Važiuojantieji į Mažeikius, Telšius ir kitus šalies miestus mato, kad tai vienoje, tai kitoje vietoje rekonstruojami keliai, gatvės, rengiamos žiedinės sankryžos. Plungė šiuo atžvilgiu – lyg numirusi. Jokie darbai nejuda, nors ir oro sąlygos tam tinkamos, ir grandiozinių darbų priplanuota. „Juk ketino ir tunelio po geležinkeliu statybą pradėti, ir kelią per Varkalius tvarkyti. Pažadai išžarstyti, o jų vykdymas atidėliojamas. Vis planuoja, kad darys tą, darys aną. O kada? Ko laukiame?“ – piktinosi vienas „Plungės“ skaitytojas.
Kad atsakytume į šio ir kitų skaitytojų klausimus, kreipėmės į Savivaldybės merą Audrių Klišonį. Juolab kad jis praėjusią savaitę dalyvavo Lietuvos automobilių kelių direkcijoje surengtame pasitarime, kuriame kalbėta tunelio statybos Plungėje klausimais.
Nors apie šio objekto statybą šnekama ne vienerius metus, realūs darbai, kurie leistų plungiškiams lengviau atsikvėpti, niekaip nepradedami. Mero teigimu, keleto Savivaldybės administracijos skyrių specialistai yra paruošę tunelio ir jo prieigų įrengimo projekto techninę specifikaciją. Ji šiomis dienomis turėtų būti viešinama ir Automobilių kelių direkcijos, ir Plungės rajono savivaldybės interneto svetainėje.
Pasak A. Klišonio, projekto techninė specifikacija yra pirminė viešojo pirkimo procedūra. Jei ji sklandi, tada jau galima žengti kitą žingsnį – skelbti rangos darbų pirkimo konkursą. „Mums šis projektas yra didžiulis iššūkis. Pagal darbų apimtį, kurių vertė – apie 9 milijonus eurų, rangos darbams turėsime skelbti tarptautinį konkursą. O tokio mūsų viešųjų pirkimų praktikoje nėra buvę“, – kalbėjo meras.
Techninės specifikacijos medžiaga, kurioje nurodoma, kokie darbai bus atliekami, kaip minėjo Savivaldybės vadovas, derinama su Automobilių kelių ir Transporto investicijų direkcijomis. Paskelbus techninę specifikaciją, dešimt dienų laukiama pasiūlymų. Jei jų nėra, jei nereikia teikti atsakymų, galima skelbti rangos darbų pirkimo konkursą.
Anot A. Klišonio, viešasis pirkimas bus vykdomas vienas visam transporto mazgui – žiedinei sankryžai (Dariaus ir Girėno ir Lentpjūvės gatvių sankryžoje), Alanto gatvei ir pačiam tuneliui po geležinkeliu – įrengti. Darbai prasidės nuo žiedinės sankryžos ir Alanto gatvės įruošimo.
Pasidomėjus, kada Dariaus ir Girėno gatvėje ims burgzti statybinė technika, A. Klišonis atsakė, jog viskas priklausys nuo to, kaip vyks viešasis pirkimas. Jeigu sklandžiai, darbai gali prasidėti dar šį sezoną. O jei atsiras skundžiančiųjų, terminas gali gerokai pailgėti. Juolab kad skųsti galima ir konkurso sąlygas, ir jo vykdymą, ir parinktą laimėtoją. Prasidėjus teismo procesams, darbų pradžia gali „nutįsti“ ne mėnesiams, o metams.
Keblumų kyla ir dėl kitų objektų įgyvendinimo pradžios. Plungiškiai ir varkališkiai niekaip nesulaukia, kada bus tvarkoma Žaltakalnio gatvė, įrengtas „žiedas“ prie senojo S. Jurkaus prekybos centro ir atnaujintas kelias per Varkalius. Apie šio miesto pakraščio ir priemiestinės gyvenvietės pagrindinės gatvės sutvarkymą taip pat kalbama ne vienerius metus, bet… darbų pradžios ir čia nematyti.
Kaip sakė meras, šis transporto mazgas yra išskirtas į du projektus. Vienas jų – Plungės rajono savivaldybės žinioje, kitas – Lietuvos automobilių kelių direkcijos.
Savivaldybės administracija balandžio pradžioje skelbė supaprastintą atvirą konkursą „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 166 Plungė–Vėžaičiai ruožo nuo 0,066 km iki 3,1 km rekonstravimo įrengiant žiedinę sankryžą, pėsčiųjų ir dviračių takus bei jungiamuosius kelius techninio darbo projekto parengimas ir darbai“. Jį išanalizavusi Viešųjų pirkimų tarnyba neseniai konstatavo, kad konkurso sąlygos neužtikrina konkurencijos ir kad jas būtina koreguoti (apie tai „Plungė“ rašė gegužės 31 d. numeryje – aut. past.).
Mero teigimu, Savivaldybės administracija šiuo metu aiškinasi Viešųjų pirkimų tarnybos pateiktas pastabas. „Ne su visomis sutinkame. Analizuojant jas atrodo, kad tiekėjams nebereikia kelti jokių reikalavimų. Užtenka, kad turėtų tris advokatus ir vieną sunkvežimį. Bet koks tada bus rezultatas?“ – retorinį klausimą kėlė A. Klišonis. Jo tvirtinimu, karčios patirties jau esama – kai bankrutavo Telšių gatvės gale įrenginėtos žiedinės sankryžos rangovas ir automobiliams teko visus metus važinėti neasfaltuotu žiedu. „Štai tokie rezultatai, kai įmonėms nekeliami reikalavimai“, – konstatavo Savivaldybės vadovas.
Konkursais besidomintys specialistai pasakytų, kad meras neteisus. Visų pirma dėl nuostatos, kad žiedinės sankryžos Telšių gatvės gale įrengimo konkursą organizavusi Automobilių kelių direkcija dalyviams nekėlė reikalavimų. Pasak žinovų, direkcija reikalavimus kėlė ir dar kokius! Konkurse esą galėjo dalyvauti tik didžiausios įmonės, o laimėjo UAB „Klaipėdos keliai“. Ir tai tikrai buvo ne trijų advokatų ir vieno sunkvežimio bendrovė. Ši didelė kelių tiesimo įmonė turėjo visą technikos arsenalą, atitiko griežčiausias sąlygas, laimėjo 11 žiedinių sankryžų rekonstrukcijos konkursus, bet… nuo bankroto net ir didžiausieji neapsaugoti.
Taip, reikalavimus įmonėms kelti būtina, bet tikrai ne tokius, kokius pastaruosiuose konkursuose tiekėjams kelia Plungės rajono savivaldybės administracija. Viešųjų pirkimų tarnyba jau ne kartą yra konstatavusi, kad Savivaldybės administracijos skelbiamų konkursų sąlygos – perteklinės, kad tokios nėra būtinos. Kai jose nurodomi smulkiausi technikos priemonių parametrai, atrodo, kad Savivaldybė ruošiasi pirkti ne paslaugas, o pačius įrenginius. Nes juk nėra skirtumo, kokiu ekskavatoriumi rangovas iškas duobę – didesniu ar mažesniu. Tai jo reikalas. Svarbu, kad duobė būtų iškasta ir kad darbas būtų atliktas laiku. Kai reikalavimai pertekliniai, iškart peršasi mintis, kad jie prie kažko „pritempti“, orientuoti į vieną konkrečią įmonę. Turbūt ne be reikalo ir Viešųjų pirkimų tarnyba konstatuoja, kad Plungė, rengdama tokias sąlygas, riboja tiekėjų konkurenciją.
Taigi pasiteisinimų, kodėl Plungėje nejuda kelių infrastruktūros gerinimo darbai, – ne vienas ir ne du. Apie tai, kodėl kelio Plungė–Vėžaičiai rekonstrukcijos nesulaukia varkališkiai, – artimiausiame „Plungės“ numeryje.
tenka Man iš Truikių km. per dieną po kelis kartus važiuot ,aišku ir nervuotis kai pervaža uždaryta, tai Va, turiu pasiūlymą,padaryti pevažą ten kur traukinys sustoja prasilenkti,nes kitaip ir mano anūkai dar aplinkui važinės.
tarptautinis konkursas tuneliui?! O kaip dabar bus Almučiui, kaip nugalės latvius su savo dvigubom kainom? 🙂 Vėl teks rašyti kaušo dydį ir volo plotį?….