Artėjant rugsėjui sudėlioti paskutinius taškus ant „i“. Plungės rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo Gintauto Rimeikio teigimu, toks buvo šią savaitę įvykusio Plungės rajono švietimo įstaigų vadovų pasitarimo tikslas. Tapo tradicija kasmet prieš prasidedant naujiems mokslo metams sukviesti mokyklų, darželių direktorius į būrį ir pakalbėti apie laukiančius darbus. Aišku, ir pasveikinti švietimo bendruomenę su nauja pradžia.
Pasitarimas surengtas Plungės viešojoje bibliotekoje-laikrodinėje. Švietimo įstaigų vadovus savo apsilankymu pagerbė meras Audrius Klišonis. Sveikindamas direktorius artėjančios Rugsėjo 1-osios proga, rajono vadovas dėkojo jiems už darbą per sudėtingus pastaruosius dvejus pandemijos metus, užsiminė, kad naujų iššūkių netrūks ir šiais mokslo metais, tiesa, su jais dorotis ir atsakomybe dalytis teks ne tik mokyklų vadovams – tai ir Savivaldybės, ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos rūpestis. Ieškoti būdų, kaip labiau sudominti ugdymo procesu vaikus, kaip pritraukti trūkstamų specialistų – mero minėtieji iššūkiai. Jis taip pat pažymėjo, kad yra numatoma pakeitimų šalies švietimo srityje, tik ar jie pateisins švietimo bendruomenės lūkesčius – klausimas.
„Nepaisant visų rūpesčių, linkiu, kad Rugsėjo 1-oji būtų šventė visiems. Pirmas įspūdis, ypač pirmokui, mokykloje labai svarbus. Sveikinu jus, dirbkime bendrai, nes tik tada galime padaryti daugiau“, – kalbėjo meras.
Vicemerė Asta Beierle Eigirdienė sakė visada laukianti rugsėjo, nes prasidėję nauji mokslo metai suteikia gyvasties miestui, o švietimo bendruomenės vadovams linkėjo stiprybės įveikiant „reformų džiungles“ ir, svarbiausia, sėkmės komunikuojant – su pedagogais, tėvais, vaikais, Savivaldybe.
Prie sveikinimų prisidėjo Plungės Šv. Jono Krikštytojo parapijos klebonas dekanas Vytautas Gedvainis. Dvasininkas pabrėžė, jog šiandien būti vadovu reiškia nemenką iššūkį – tenka būti ne tik pavyzdžiu, bet ir sulaukti kritikos, atlaikyti priekaištus ir pan. „Galbūt sulauksite momento, kai tie, kurie duoda mokslo, bus pagarboje, nes jūs, mokytojai, esate žemė, kuri išaugina lietuvį, jūs, kaip ir tėveliai, auginate Lietuvą. Be jūsų nebus ateities“, – sakė V. Gedvainis ir palinkėjo gražios Rugsėjo 1-osios – be karo grėsmės ir naujų pandemijų.
Į kolegas kreipėsi Savivaldybės tarybos Švietimo, kultūros ir sporto komiteto pirmininkė Vida Bondauskienė. Ji ne tik sveikino ir linkėjo turiningų ieškojimų ir netikėtų atradimų bei nuolatinio tobulėjimo savo darbe, bet ir dėkojo už praėjusius metus: už bendradarbiavimą įgyvendinant Savivaldybės tarybos priimtus sprendimus, už globėjišką rūpinimąsi ukrainiečiais vaikais.
G. Rimeikis pasidžiaugė, jog šį kartą pasitarime sulaukta garbingos viešnios iš Vyriausybės. Į Plungę atvyko Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Regioninės politikos analizės skyriaus vyriausioji specialistė Telšių apskrityje Regina Pocienė. Ji pasidžiaugė, kad Plungės rajono savivaldybės švietimo įstaigų vadovai – tikri lyderiai, gebantys analizuoti situacijas ir priimti švietimui aktualius sprendimus, kad mūsų savivaldybėje švietimo darbuotojai randa sutarimą su vietos politikais, bei linkėjo mokytojams būti vertiems savo profesijos, nes „niekas jų profesijos prestižo negali pakelti, tik patys…“.
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Mantas Česnauskas į artėjančius mokslo metus siūlė žiūrėti realistiškai – juk dar neaišku, ar neteks susidurti su pandemijos iššūkiais, karo grėsme, kuri gal tiesiogiai mūsų neliečia, bet kelia sumaištį. „Optimizmas yra gerai, bet realizmas leidžia veikti“, – akcentavo pavaduotojas, pakviesdamas švietimo bendruomenę bet kokioje situacijoje išlaikyti žmogiškumą ir ramybę.
Pasitarime dalyvavo ir Vaiko teisių apsaugos tarnybos, Plungės visuomenės sveikatos biuro, policijos atstovės.
Išklausius svečių kalbų, G. Rimeikis apžvelgė švietimo būklę Lietuvoje ir Plungės rajone 2021–2022 metais. Bendra situacija mūsų rajone nėra prasta, nemažai rodiklių sveikintini, bet yra dalykų, kurie verčia pasitempti: švietimo pagalbos specialistų trūkumas, mažėjantis skaičius vaikų, lankančių neformaliojo ugdymo programas, ir olimpiadų ir konkursų prizininkų. Vedėjas atkreipė dėmesį, jog reikėtų skatinti švietimo įstaigų bendradarbiavimą ir mažinti tarpusavio konkurenciją. Ydingas dalykas – ir mokyklose pasitaikantis pedagogų reitingavimas. Akcentuota, kad būtina daugiau skirti dėmesio gabių vaikų atpažinimui. „Nebijokime prisiimti atsakomybės ugdymo procese, o ne laukime, kas ką nuleis „iš viršaus“, – ragino G. Rimeikis.