
Praėjo kiek daugiau kaip metai nuo tos dienos, kai Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Bagužis ir akcinės bendrovės „Latvijas tilti“ atstovas pasirašė tunelinio viaduko po geležinkeliu Plungėje, Dariaus ir Girėno gatvėje, statybos rangos darbų pirkimo sutartį. Po trijų mėnesių bus metai, kai oficialiai paskelbta apie darbų pradžią. Tad pats laikas būtų žvilgtelėti, kaip viskas klostosi, ar „telpama“ į terminus ir ar jau šių metų pabaigoje bus galima važiuojant tuneliu pasiekti vadinamąjį kareivinių rajoną.
Priminimas
Skaitytojams priminsime, kad tunelinį viaduką po geležinkeliu stato jungtinės veiklos partnerės akcinė bendrovė „Latvijas tilti“, akcinė bendrovė „Eurovia Lietuva“ ir uždaroji akcinė bendrovė „Plungės lagūna“.
Ne kartą kalbėta, kad šis projektas savo darbų apimtimi yra didžiausias ir sudėtingiausias, koks apskritai yra buvęs savivaldybėje. Konkursą laimėjusi bendrovė su partnerėmis tunelį pastatyti turi per 17 mėnesių. Tiesa, į šį laikotarpį neįskaitomas darbų sustabdymo laikotarpis, prasidedantis gruodžio 15-ąją ir pasibaigiantis kitų metų kovo 15-ąją. Darbų pratęsimas sutartyje nenumatytas, o jų kaina – 5,85 mln. eurų.
Reikia pastebėti, kad bendra statybos objekto vertė – 7 083 315 eurų. Pagal 2015 metų lapkričio mėnesį pasirašytą jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį projektą „Tunelinio viaduko po geležinkeliu Plungės m. Dariaus ir Girėno g. įrengimas“ įgyvendina Lietuvos automobilių kelių direkcija, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Plungės rajono savivaldybės administracija. Vadinasi, ir kaštai dalijami atitinkamai.
Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma – 5 504 697,99 Eur. Susisiekimo ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakymu skirtas finansavimas – iki 4 678 993,29 Eur. Plungės rajono savivaldybės administracija kaip projekto partnerė privalo prisidėti prie projekto įgyvendinimo nuo numatomų atlikti savo darbų dalies tinkamų finansuoti išlaidų ne mažiau kaip 151 446,87 Eur. Savivaldybei tenkanti netinkamų finansuoti išlaidų suma siekia 628 042,64 euro. Atlikus matematikos veiksmus aišku, kad tik tunelinio viaduko statyba Plungės rajono savivaldybei kainuos 779 489,51 Eur. O pridėjus kitus darbus (naujos gatvės nutiesimas ir kt.) bendra prisidėjimo suma išauga iki 1,5 mln. eurų.
Viskas pagal planą
Bet ne apie pinigus kalbėsime. Smalsu, kokiais žingsniais – vėžlio ar septynmylių batų – vyksta darbai. O jų numatyta tikrai nemažai: Dariaus ir Girėno, Stoties, Žemaitės gatvės rekonstravimas, atraminės sienutės įrengimas, pėsčiųjų takas, šaligatviai, vandens nubėgimo latakai, asfalto ir trinkelių dangos nuovažos į sklypus ir kitas teritorijas, šviesoforų įrenginiai, telekomunikacijų, ryšių įrenginių iškėlimas, tunelio apšvietimo tinklai ir pan.
„Tunelio aukštis – 4,5 metro, ilgis – 57 metrai, dvi eismo juostos automobiliams, plotis – 8 metrai. Pėsčiųjų ir dviračių tako plotis – 2,6 metro. Prieštunelio ilgis – 270 metrų, nuolydis –
7 procentai“ – tokie duomenys palikti ateities kartoms geležinkelio stoties perone įkastoje laiko kapsulėje.
Ne iš vieno plungiškio teko girdėti, kad tunelio statyba vyksta gana sparčiai. Žmonių pastebėjimus patvirtino meras Audrius Klišonis ir Savivaldybės administracijos direktorius G. Bagužis.
„Dirba gerai. Viskas vyksta labai dalykiškai, preciziškai laikomasi nustatyto darbų grafiko. Problemos sprendžiamos operatyviai“, –
trumpai konstatavo administracijos vadovas.
Pasak mero, nors darbų įsibėgėjimas ir buvo sunkesnis, tačiau šiuo metu rangovai į terminus išsitenka. Prieš kelias dienas tunelio statyba persikėlė į miesto centro pusę, Žemaitės gatvė uždaryta, patekimas į ją – per P. Genio gatvę.
„Manau, kad techniniai darbai bus baigti iki gruodžio pradžios – visus galėsime pakviesti važiuoti tuneliu“, – sakė A. Klišonis. Anot jo, gerų rezultatų duoda ir nuolatiniai gamybiniai pasitarimai su „Lietuvos geležinkeliais“ ir Automobilių kelių direkcija, racionalus sprendimų ieškojimas.
Pasidomėjome, už kokią sumą tunelio statybos darbų jau atlikta. Viešųjų pirkimų skyriaus vedėja Jūratė Garčinskaitė atsakė, kad Plungės rajono savivaldybei tenkančios projekto dalies darbų padaryta už 479 548,53 euro.
Kiti darbai
Beje, kalbėdamas apie tunelį meras užsiminė apie tai, kad rytiniame aplinkkelyje taip pat pradėti darbai (kelyje Mažeikiai–Plungė–Tauragė, pirmajame posūkyje į miestą, bus įrengta žiedinė sankryža – aut. past.).
Netrukus statybinė technika ims burgzti Ryto gatvėje. „Statybvietė jau perduota. Darbai šiais metais bus užbaigti. Nebereikės žmonėms gyventi dulkėse“, – dėstė A. Klišonis.
Darbai bus baigti Nausodžio seniūnijos Kaušėnų kaimo Babrungo gatvėje. Asfaltas bus paklotas Platelių gatvėje Babrungo kaime.
šaunuoliai
Saunu ir grazu ,kad plunge auga ir vystosi.