Kovo 20 dieną Rietavo savivaldybės seniūnijų vadovai buvo sukviesti į pasitarimą Savivaldybės administracijos salėje. Numatytą darbotvarkę išderino tai, kad nesulaukta akcinės bendrovės „Kelių priežiūra“ Šilalės kelių tarnybos atstovų, nors dėl jų dalyvavimo ir buvo tartasi iš anksto. Meras Antanas Černeckis neslėpė pasipiktinimo kelininkų akibrokštu. „Tarnyba elgiasi tarsi būtų viršesnė, o kiti – mažesni, turintys šokti pagal jos dūdelę. Demokratinėje valstybėje tokios nuostatos negalimos, todėl reikia jas keisti. Apie tai kalbėsimės su naujuoju Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovu, kuris jau balandžio mėnesį žada apsilankyti Rietave“, – sakė Savivaldybės vadovas.
Pagrindinė seniūnų pasitarimo tema – keliai ir su jų priežiūra susijusios problemos. Kalbėta ne tik apie pavasarinį kelių ir pakelių tvarkymą – daug laiko skirta sniego valymo temai. Šiek tiek keistoka, kad tik dabar, žiemai pasibaigus, sugalvota išsiaiškinti, ar vietinių kelių priežiūrai žiemą galima samdyti vietos ūkininkus, kurie kartais ir patys savo iniciatyva atskuba į pagalbą seniūnams.
Šis klausimas buvo užduotas pasitarime dalyvavusiam Turto ir veiklos valdymo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Vietinės reikšmės kelių skyriaus kelių statybos priežiūros vadovui Petrui Rubežiui. Svečias paaiškino, kad kai kuriose savivaldybėse praktika, kai sniegui valyti pasitelkiami ūkininkai, jau seniai yra taikoma. Ūkininkams, norintiems žiemą prižiūrėti kelius, dideli reikalavimai nėra keliami: užtenka pasitvirtinti kelių priežiūros tvarką, įsigyti individualios veiklos pažymą ir tinkamai pažymėti techniką, kad ji būtų aiškiai matoma.
Tiek meras A. Černeckis, tiek P. Rubežius pripažino, kad kelių priežiūra žiemą sukelia daug problemų ir nepasitenkinimo – žmonės nori, kad sniegas būtų nuvalomas kaip galima greičiau, o kelininkai dirba pagal savo taisykles. „Jeigu Savivaldybė vietinius keliukus kažkokiu būdu ir nuvalytų iš karto, kiekvienas jų atsiremia į regioninį kelią, kurį kelininkai privalo nuvalyti tik praėjus 8 valandoms po snygio. Taigi vis tiek niekur nenuskubėtume“, – svarstė A. Černeckis.
Pasitarimo metu akmenukai skriejo į gyventojų daržą. „Žmonės nori, kad nuvalytume kiekvieną snaigę“, – guodėsi Savivaldybės vadovas…
…Ir į žurnalistų daržą. „Žiniasklaida per mažai šviečia skaitytojus, žmonės turėtų suprasti, kad žiemos keliai ir yra žiemos keliai. Buvome Švedijoje, ten sniegas valomas mažiau nei Lietuvoje, bet švedai supranta, kad žiemą keliai yra slidūs, ir važiuoja atsargiai. Pas mus visi nori greitai lėkti“, – kalbėjo P. Rubežius.
Nors žvyrkeliai dar per šlapi, kad juos būtų galima lyginti greideriu, pavasariniai darbai keliuose greitai prasidės. Pavasarį keliams didžiausią pavojų kelia vanduo. Pasak P. Rubežiaus, kiekvienas geras seniūnas automobilio bagažinėje turėtų vežiotis kastuvą, kad, pamatęs susikaupusį vandenį, galėtų prakasti kelkraščius.
Daug nepasitenkinimo žodžių išsakyta medienos ruošėjams, kurie net pavasario polaidžio metu nepaisydami draudžiamųjų kelio ženklų sunkiasvoriu transportu veža medieną ir gadina vietinius keliukus. Meras A. Černeckis ragino būti griežtiems – pasitelkti pagalbon seniūnaičius, policijos pareigūnus ir netoleruoti tokio pažeidėjų elgesio.
Susitikimo metu užsiminta apie „fontanuojantį“ kelią Medingėnai–Akmenskinė. „Prisimenu, prieš daug metų taip jau yra buvę – tas kelias buvo net eglišakiais klojamas, dabar, matyt, žvyro danga išsidėvėjo. Tai regioninis kelias, tad Savivaldybė ten savo pinigų tikrai nekiš“, – kalbėjo meras A. Černeckis. Plačiau problema neaptarinėta, nes, kaip jau minėjome, regioninius kelius prižiūrinčios įmonės atstovai pasitarime nedalyvavo.
Neaptartos liko ir kitos problemos, atsirandančios, kai Savivaldybės specialistams prireikia klausimus spręsti su Automobilių kelių direkcija.
P. Rubežius pritarė, kad sunkumų tikrai kyla. Kaip pavyzdį paminėjo: „Sunku gauti prisijungimo sąlygas, kai remontuojamas vietinis keliukas susijungia su regioniniu keliu. Sankryžų, kur susitinka valstybinės reikšmės ir savivaldybės keliai, tvarkymo tvarka iki šiol yra neišspręsta.“
Svečias taip pat akcentavo reikalavimus, keliamus tais atvejais, kai vietiniams keliams tvarkyti naudojamos Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos.
Pasitarime su seniūnais kalbėta apie būtinybę tvarkyti miesto gatvėse įdubusius lietaus kanalizacijos šulinius, artėjantį kelių lyginimą greideriu, žvyrkelių asfaltavimo galimybes, medžių genėjimą ir t. t.