Biurokratinis mechanizmas kartais taip įsuka, kad net patys biurokratai nebežino, kaip iš jo ištrūkti. Būtent tokia mintis kilo klausantis mero Antano Černeckio informacijos, pateiktos Savivaldybės tarybos nariams. Kalbėta apie prieš trejus metus prasidėjusią istoriją, kai rekonstruodami kelią Narbutiškė–Akmenskinė kelininkai neįrengė nuovažų į tris Medingėnų seniūnijoje, prie minėtojo kelio, esančius žemės sklypus, apie „žaidimą“, įtraukusį žemės sklypų savininkus, Savivaldybę, kelininkus, ir kurio pabaigos iki šiol nematyti. O pradžia…
Priminsime, kad viskas prasidėjo dar 2020 metų vasarą, tą akimirką, kai dviejų žemės sklypų, esančių Medingėnų seniūnijoje, Pažėrų kaime, savininkas suprato, kad rekonstruojant kelią Narbutiškė–Akmenskinė nenumatyta įrengti nuovažų į jam nuosavybės teise priklausančius sklypus. Suskubęs aiškintis, kodėl taip atsitiko, sužinojo, kad šaukštai jau po pietų – nuovažos nesuprojektuotos, nes ties minėtaisiais sklypais jos nebuvo registruotos – nebuvo nustatytos sklypų ribos.
Į nuosavą žemę, kurioje kažkada stovėjo senelių sodyba, iki prasidėjus kelio rekonstravimo darbams, savininkas įvažiuodavo be problemų. Po to, kai tvarkant kelią buvo pagilinti grioviai, patekti į sklypus su technika pasidarė neįmanoma. Na, nebent lėktuvu…
Ieškojo žmonės pagalbos Lietuvos automobilių kelių direkcijoje. Kai ši atsisakė jiems padėti, „bėdavojosi“ ir Savivaldybės merui, ir Seimo nariams, ir žurnalistams… Kas, kaip galėjo, taip padėjo, tačiau rezultato iki šiol nematyti. Tai atrodo neįtikėtina, nes savo gyventojams (sprendžiant problemą paaiškėjo, kad panašioje situacijoje yra atsidūręs ir vienas žemės savininkas medingėniškis) Savivaldybės vadovai ir vietos politikai pagalbos ranką tikrai ištiesė. Suprasdami, kad nuovažos įsirengimas savomis lėšomis, kaip savininkams siūlė Lietuvos automobilių kelių direkcija, žmonėms būtų per didelė našta, tarybos nariai iš biudžeto tam tikslui skyrė 17 tūkst. eurų. Prasidėjo techninio projekto, reikalavimų derinimas su Automobilių kelių direkcija, o biurokratinis mechanizmas sukosi labai lėtai. Kai galiausiai buvo galima skelbti konkursą, paaiškėjo, kad darbai per tuos metus labai pabrango, ir rangovų, norinčių dirbti už tokius pinigus, neatsirado. Taryba nepasidavė, atriekė iš biudžeto dosniau – 28 tūkst. eurų. Ši suma rangovų taip pat nesudomino, „griuvo“ du pirkimai.
Meras A. Černeckis per tarybos posėdį neslėpė apmaudo. „Du pirkimai, ir niekas neatėjo. Trečiajame už nuovažų įrengimą paprašė 68 tūkst. eurų. Tokių pinigų tikrai neturime. Dabar liko tik dvi išeitys – arba savininkai kreipiasi į teismą, arba Automobilių kelių direkcija galų gale ims ir padarys darbą. Rašiau direkcijos vadovui raštą, atiduodame jiems mūsų parengtą projektą, tegul tvarkosi, kaip jau išeina. Savivaldybė padarė viską: skyrėme pinigų, specialistai įdėjo daug laiko ir pastangų derindami techninį projektą, ruošdami pirkimus. Rezultatas – nulis. Atrodo, paprastas reikalas – įrengti nuovažas, bet su direkcijos mums užmesta problema žaidėme dvejus metus. Savininkai vis dar negali patekti į savo žemę, nors tikrai turi tokią teisę“, – kalbėjo apie užsitęsusią problemą Savivaldybės vadovas.
Tarybos narys Viktoras Krajinas siūlė išeitį – įrengti į sklypus laikinas nuovažas. Meras A. Černeckis kolegai priminė: „Mūsų prašymu laikinos nuovažos į visus tris sklypus buvo padarytos, bet, priduodant kelią, jas išardė. Tokie įstatymai – viskas turi būti pagal projektą. Jeigu mes patys įrengtume laikinas nuovažas, atsakingi žmonės iš karto gautų baudas. Nė vienas neis šituo keliu. Bet paskutinis raštas, mus pasiekęs iš Automobilių kelių direkcijos, teikia vilčių, kad klausimas vis dėlto bus išspręstas.“