
Praėjusiame laikraščio numeryje pasidžiaugėme, kad Plungės rajono savivaldybės biudžetą papildys 307 200 eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. O štai dabar gera žinia atkeliavo iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos. Ji patvirtino dviejų Plungės miesto pramonės rajono infrastruktūros objektų finansavimą – 2 163 493 eurai.
Skaitytojams priminsime, kad su prašymu pritarti projektams į politikus Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Žaneta Vaitkuvienė kreipėsi dar gegužės mėnesį. Kadangi projektai, galima sakyti, buvo visiškai žali, nieko nestebino, jog būta klausimų ir abejonių, ar gavus finansavimą nereikės atsisakyti gražios svajonės.
Nors pavasarį Ž. Vaitkuvienė ir minėjo, kad paraiškų teikimo apraše apie privalomą prisidėjimą neužsiminta, tačiau atkreipė dėmesį, kad jis gali būti neišvengiamas kitais metais. „Finansavimas skiriamas šiems biudžetiniams metams, bet ministerija reikalauja pasiekti rezultatą. Vadinasi, jei jau ji skirs dalį pinigų, norės, kad projektas būtų iki galo įgyvendintas“, – gegužės mėnesį kalbėjo skyriaus vedėja. Niekam ne paslaptis, kad rajono biudžetas gerokai traška per siūles, o paaiškėjus, jog bus reikalingas prisidėjimas prie projektų įgyvendinimo, politikams kilo abejonių, ar Savivaldybė bus pajėgi tempti finansinę naštą. Tąsyk Ž. Vaitkuvienė nuramino, jog tokiu atveju pareiškėjas neprivalo pasirašyti sutarties.
Preliminariais skaičiavimais, projekto „Plungės miesto Lentpjūvės gatvės rekonstravimas, kuriant investicijoms palankią aplinką“ vertė siekia šiek tiek daugiau nei 3 mln. eurų. Skirta 1 941 830 eurų. Tad ar nereiks atsisakyti gražių planų? „Šiais metais prisidėti nereikia. Kitąmet paraišką teiksime iš naujo, tada bus matyti. Savotišku prisidėjimu galima laikyti tai, jog savo lėšomis padarėme techninį projektą, ekspertizę“, – telefonu „Plungei“ penktadienį sakė Ž. Vaitkuvienė.
Bendras gatvės ilgis – 2,18 kilometro, darbai bus skaidomi į tris etapus. Per pirmąjį etapą numatyti rekonstruoti gatvę nuo žiedinės sankryžos (su Dariaus ir Girėno g.) iki sankryžos su Margirio gatve (517 m). Dar iki paraiškos teikimo minėta, kad paskaičiuota pirmojo etapo darbų preliminari suma gerokai mažesnė nei gautas finansavimas, tad gal ir jų apimtys padidės? „Dabar nieko konkrečiai negaliu komentuoti. Turime operatyviai susidėlioti darbus, įvykdyti viešuosius pirkimus, pasirinkti rangovą. Baisu, kad pinigų daug, kaip suspėti laiku“, – dėstė Ž. Vaitkuvienė.
Nieko keisto, kad dėl pinigų kiekio kyla nerimas. Kaip ir minėta, juos panaudoti reikia dar šiais metais, o iki metų pabaigos ne taip daug ir liko. To nepadarius administracijos vėl laukia Savivaldybės kontrolierės pastabos dėl nesugebėjimo panaudoti tikslinių dotacijų.
Įvykdžius šį projektą būtų sudarytos sąlygos įmonėms investuoti į sklypus ir įkurti naujų darbo vietų.
Dėl kito projekto „Plungės geležinkelio stoties privažiavimo kelio Nr. 17 kapitalinis remontas, kuriant investicijoms palankią aplinką“ gal toks nerimas ir nekyla, nes skirta suma – tik 221 663 eurai. Planuojama projekto vertė – 1 218 144 eurai. Jis taip pat skirstomas etapais.
Tiesa, čia taip pat yra savų niuansų: pareiškėju gali būti tik Savivaldybės administracija, o turtą patikėjimo teise valdo „LTG Infra“, todėl išeina, kad investicijos būtų į minėtosios bendrovės turtą. Kaip sakė Ž. Vaitkuvienė, su bendrove vis dar vyksta jungtinės veiklos sutarties derinimas, tikimasi, kad ji netrukus bus pasirašyta.
830,3 m geležinkelio atšaka išspręs krovos ir logistikos klausimus pramonės rajone, sumažins spūstis.