Taip įvardytą pranešimą per Darbo partijos informacijos centrą išplatino Plungėje ir Rietave kandidatavęs Seimo narys Vytautas Gapšys. Savo pranešime jis nurodo, kad dėl panaikinto maršruto kalta esanti Plungės rajono savivaldybė – nes nutraukė subsidijavimą. Tai esą skaudžiai palietė šiuo maršrutu važinėjusius mūsų rajono žmones – jie nebegalintys pasiekti Telšių ir Klaipėdos. Pasidomėjome, ar iš tiesų taip ir yra.
Pranešimas pradedamas taip: „Plungės rajono savivaldybei nutraukus subsidijavimą, Telšių autobusų parkas panaikino maršrutą Telšiai-Klaipėda. Šio autobuso maršrutas driekėsi ir per Plungės rajoną, tad jo panaikinimas skaudžiai atsiliepė Alsėdžių, Platelių ir kitų miestelių gyventojams, pasunkėjo susisiekimas su Telšiais ir Klaipėda…“
Pranešimas iškart įpiršo mintį, jog ši problema išties labai opi ir kad kalta čia Plungės savivaldybės administracija. Tačiau… pradėjus domėtis, paaiškėjo, kad Plungės savivaldybės čia niekuo dėta, o V. Gapšys iš menkos bėdos, kaip iš degtuko, visą vežimą priskaldė.
Už transporto sritį atsakingas Savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Arvydas Liutika sakė žinąs, kad minėtasis maršrutas panaikintas. Tačiau jo žinios – neoficialios. Apie nebevažiuojantį autobusą jį telefonu informavusi viena moteriškė. Ji klaususi, kodėl Telšių autobusų parkas panaikino maršrutą, piktinusis, kad taip elgiamasi su kaimo žmonėmis. Taigi buvo tik vienas telefoninis skambutis, o joks oficialus raštas iš Telšių autobusų parko ar Telšių rajono savivaldybės Vietos ūkio skyriaus nepasiekė.
Kodėl V. Gapšys savo pranešime mini Plungės savivaldybę, ar ji šį maršrutą anksčiau subsidijavo, o dabar nutraukė? Pasak A. Liutikos, Plungės savivaldybė Telšių autobuso parko maršruto nesubsidijavo, tačiau su įmone buvo sudaryta sutartis dėl moksleivių pavėžėjimo. Tų mokinukų nedaug – šeši, važiuodavę iš Skurvydų ir Vilkų kaimų į Platelius. Už tai Plungės savivaldybė Telšių autobusų parkui mokėjo po 14 litų per dieną. Taigi tai tikrai ne ta suma, kuri galėtų išgelbėti nuostolingą maršrutą.
Pakalbinome ir Telšių autobusų parko direktorių Petrą Ročių. Jis patvirtino, kad maršrutas Telšiai-Klaipėda nuo sausio 6-osios panaikintas. Priežastis – didžiuliai (apie 6 000 Lt kas mėnesį) nuostoliai.
Autobuso, važiavusio rytais Klaipėdos pusėn, maršrutas buvo gana neįprastas – iš Telšių per Alsėdžius, Platelius, Gintališkę link Salantų ir tolyn į Klaipėdą. Pasak P. Ročiaus, važiuojančiųjų juo nebuvo daug, todėl ir nutarta panaikinti.
„Aš Telšių autobusų parkui vadovauju tik porą mėnesių, todėl visų šio reikalo vingrybių nežinau. Girdėjau tik tiek, kad sprendimas naikinti šį maršrutą buvo priimtas dar rugpjūčio ar rugsėjo mėnesį. Mat Telšių rajono savivaldybė, motyvuodama tuo, kad autobusas paslaugą teikia kelių rajonų gyventojams, o nuostoliai tenka Telšiams, atsisakė maršrutą subsidijuoti“, – telefonu pasakojo P. Ročius. Taigi išeitų, kad subsidijuoti atsisakė ne Plungės, o Telšių savivaldybė.
Seimo narys V. Gapšys sakė apie šia probemą išgirdęs iš savo rinkėjų, kai Gintališkėje vyko Darbo partijos grupės posėdis. „Aš pats tuo autobusu juk nevažiuoju, taigi, iškeldamas problemą, stengiausi ne dėl savęs, o dėl žmonių“, – sakė V. Gapšys.
Seimo narys tvirtino visų pirma skambinęs į Telšių savivaldybę. Ten sužinojęs, kad telšiškiams tas maršrutas ne tik nuostolingas, bet ir menkai reikalingas – jie ir be šio autobuso turintys kuo į Kretingą ar Klaipėdą nuvažiuoti. Na, o labiausiai jo reikią Plungės rajono gyventojams, norintiems iš Alsėdžių ar Platelių į Telšius ar Klaipėdą nukakti. „Telšiuose man buvo pasakyta: maršrutą mielu noriu atnaujinsim, jei tik Plungė, kurios gyventojams jis reikalingas, skirs subsidijas“, – telefonu kalbėjo „darbietis“. Vėliau jis kreipęsis ir į Plungės savivaldybę. Čia merė jam pažadėjusi šį klausimą apsvarstyti.
Seimo nario noras pagelbėti žmonėms – sveikintinas. Aišku, gerai, kad ne tik prieš rinkimus, bet ir po jų rūpinamasi rinkėjais, ieškoma atsakymų į jiems iškilusius klausimus, bet su pranešime išsakytais kaltinimais Savivaldybei, ko gero, paskubėta.