Mintis sujungti Plungės geležinkelio ir autobusų stotis rajono politikų galvose sukasi jau ne vienerius metus. Pernai „Lietuvos geležinkelių“ atstovai į Plungę atvežė gerų žinių: pavyko apginti mūsų miesto traukinių ir autobusų stočių sujungimo projektą, investicijos patvirtintos. Liko tik maža smulkmena – pasirašyti bendradarbiavimo sutartį, kurią turėjo parengti plungiškiai ir suderinti abiejų šalių teisininkai. Derinimas šiek tiek užtruko, bet, kaip sakoma, geriau vėliau nei niekada. Praėjusią savaitę vykusiuose Savivaldybės tarybos Ūkio, ekologijos ir kaimo reikalų bei Ekonomikos, finansų ir biudžeto komitetų posėdžiuose pritarta sutarties pasirašymui ir projektui vykdyti reikalingų lėšų skyrimui.
Tiesa, prieš metus rajono valdžia apie stočių jungimą kalbėjosi su „Lietuvos geležinkelių“ grupės akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ atstovais. Per metus ši bendrovė pakeitė pavadinimą į AB „LTG Infra“, tad sutartis ir bus pasirašoma su ja. Be to, dėl pritarimo sutarties pasirašymui į politikus kreipęsis Savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus vedėjas Arvydas Liutika minėjo, jog atidėlioti to jau negalima. „Jei šiais metais nepasirašysime, galime sakyti, kad projektas bus miręs“, – tvirtino skyriaus vedėjas.
Kaip sakė A. Liutika, šiuo dokumentu būtų susitarta, kaip bendromis jėgomis bus tvarkomas peronas ir prieigos prie geležinkelio stoties. Kaip ir buvo tartasi prieš metus, gavusi „LTG Infros“ įgaliojimus Savivaldybė skelbia projektavimo konkursą, išsigrynina visus sprendinius ir juos derina su partneriais. Stočių lauko infrastruktūros darbus kiekviena pusė planuos savo sklypuose, o už Plungės geležinkelio stoties pastato pritaikymą naujai paskirčiai bus atsakingi geležinkelininkai. Kas kiek investuos, bus numatyta atskirame susitarime, tačiau, skyriaus vedėjo manymu, šių metų biudžete Plungės rajono savivaldybės daliai reikėtų nusimatyti apie 100 000 eurų. Planuojama, jog projektavimas gali kainuoti apie 12 000 eurų (su PVM), likusi dalis būtų skirta darbams. Tiesa, sumos paskaičiuotos preliminariai, daugiau konkretumo bus atlikus projektavimo darbus.
Skaitytojams priminsime, kad šešios autobusų keleivių išlaipinimo ir įlaipinimo aikštelės turėtų išsirikiuoti už parduotuvės „Vėjelis“ „nugaros“, o buvusioje autobusų stoties aikštelėje būtų įrengta transporto priemonių stovėjimo aikštelė, kurioje tilptų daugiau nei šimtas automobilių.
„Ar mes užimame ne perteklinį plotą aikštelei? Ar nebus tik sniego valymas, šlavimas ir nebus kam statyti automobilių?“ – suabejojo Ekonomikos, finansų ir biudžeto komiteto narys Algirdas Pečiulis. A. Liutika atsakė, jog automobilių stovėjimo aikštelė projektuojama su ta intencija, kad ja galės naudotis ne tik traukinių ir autobusų keleiviai ar atvykstantieji jų pasitikti, bet ir kitoje gatvės pusėje esančios naujosios aktyvaus laisvalaikio ir pramogų zonos lankytojai, čia vykstančių renginių dalyviai.
Kaip teigė pranešėjas, „LTG Infra“ lygiagrečiai dirbs traukinių stoties pastate, kur numatomos patalpos Plungės autobusų parko administracijai. „Jei viskas vyks normaliai, neatsiras didelių problemų, tikėtina, kad rugsėjo 1 dieną Autobusų parko administracija jau įsikurs ten“, – pridūrė A. Liutika.