Šiais informacinių technologijų laikais susitvarkyti beveik visus reikalus, gauti atsakymus į rūpimus klausimus gali neišeidamas iš namų. Tai – didelis palengvinimas. Suprantama, uždavęs klausimą atsakymo tikiesi kiek galima greičiau. Nutarėme pasidomėti, ar operatyviai Plungės rajono klerkai atsako į gyventojų klausimus Savivaldybės interneto svetainės rubrikoje „Klausimai – Atsakymai“.
Suskaičiavome, kad tinklalapyje iš viso užduota 80 gyventojams rūpimų klausimų. Daugiausia – 24 – kategorijoje „Miesto ūkis“: keliai, statybos ir kt. Žmones domina ir aplinkosauga – tokių buvo 11. Trečioje vietoje pagal skaičių – klausimai merui (9). Po šešis klausimus Savivaldybės interneto svetainės lankytojai uždavė tikėdamiesi juristo konsultacijos ir svetainės administratoriui. Tiek pat suformuluota kategorijoje „Kultūra. Paminklosauga. Sportas. Turizmas“.
Būtų galima džiaugtis, kad į beveik visus juos atsakyta, bet… Pažiūrėjęs į užduoto klausimo ir gauto atsakymo datas suabejoji, ar klausiantieji labai patenkinti. Atsakymo sulaukti užtrunka po mėnesį, du, keturis, į kai kuriuos klausimus atsakyta po daugiau kaip metų. O į kai kuriuos ir išvis neatsakyta.
Taigi ar verta užduoti klausimą, jei atsakymo gali nesulaukti arba sulauksi, tarkim, po metų, kai viską būsi išsiaiškinęs kitais būdais? Pastebėjome, kad vienas svetainės lankytojas dėl to išsakė pastabas ir atsakymo sulaukė: „Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. gegužės 30 d. įsakymu „Dėl Savivaldybės interneto svetainės tvarkymo ir informacijos skelbimo joje tvarkos aprašo patvirtinimo“. Pagal šios tvarkos aprašo reikalavimus atsakymas į gyventojų klausimus turi būti parengtas per 10 darbo dienų nuo klausimo pateikimo dienos.“
Reikia pažymėti, kad po šios pastabos į daugelį klausimų buvo atsakyta operatyviai, laikantis reikalavimų. Tai padaryti trumpiausiai užtrunka aplinkosaugos reikalais besirūpinantys specialistai. Atsakymas interesantui pateikiamas per kelias dienas. Jei visi taip dirbtų, gal žmonėms su savo reikalu nereikėtų belstis į kabinetų duris.
Dar viena pastaba. Rodos, nuo praėjusių metų Plungės rajono savivaldybės interneto svetainėje atsirado rubrika „Tinklaraščiai“. Kiekvienas Savivaldybės tarybos narys čia gali išdėstyti savo pastebėjimus, mintis, paaiškinimus.
Šioje rubrikoje randame štai ką:
„Vietos savivaldos įstatymas deklaruoja bendruomenės ir valstybės interesų derinimo, savivaldybės gyventojų dalyvavimo tvarkant viešuosius reikalus, veiklos skaidrumo, viešumo ir reagavimo į savivaldybės gyventojų nuomonę principus. Manome, kad šiuos principus realizuoti padės Plungės rajono savivaldybės administracijos vykdomas elektroninės demokratijos projektas, kurio metu sukurtas ir šis tinklaraštis. Kuo išsamiau piliečiai bus informuoti apie valdžios institucijų priimamus sprendimus, tuo demokratiškesnės bus vietos valdžios institucijos.
Džiaugiamės šio tinklaraščio atsiradimu ir neabejojame, kad Savivaldybės tarybos nariai pasinaudos galimybe informuoti rinkėjus apie save ir savo nuostatas Plungės bendruomenei svarbiais klausimais. Savo ruožtu tinklaraščio skaitytojams tai leis geriau suprasti vykstančius procesus.“
Spėkite, kiek Savivaldybės tarybos narių pasinaudojo šia galimybe? Atsakymas operatyvus – nulis. Taigi, kam tos naujovės, jei net patys tarybos nariai jomis nesinaudoja, o dar sako, kad gyventojai neaktyvūs.
„Plungės“ inf.