Lietuva išsirinko geriausius 2024 metų mokytojus. Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazija gali didžiuotis, kad vidurinio ugdymo (gimnazijos) mokytojo kategorijos nugalėtoja tapo jų bendruomenės atstovė matematikos mokytoja Regina Aužbikavičienė. Už nominantę atiduota daugiau nei 10 tūkstančių balsų, ją aktyviai palaikė buvę ir esami mokiniai, jų tėveliai, kolegos mokytojai, studijų draugai. Pedagogės profesionalumą įvertino ir kompetentinga konkurso komisija. Metų mokytoja išrinkta matematikė neslepia, kad didžiulis palaikymas ir sveikinimai, kurių sulaukė po apdovanojimų, jai daug svarbesnis įvertinimas nei laimėtas titulas.
Pateko tarp devynių pačių geriausiųjų
Portalo lrytas.lt projektui „Metų mokytojas“ buvo nominuoti 412 šalies pedagogų – ikimokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio (progimnazijos), vidurinio ugdymo (gimnazijos), neformaliojo ir profesinio ugdymo, taip pat švietimo pagalbos specialisto ir švietimo lyderio kategorijose. Per balsavimą, kuris vyko sausio 9–vasario 8 dienomis, savo nuomonę išreiškė 370 236 skaitytojai. Kategorijų nugalėtojai paaiškėjo susumavus balsavusiųjų ir vertinimo komisijos balsus.
Lyg pirmoji pavasario kregždutė Rietavo Lauryno Ivinskio gimnaziją ir visą švietimo bendruomenę nudžiugino žinia, kad tarp devynių geriausiųjų – jų kolegė, 34 metus jaunuosius rietaviškius formulių ir algoritmų pasaulio labirintais vedanti R. Aužbikavičienė.
Teikti mokytojos kandidatūrą apdovanojimui – privati iniciatyva
„Labai didžiuojamės šiuo laimėjimu. Visas pedagogų kolektyvas šildomės kolegės Reginos šlovės spinduliuose. Malonu, kad mokytoja turi didžiulį palaikymą, kad jos profesionalumą įvertino komisija, sudaryta iš gerbiamų ir žinomų šalies švietimo lyderių. Regina – labai tvirta, dalykiška, taktiška, jaučianti švietimo procesą ir didžiulę patirtį turinti mokinių mylima pedagogė, mandagus ir kuklus žmogus“, – negailėjo gražių žodžių apie mokytoją R. Aužbikavičienę gimnazijos direktorė Alma Lengvenienė.
Nors kolektyvas ir džiaugiasi turintis Metų mokytoją, sumanymas nominuoti R. Aubikavičienę apdovanojimui išėjo ne iš gimnazijos. Kandidatūrą konkursui savo iniciatyva pateikė Rima Černeckienė. Jai ir visiems, kurie palaikė, pedagogė viešai dėkojo: „Miela kolege Rima, ačiū už staigmeną… Mielosios studijų draugės, klasės draugai, bendradarbiai ir, žinoma, visi buvę, esami mokiniai, tėveliai, Jūsų šilti žodžiai ir nuolatinis balsavimas ilgai išliks mano širdyje.“
Vietos valdžios atstovų ir kolegų sveikinimai
Apdovanojimo ceremonija „Metų mokytojas 2024“ sostinėje vyko kovo 1-ąją. Tądien visų devynių kategorijų nugalėtojams įteiktos menininko Remigijaus Kriuko sukurtos stiklo skulptūros „Lietuvos mokytojas 2024“, o portalas lrytas.lt padovanojo šešių mėnesių „Lrytas Premium“ prenumeratą. Taip pat laimėtojams atiteko partnerių įsteigti prizai.
Kovo 4 dieną Metų mokytoja išrinktą rietaviškę sveikino meras Antanas Černeckis, vicemerė Kristina Krasauskienė, Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Jolanta Grevienė ir visa Lauryno Ivinskio gimnazijos bendruomenė.
Iš arčiau
Suskubome prie sveikinimų prisidėti ir mes – laikraščio redakcija. Kartu paprašėme pedagogės atsakyti į keletą klausimų.
– Nuo kada dirbate Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazijoje? Ar tai pirma Jūsų darbovietė?
– Rietave dirbu nuo 1987 m. Tai pirma ir vienintelė mano darbovietė. Mokytoja tapau atsitiktinai. Baigusi Gargždų 1-ąją vidurinę mokyklą, neįstojau į norimą universitetą ir laikinai metams (su klasės vadovės, matematikos mokytojos rekomendacija) įsidarbinau Klaipėdos rajono Brožių aštuonmetėje mokykloje mokyti matematikos. Darbas sekėsi, todėl, bijodama antros nesėkmės, įstojau į Šiaulių pedagoginį institutą.
– Kas paskatino rinktis būtent matematiką?
– Tikslieji mokslai man visada sekėsi lengviau. Mokantis kitų dalykų reikėjo įdėti daugiau darbo.
– Kokios savybės, Jūsų nuomone, reikalingos mokytojui?
– Mokytojui reikia mylėti vaikus ir mėgautis savo dėstomu dalyku.
– Ir kokios – geram mokytojui, už kurį balsuotų tūkstančiai buvusių ir esamų mokinių, draugų, kolegų?
– Nežinau, kas yra pasakęs: „Kai tu nuoširdžiai darai gerus darbus ir linki gero žmonėms, nelaukdamas padėkos, įvertinimo, tai nebūna pamiršta. Po kiek laiko, anksčiau ar vėliau, tavo gyvenime įvyksta kažkas gražaus, netikėto, didesnių ar mažesnių gerų dalykų… Gėris visada sugrįžta gėriu, anksčiau ar vėliau… bet visada.‘‘ Šia mintimi stengiuosi vadovautis gyvenime, auklėdama savo vaikus ir mokinius.
– Daug kalbama, kad dabartiniai mokiniai negabūs arba nenori mokytis tiksliųjų mokslų. Kokia Jūsų nuomonė šiuo klausimu? Ir kas, Jūsų manymu, galėtų pakeisti situaciją?
– Matematika ir anksčiau nebuvo visų lengviausias ir mėgstamiausias dalykas.
Mano nuomone, pagrindinė bėda – sumažintas matematikos pamokų skaičius. Pridėta nemažai naujų temų, dėl ko skubame ir nespėjame įsigilinti, perprasti, nepajaučiame sėkmės pojūčio, o mokinių yra puikiai, bet lėčiau mąstančių.
– Kritikuojama ir ugdymo sistema. Kalbama, kad ji pasenusi, kad būtina ją reformuoti į šiuolaikinę, šių laikų mokiniams pritaikytą sistemą. Ką pirmiausia keistumėte Jūs?
– Būtų idealu, kad galėtume dirbti su mažesnėmis mokinių grupėmis, tada galėtume sekti kiekvieno mokinio mokymosi pokyčių žingsnius. Daug kalbame apie šiuolaikines mokymo priemones, tačiau tinkamos kainuoja per brangiai.
– Kaip manote, ar sėkmingai pasiruošti brandos egzaminams užtenka vien pamokų mokykloje, ar būtina ir korepetitorių pagalba?
– Daug mokinių valstybiniams brandos egzaminams pasiruošia ir gauna aukštus įvertinimus be korepetitorių pagalbos. Tačiau, žinant visų šiems egzaminams reikalingų žinių apimtis, korepetitoriai yra palengvinimas mokiniui mokytis ir pasiekti aukštesnių įvertinimų.
– Ar savo vaikus užkrėtėte meile matematikai? Jeigu ne paslaptis, kokį profesinį kelią jie pasirinko?
– Mano sūnus Antanas Vilniaus Gedimino technikos universitete baigė statybos inžineriją, dukra Viktorija – Lietuvos sveikatos mokslų universitete odontologiją. Abu dirba pagal įsigytas specialybes.
– Galbūt žinote, ar iš mokinių, kuriuos mokėte, kas nors pasirinko matematikos mokytojo ar kitas su šiuo mokslu susietas studijas?
– Mano mokinės ir auklėtinės Nijolė ir Ilona dirba Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazijoje, abi – matematikės, viena iš jų dar ir direktoriaus pavaduotoja. Indrė dirba matematikos mokytoja Ispanijoje, moko pagal Kembridžo programą. Aušra dirba matematikos mokytoja Plungės verslo ir technologijų mokykloje. Daug mokinių pasirinko ekonomikos, finansų, ekonometrijos specialybes. Matematika reikalinga stojant į daugelį universitetų ir kolegijų.
– Ar tikėjotės tokio didžiulio palaikymo ir kad būsite išrinkta vidurinio ugdymo (gimnazijos) mokytojo kategorijos nugalėtoja?
– Tikrai, visiškai nesitikėjau „Metų mokytojo 2024“ titulo. Malonu būti įvertintai, bet projektui pasibaigus suvokiau, kad mokytojui ne titulo reikia ir ne 10 procentų padidinto atlyginimo – labiausiai nudžiugino tokios žinutės: „Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę būti Jūsų mokine.“ Didžiausią džiaugsmą man suteikė ne apdovanojimai, o gauti nuoširdūs sveikinimai, palinkėjimai, kurių buvo tiek daug…