakė G. Domarkas, antradieniais, kai paskelbiamas išpardavimas, į „Launedvos“ stovėjimo aikštelę nebetelpa visų norinčiųjų apsipirkti automobiliai, tad pirkėjai palieka juos tiesiog prie gatvės. Tuomet „Pieno gėlės“ transportui pravažiuoti tampa sudėtinga, žiemą padėtis dar pablogėtų, nes toje vietoje – nuokalnė.
Komisijos nariai šmaikštavo, kad, matyt, išpardavimas labai geras, jei jau tiek pirkėjų sulaukia, bet sutiko, kad situaciją reikia valdyti. Tad nutarta abiejose kelio pusėse pastatyti po prašomą ženklą.
Ar dėl tokio sprendimo „neužsikiš“ kiti kelkraščiai, parodys laikas.
Tikrai, bent darbuotoju automobiliai galetu stoveti pastato kieme, taip paliekat daugiau vietos turmpiems sustojimams atvaziuojantiems miesto gyventojams. Juk vartu automatika, kad ir dextera.lt parduotuveje tikrai nera brangi, tai butu patogu, nes galbut rankinis darinejimas nera pilnai kontroliuojamas ir neretas ivaziaves gali pamirsti uzdaryti