
Paskutinę lapkričio savaitę sušauktame Rietavo savivaldybės tarybos posėdyje vietos politikas Algimantas Mickus skundėsi slidžiu keliu Rietavas–Medingėnai, o jo kolega Albinas Maslauskas viešai stebėjosi žvyrkelio Tverai–Žarėnai priežiūros ypatumais. Į visus šiuos priekaištus ir daugiau klausimų jau kitą dieną po posėdžio per seniūnų pasitarimą atsakė akcinės bendrovės „Kelių priežiūra“ Vakarų regiono Šilalės kelių tarnybos vadovas Saulius Varkala.
Lopaičiuose problema –
įkalnė, Taurave – sankryža
Susitikime dalyvavo meras Antanas Černeckis, Savivaldybės administracijos direktorius Vytautas Dičiūnas ir jo pavaduotojas Antanas Aužbikavičius, specialistai, seniūnai.
Pirmiausia paprašyta, kad problemas, susijusias su regioninių kelių priežiūra, išsakytų seniūnai.
Tverų seniūnijos vadovas Antanas Zalepūgas pasisakymą pradėjo pasidžiaugdamas tuo, kad dėžės, kurios įrengtos šalia pavojingų kelių ruožų, jau pripildytos smėlio ir druskos mišinio. Užsiminė ir apie nuolatinį tveriškių galvos skausmą – žvyrkelį Tverai–Žarėnai. Šį kartą kalbėta apie pavojingą įkalnę Lopaičiuose, kuri rudenį tapo sunkiai išvažiuojama dėl į paviršių išlipusio molio. Kelininkai ruožą sutvarkė – užvežė žvyro, nulygino greideriu. Tačiau, kaip minėjome, per tarybos posėdį A. Maslauskas smarkiai sukritikavo jų darbo ypatumus: „Greideris atvažiavo, kai jau buvo užšalę, todėl ant kelio liko tokie gabalai žvyro, kad, važiuojant į įkalnę, mašinos dugnas ant jų dedasi.“
A. Zalepūgas nebuvo toks kategoriškas: „Patys tvarkome kelius. Žinau, kad visų žvyrkelių vienu kartu nenulyginsi.“ Kelininkams jis turėjo tik prašymą duobėtoje įkalnėje pastatyti įspėjamąjį kelio ženklą.
Kalbėta ir apie sankryžą, kurioje asfaltuota Tauravo kaimo gatvė susikerta su regioniniu keliu. Problema – tiek į vieną, tiek į kitą sankryžos pusę likę neasfaltuoti, pasak seniūno, 5 metrų ruožai. Situacija tokia: Savivaldybė jų asfaltuoti negali, nes tai – valstybinis kelias, o kelininkai – dėl to, kad neturi nurodymų iš „aukščiau“. Nieko paguodžiamo šiuo klausimu S. Varkala nepasakė: „Sankryžų tvarkymas – VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos prerogatyva.“
Priklauso kelininkams, valo seniūnija
Daugėdų seniūnijos vadovė Asta Globienė per susitikimą išsiaiškino, kad sniegą nuo privažiavimo į Daugėdų kaimo autobusų stotelę turėtų valyti Šilalės kelių tarnyba. Turėtų, bet dažniausiai tuo, kad maršrutiniai autobusai privažiuotų prie stotelės, o daugėdiškiams nereikėtų bristi per pusnis, pasirūpina seniūnija…
Seniūnė akcentavo, kad vietos gyventojams labai aktualu sankryžos su keliu Rietavas–Plungė priežiūra. Priminė, kad reikėtų smėlio ir druskos mišinio prie įkalnės kelyje link Medingėnų.
„Čia ir prasideda
atsikalbinėjimas…“
Meras Antanas Černeckis ragino už kelius atsakingą tarnybą atkreipti dėmesį į pėsčiųjų ir dviračių takų priežiūrą. Anot Savivaldybės vadovo, valant pagrindinius kelius takai užverčiami sniegu, dėl ko pelaitiškiai ir budrikiškiai eina važiuojamąja dalimi. Į A. Černeckio nuogąstavimą dėl pėsčiųjų saugumo S. Varkala atsakė, kad pirmiausia valomi keliai, o tik vėliau ateina eilė pėsčiųjų ir dviračių takams, todėl, iki jie bus nuvalyti, patys pėstieji turi pagalvoti apie savo saugumą.
„Negalime genėti alėjų“, – tokia buvo pirmoji svečio reakcija į Savivaldybės vadovo prašymą nugenėti liepas, kurių šakos ne tik neestetiškai atrodo, bet kai kuriose vietose kelia pavojų eismui Žemaičių plentu.
„Čia ir prasideda atsikalbinėjimas. Priklauso, nepriklauso… Dabar, kai mediena taip pabrangusi, užtektų tik skambučio tuo užsiimančioms įmonėms: atvažiuotų, nugenėtų ir išsivežtų šakas patys. Reikia tik noro susitvarkyti. Jeigu sutinkate, mes patys pasirūpinsime šiuo reikalu“, – primygtinai sprendė reikalą meras.
Ir, matyt, jam pavyko įtikinti S. Varkalą. Tarnybos vadovas pažadėjo pats susiskambinti su įmonėmis dėl liepų genėjimo.
Koją pakišo Automobilių kelių direkcija
Rietavo seniūnijos vadovas Ričardas Astrauskas kalbėjo apie Giliogirio kaimo sankryžą, problemišką kelio Rietavas–Žadvainai atkarpą. S. Varkala neslėpė, kad tarnyba buvo suplanavusi jau šiemet vieno kilometro ruožą padengti išlyginamąja asfalto danga. Deja, Automobilių kelių direkcijos leidimas atlikti šį darbą nebuvo gautas, todėl apsiribota tik duobių užtaisymu. S. Varkala žadėjo, kad šiai problemai spręsti kitąmet bus skirta daugiau dėmesio.
Eismas „pasaulio pakrašty“
Medingėnų seniūnas Tomas Sragauskas kalbėjo apie eismo ypatumus „pasaulio pakrašty“ – Akmenskinės sankryžoje, kur žiemą vietos gyventojai nespėja vieni kitų automobilių iš griovių traukti. Seniūnijos vadovas sakė, kad Medingėnuose pasirodant kelininkų kartais tenka net parą laukti.
Keliai iššūkių vairuotojams kelia ne tik pačioje seniūnijoje, bet ir pakeliui į ją. Apie sudėtingą kelionę iš Rietavo į Medingėnus automobiliu, kai buvo įmanoma judėti tik trečia, o vietomis teko jungti net antrą pavarą, kaip jau minėjome, per tarybos posėdį pasakojo ir vietos politikas A. Mickus.
Geriausias skydas nuo tokių kritikos strėlyčių – valstybinių kelių priežiūros žiemą tvarka, kurioje numatoma, kad sniego valymo darbai vykdomi pagal kelių priežiūros lygius… Na, o Rietavo savivaldybės seniūnijose tie lygiai tikrai ne prioritetiniai.
Buvo ir pagyrimų
Nepaisant to, tarnybai išsakyta ir gražių žodžių – kelininkai pagirti už tvarkingai šienaujamas pakeles, gerai valomą pagrindinę Rietavo miesto gatvę, kuri yra krašto kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė dalis.
„Kelių priežiūros“ Vakarų regiono Šilalės kelių tarnybos vadovas S. Varkala neslėpė noro sutarti ir bendradarbiauti. Jis išdalijo seniūnams informaciją apie regioniniams keliams, esantiems Rietavo savivaldybėje, priskirtus lygius, jiems keliamus priežiūros reikalavimus.
Gražus bendradarbiavimas – abipusis noras. Pasak mero A. Černeckio, jis turėtų būti atviras, neslepiant abiem pusėms naudingų susitarimų.