
Praėjusią savaitę į redakciją paskambinusi plungiškė prašė išsiaiškinti, kaip vyksta žiedinės sankryžos, kuri turi būti įrengta Plungėje, tarp Dariaus ir Girėno ir Lentpjūvės gatvių, darbų pirkimo konkursas. „Mano žiniomis, vokai buvo atplėšti, bet viešasis pirkimas kažkodėl nutrauktas. Jis bus skelbiamas iš naujo. Kodėl? Gal ir vėl ne tas laimėtojas? Juk mūsų Savivaldybėje būna, kad konkursai užsitęsia tol, kol laimi tas, kas turi laimėti“, – kalbėjo moteris.
Plungės rajono savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų skyrius daugiau nei prieš mėnesį paskelbė viešąjį pirkimą „Žiedinės sankryžos Plungės m., Dariaus ir Girėno g., bei naujos gatvės tarp Dariaus ir Girėno ir Alanto gatvių statybos darbai“. Šis objektas glaudžiai susijęs su kitu – plungiškių išsvajoto tunelinio viaduko po geležinkeliu Dariaus ir Girėno gatvėje statyba. Vadinamųjų kareivinių ar Babrungo seniūnijos gyventojams abu projektai labai aktualūs, tad nekeista, kad žmonės domisi procedūromis ir kelia jiems rūpimus klausimus.
Pasak specialistų, procesą pagreitinti turėtų tai, kad jau padaryti trys techniniai projektai. Vienas iš jų – žiedinės sankryžos, kuri bus įrengta Dariaus ir Girėno ir Lentpjūvės gatvių sankirtoje, kitas – naujos gatvės, kuri sujungs Dariaus ir Girėno ir Alanto gatves, trečiasis – paties tunelinio viaduko. Beje, žiedinė sankryža ir naujoji gatvė turėtų atsirasti prieš pradedant tunelio statybą, bet gali būti, kad projektai bus įgyvendinami vienu metu.
Numatyta, kad žiedinės sankryžos ir naujos gatvės įrengimo darbai turi būti atlikti per 18 mėnesių nuo pirkimo sutarties, kuri bus sudaryta su konkursą laimėjusia įmone, įsigaliojimo dienos. Į minėtąjį terminą nebus įtraukiamas statyboms nepalankus laikotarpis nuo gruodžio 15 iki kovo 15 dienos. Darbų užbaigimo terminas gali būti nukeltas tik vieną kartą ir tik dviem mėnesiams.
Kaip anksčiau „Plungei“ sakė Savivaldybės administracijos Vietos ūkio ir turto skyriaus vedėja Živilė Bieliauskienė, įruošti žiedą ir naują gatvę kainuos apie 667 tūkstančius eurų. Projektui įgyvendinti bus naudojamos dviejų šaltinių lėšos – darbai bus finansuojami ir iš valstybės, ir iš Savivaldybės biudžetų. „Kadangi Dariaus ir Girėno gatvė sutampa su rajoniniu keliu Truikiai–Prūsaliai, prie darbų prisidės ir valstybė. Tiesa, ir vienos, ir kitos lėšos bus skirtos iš Kelių priežiūros ir plėtros programos, tik viena dalis jų atkeliaus per valstybės biudžetą, kita – per Savivaldybės“, – paaiškino Ž. Bieliauskienė.
Žiedinės sankryžos ir naujosios gatvės įrengimo darbų pirkimo konkursas buvo numatytas vasario 23-iąją. Tada turėjo įvykti pirma procedūra – pirmųjų vokų atplėšimas (antrieji vokai su kainų pasiūlymais plėšiami vėliau – aut. past.). Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkas Savivaldybės administracijos direktorius Albertas Krauleidis patvirtino, kad ši procedūra įvyko numatytą dieną. Buvo gauti trys pasiūlymai. „Atplėšus vokus kurį laiką buvo tikrinama tiekėjų kvalifikacija. Išsiaiškinta, kad vienas iš jų keliamų reikalavimų neatitinka. Taigi konkurse liko dalyvauti du“, –
pasakojo Savivaldybės administracijos vadovas.
Kaip minėjo A. Krauleidis, atėjus laikui plėšti antruosius vokus, pastebėta, kad tiekėjų vertinimo kriterijuose yra įsivėlusi klaida, kurią būtina ištaisyti. Dėl to konkursą teko nutraukti. Kokia ta klaida? „Parašėme, kad kuo ilgesnis darbų atlikimo terminas, tuo daugiau konkursinių balų gauna tiekėjas. O reikėjo atvirkščiai – kad terminas būtų kuo trumpesnis. Išėjo nesąmonė, kurią turėjome koreguoti“, – pripažino direktorius.
O kas toliau? „Kol viešojo pirkimo procedūra nepažengė į priekį ir kol klaida nepasinaudojo tiekėjai, nusprendėme konkursą nutraukti. Skelbsime jį iš naujo. Na, klaida yra klaida, ją reikia ištaisyti. Žinoma, laikas sugaištas, bet kitos išeities nebuvo“, – atsakė A. Krauleidis.
Pasak Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjos Jūratės Garčinskaitės, šis viešasis pirkimas iš naujo turėtų būti paskelbtas jau kitą savaitę.
Priminsime, kad statant tunelinį viaduką nebeliks dabartinės Dariaus ir Girėno ir Alanto gatvių sankryžos, tad reikalinga nauja gatvė, kuri Alanto gatvę „išvestų“ į pagrindinę – Dariaus ir Girėno. Įrengtasis žiedas sujungs tris gatves – Dariaus ir Girėno, Lentpjūvės ir naująją.
Pagal techninį projektą, kurį padarė UAB „Projkelva“, įruošiant žiedinę sankryžą ir naująją gatvę bus atlikta daug darbų: paruošiamieji, žemės kasimo, kelio pagrindų ir asfalto dangos klojimo, drenažo ir požeminių komunikacijų, lietaus nuotekų tinklų tiesimo, kelio ženklinimo ir kt.
Paties tunelio statyba, atsieisianti apie 7,4 mln. eurų, bus finansuojama iš trijų šaltinių. Pagrindinis – Europos Sąjungos parama, savo dalis turės pridėti valstybė ir Savivaldybė. Beje, tunelinio viaduko statyba užtruks gerokai ilgiau nei žiedo ir gatvės. Terminas – 32 mėnesiai. Pagal UAB „Plentprojektas“ padarytą techninį projektą šio objekto statybos apimtys – didžiulės. Reikės ne tik gatvę po geležinkeliu „pakišti“, bet ir įrengti sudėtingas vandens ir nuotekų šalinimo sistemas, elektros tinklus, ryšių kabelių kanalų sistemas, apšvietimą ir kt. Be to, Dariaus ir Girėno ir Stoties gatvių sankryžoje planuojama pastatyti šviesoforą.
kai gyveni kažkur už Varkalių, gali kareivinėse „kliurkas” daryti… Tikri asilų galvos…
tris traukinę per parą pravažiuoja ir jiems reikia tunelio kaip po Lamanšų,o čia klausimielis
sveiki. knš ar tik iki 3 temoki skaičiuoti