Neseniai Plungės rajono savivaldybė skelbė, kad jos administracija modernėja: įsigytas pirmasis elektra varomas automobilis Savivaldybės transporto parke. Panašių užmojų turi ir uždaroji akcinė bendrovė Plungės autobusų parkas. Siekiama, kad netolimoje ateityje po Plungės miestą važinėtų tik elektriniai autobusai. Tuo tikslu jau parengtas ir investicinis projektas, kuris buvo pristatytas Savivaldybės kolegijai. Aišku, tokie planai pareikalaus nemenko prisidėjimo iš rajono biudžeto, tačiau kitokių alternatyvų nematoma. Kaip pažymėjo Kolegijai pirmininkavęs meras Audrius Klišonis, „jei nepanaudosime galimybės dalyvauti kvietime dėl finansavimo dabar, ateis laikas, kai viską daryti reikės už savus pinigus arba Autobusų parkui sakyti „atia“, ko turbūt nenorėtume“.
Investicinį projektą dėl UAB Plungės autobusų parko elektrinių autobusų įsigijimo Kolegijai pristatė UAB „Teisa“ pirkimų vadovas Gintautas Aleksa. Jis minėjo, jog šis projektas parengtas pagal Europos Sąjungos finansuojamos programos priemonę skatinti alternatyvių degalų naudojimą, mažinti CO2 taršą. Plungės autobusų parkas, įgyvendindamas šį projektą, planuoja įsigyti 6 elektra varomus autobusus. Bendra projekto biudžeto suma, pasak G. Aleksos, yra 2 mln. 183 tūkst. eurų. Vienai transporto priemonei kompensuojama suma siektų 200 tūkst. eurų. Aišku, bus reikalingas Savivaldybės prisidėjimas.
Planuojama, kad naujųjų autobusų pirkimai būtų vykdomi atskirai, t. y. organizuojami 3 viešieji pirkimai, per kurį kiekvieną bus įsigyti 2 autobusai. „Vienas pirkimas galėtų kainuoti apie 0,5 milijono, jūsų prisidėjimas siektų apie 100 tūkst. eurų“, – komentavo Kolegijos nariams G. Aleksa. Akcentuota, kad naujiems autobusams įkrauti reikalingų stotelių įrengimas bus kompensuojamas 100 proc. Planuojama įrengti 3 stoteles. Tai turėtų atsieiti 11 tūkst. eurų. „Vienintelė sąlyga – būtina užtikrinti žaliąją energetiką. Šiuo atveju parkas yra pasiruošęs investuoti į saulės elektrines“, – sakė pranešėjas.
„Stotelių kaina priklauso nuo galios. Ar šių stotelių užteks visiškai įkrauti visiems 6 autobusams, nes įkrovimo laikas yra netrumpas?“ – domėjosi meras.
Kolegijos narys Adomas Zamulskis svarstė, ar nereiktų daugiau investuoti į įkrovimo stoteles, kad turėtume galingesnes ir geresnes siekiant išvengti galimų trikdžių dėl autobusų įkrovimo. G. Aleksos teigimu, per naktį autobusas turėtų visiškai įsikrauti, kad dieną galėtų nuvažiuoti savo numatytą maršrutą.
A. Zamulskis atsargiai vertino Plungės autobusų parko užmojus dėl naujųjų autobusų, atkreipė dėmesį, jog Savivaldybė turi nemažai finansinių įsipareigojimų. „Kokia kaštų analizė?“ – domėjosi politikas. „1 km būtų sunaudojama 0,7 kW. Per 10 metų tie autobusai atsipirktų“, – aiškino Plungės autobusų parko direktorius Gintas Orda.
Kolegijos posėdyje dalyvavęs Mindaugas Kaunas domėjosi, kaip tokiu atveju būtų apskaičiuotas 1 kilometro įkainis, jei vieni parko autobusai bus varomi elektra, kiti – dyzelinu, ar Autobusų parkas bus pajėgus pasigaminti tiek žaliosios energetikos, kiek bus būtina, ar neteks pirkti papildomai iš elektros tinklų ir pan.
Klausimų politikams kilo, tačiau visi sutiko su kito Kolegijos nario Roberto Endriko pastaba, jog „pasaulis į tą pusę eina“, taigi būtina galvoti apie žaliosios energetikos alternatyvas ir gamtos tvarumą.
Kolegijos nariai taip pat išgirdo, jog naujieji elektriniai autobusai turėtų pakeisti po miestą kursuojantį viešąjį transportą. Būtent 6 autobusai šiuo metu važinėja po Plungę.