Gegužės 6-osios rytą, maloniai šildant saulutei, į Plungės Babrungo slėnio estradą rinkosi plungiškiai dalyvauti akcijoje „Kartu! Už švarias upes!“. Taip pat ir daugiau kaip trisdešimt Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazijos 5–8 klasių mokinių savo laiką skyrė upės švarinimo akcijai. Ypač aktyvūs buvo 5 b ir 6 a klasės mokiniai.
Po akcijos pristatymo pasiskirstę į dvi grupes visi leidosi Babrungo pakrante. Jau prisiartinę prie upės vaikai rado batonėlio pakuotę. Nors atliekų nebuvo labai daug, bet liūdino iš žolių kyšantys plastikiniai buteliai ar žolėse įspaustos saldainių, traškučių pakuotės ar stiklo šukės. Pastarosios ypač pavojingos vasarą ne tik todėl, kad galima susižeisti, bet ir dėl galimybės kilti gaisrui.
Kelias palei upę ne visur buvo lengvai įveikiamas: teko ir į stačią įkalnę kopti, šlaitais leistis ar per išvirtusius medžius ropštis. Tačiau vaikų nuotaika buvo puiki, stengėsi vienas kitam padėti, paduoti ranką. Galų gale, pasiekus neišeinamus šabakštynus, buvo nuspręsta grįžti. O estradoje laukė karšta arbata ir sausainiai.
Su pilnais atliekų maišais grįžus antrai grupei, akcijos organizatorė aplinkosaugininkė Eglė Baltrūnaitė surengė edukaciją „Mikroplastikas buityje. Kaip kasdieniniai mano įpročiai gali pagerinti vandens telkinių būklę?”. Teko išgirsti, kad mikroplastikas jau randamas visose mūsų Žemės vietose: Šiaurės ir Pietų ašigaliuose, Everesto viršukalnėse ar giliausiose įdubose. Jo rasta net žmogaus kraujyje. Lektorė tiria visų upių, prie kurių vyksta švarinimosi akcijos, vandenį ir klausė, ar švarus Babrungas. Deja, išgirdome, kad ir mūsų upėje buvo rasta mikroplastiko. Visi norintys galėjo jį pamatyti pro mikroskopą. Mokiniai buvo aktyvūs diskusijos dalyviai, drąsiai klausė, iš kur mūsų upėje mikroplastikas, atsakinėjo apie jo žalą gyviems organizmams. Lektorė davė ir patarimą, ką gi turime daryti, kad žala gamtai sumažėtų – mažiau vartoti ir rūšiuoti atliekas.
Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazija – viena iš nedaugelio rajono mokyklų, kuri pripažinta sveikatą stiprinančia mokykla. Sveikatą stiprinančios mokyklos tikslas – stiprinti mokinių ir kitų mokyklos bendruomenės narių fizinę, protinę, dvasinę sveikatą, gilinti sveikatos žinias ir formuoti sveikos gyvensenos įgūdžius. Bendromis mokytojų, medikų, šeimos ir visuomenės pastangomis kurti integruotą, visa apimančią sveikatos stiprinimo sistemą bei sveikatai palankią aplinką. Džiugu, kad ši akcija prisidėjo prie aplinkosauginio sąmoningumo ugdymo progimnazijoje.