Kiekvienais metais vis daugiau dėmesio skiriama darniajam turizmui. Ne išimtis ir Žemaitijos nacionalinis parkas (ŽNP).
Darnusis turizmas – turizmo plėtros ir planavimo rūšis, kai skatinama plėtoti turizmą išsaugant natūralią gamtinę ir kultūrinę aplinką. Paprastai kalbant, mes visi turime keliauti, formuoti turizmo politiką, ją įgyvendinti laikydamiesi tam tikrų principų. Jie yra labai paprasti: saugoti aplinką, būti atsakingais keliautojais, nešiukšlinti, nedaryti žalos gamtai, neniokoti kultūros paveldo ir kt. Darnusis turizmas padeda puoselėti gamtos įvairovę, kultūros paveldą ir tradicijas, leidžia jas išsaugoti ateities kartoms.
ŽNP yra Europos darnaus turizmo saugomose teritorijose chartijos, kuri padeda saugomoms teritorijoms, vietos verslininkams plėtoti darnųjį turizmą, narys.
Parko direkcija organizuoja edukacines programas moksleiviams. Vaikai supažindinami su augalija, gyvūnija, mokomi atsakingai elgtis gamtoje: nešiukšlinti, nedaryti žalos gamtai, būti atsakingais keliautojais.
Rengiamos ir įvairios akcijos, konkursai darniojo turizmo tema.
Šiais metais direkcija organizuoja piešinių ir iliustracijų konkursą „Žemaitijos nacionalinio parko lankymo taisyklės“, kuris yra skirtas Žemaitijos regiono ugdymo įstaigoms. Jo tikslas – paskatinti mokinius kūrybiškai pažvelgti, perteikti emocijas ir mintis apie gamtos svarbą, jos puoselėjimą, bendravimo kultūrą piešiniuose. Pagrindiniai uždaviniai – skatinti vaikus puoselėti, saugoti ir įprasminti gamtos vertybes, sustiprinti gamtos svarbos suvokimą. Mokinių pateikiamuose piešiniuose turi būti iliustracijomis pavaizduotos ŽNP lankymo taisyklės.
Siekiant atkreipti keliautojų dėmesį į produktus ir paslaugas, skatinančias kultūros ir gamtos paveldo pažinimą, tradicinių amatų ar kultūros vertybių tąsą, sukurtas Žemaitijos nacionalinio parko produkto ženklas. Jis suteikiamas šioje teritorijoje pagamintoms prekėms ir paslaugoms, teikiamoms vadovaujantis šiais kriterijais: gyvosios gamtos tausojimas, autentiškumas, nauda vietos bendruomenei ir kt.
ŽNP produkto ženklą iš viso turi 51 produktų ir paslaugų teikėjas.
Kasmet darniojo turizmo tema tampa vis aktualesnė. Vis daugiau keliautojų tampa atsakingesni: nešiukšlina ir neniokoja gamtos, renkasi tas prekes ar paslaugas, kurios turi produkto ženklą.
Pletojant turizma, ZNP pirmoje eileje turetu sutvarkyti akis badancius savartynus prie benzino koloneles ir jachtklubo. Atvaziuoja poilsiautojai, o centre ir prie ezero baisus kalnai neisveztu siuksliu. Zmones saugo gamta, sukrove siuksles i kruvas, tik parko priziuretojai net nesiruosia ju visa vasara isvezti.