
Praėjusiais metais rajono išrinktieji ne kartą ginčijosi, ar reikia į valdiškus automobilius diegti stebėjimo ir duomenų perdavimo sistemas. Kai kurie piktinosi, kad tokiu būdu bus sekama, kur darbuotojas važiuoja, kad taip bus galima atsikratyti nelojalaus seniūno ir pan. Galiausiai priešgyniavusieji nusileido su sąlyga, kad po kurio laiko bus pateikta informacija, pasiteisino sumanymas ar ne. Gegužės 20-ąją nuotoliniu būdu posėdžiavusiems Plungės rajono savivaldybės tarybos Ekonomikos, finansų ir biudžeto komiteto nariams pageidaujami duomenys buvo pateikti.
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyriaus vedėja Laima Rusienė politikams priminė, kad transporto priemonių stebėjimo ir duomenų perdavimo sistemos įdiegtos praėjusių metų spalį.
Tiesa, pasak skyriaus vedėjos, skaičiavimai nėra visai objektyvūs, nes tiriamuoju laikotarpiu – 5 mėn. iki įdiegimo (gegužė–rugsėjis) ir 5 mėn. po įdiegimo (spalis–vasaris) – buvo skirtingas turimų automobilių skaičius, skirtingi metų laikai ir pan.
Pagal degalams išleistas lėšas matyti, kad įdiegus sistemas šios išlaidos sumažėjo 2 345,6 Eur. O įvertinus tai, kad laikotarpis po sistemų įdiegimo – žiemos sezonas ir jo metu degalų sąnaudos įprastai padidėja, galima spręsti, kad sutaupymas turėtų būti dar didesnis.
Po sistemų įdiegimo sutaupyta ir kilometrų – nuvažiuota 37 533 km mažiau. Kaip sakė L. Rusienė, įvertinti reikėtų ir tai, kad iki sistemų įdiegimo iki liepos vidurio Savivaldybė turėjo trečdaliu mažiau automobilių. Taip pat svarbu tai, kad vasara – atostogų metas, kai rečiau vykstama į objektus rajone, į mokymus, pasitarimus ir pan., mažiau įveikiama ilgesnių atstumų.
„Matome, kad įdiegus sistemas nuvažiuojama mažiau kilometrų, sunaudojama mažiau degalų“, – konstatavo skyriaus vedėja. Kita nauda – tiksli kelionių apskaita, žmogiškųjų išteklių taupymas, tikslus automobilių ridos ir degalų normų nustatymas, automatizuota ir tiksli degalų ir išlaidų apskaita.
„Tai elementari kaštų mažinimo logika. Verslas jau seniai tuo naudojasi ir džiaugiasi. Nuvažiuota mažiau kilometrų, vadinasi, mažiau dėvimos padangos, mažesnė automobilių amortizacija, rečiau reikės remonto. Skaičiai aiškiai parodo, kad anksčiau automobiliai buvo naudojami asmeniniams reikalams“, – teigiamai sistemų įdiegimą vertino komiteto pirmininko pavaduotojas Liudas Skierus.
Politikams L. Rusienė pateikė ir konkrečių skaičių, kiek kilometrų nuvažiuota iki ir po sistemų įdiegimo.
Savivaldybės vadovai, skyrių vadovai ir darbuotojai iki sistemų įrengimo naudojosi septyniais automobiliais ir bendrai nuvažiavo 66 756 kilometrus. Įdiegus sistemas nuvažiuota 47 633 km (tiesa, nuo lapkričio mėnesio Savivaldybės administracijoje liko tik 6 automobiliai – aut. past.).
Įdomesnių skaičių galima aptikti žvelgiant į seniūnijų darbuotojų nuriedėtus kilometrus. Teisybės dėlei paminėsime, kad nuo gegužės iki liepos vidurio seniūnijos turėjo tik po vieną automobilį.
Didžiausią skirtumą tarp nuvažiuotų kilometrų iki sistemų įdiegimo ir po to galime pamatyti Paukštakių seniūnijoje. Čia sutaupyti net 6 129 kilometrai (iki – 10 365 km, po – 4 236 km). 5 742 km sutaupyti Nausodžio seniūnijoje (12 755 ir 7 013 km), 3 512 km – Plungės miesto seniūnijoje (12 305 ir 8 793 km). Po sistemų įdiegimo 2 122 km mažiau nuvažiavo Šateikių (11 500 ir 9 378), 1 679 km – Platelių (8 370 ir 6 691) seniūnijų darbuotojai. Mažiau nuvažiavo ir Babrungo – 849 km (6 270 ir 5 421), Žlibinų – 330 km (9 361 ir 9 031), Alsėdžių – 60 km (5 775 ir 5 715) – seniūnijų darbuotojai.
Kai vienos seniūnijos sutaupė, kai kurios įdiegus sistemas nuvažiavo daugiau kilometrų nei iki sistemų atsiradimo. Stalgėnų seniūnijos darbuotojai nuriedėjo 1 095 km daugiau (iki – 6 632 km, po – 7 727 km), Kulių seniūnijos – 868 km daugiau (5 393 ir 6 261), Žemaičių Kalvarijos seniūnijos – 50 km daugiau (9 442 ir 9 492).
Taigi skaičiai kalba patys už save – investicija į „sekimą“ pasiteisino. Tai akivaizdu. Kaip ir tai, kodėl kai kurie taip aršiai priešinosi šiai naujovei – juk kai tave stebi, į šoną nebenusuksi. Nei į kirpyklą, nei į parduotuvę, nei kitais asmeniniais reikalais.
Kaip nenuvažiuos daugiau, jei ir savaitgaliais su valdiškom mašinom po rajonus siaučia,, taupieji” seniūnai.