Prieš porą metų Plungės rajono savivaldybės taryba priėmė, atrodo, tikrai sveikintiną sprendimą – miesto ir priemiesčio autobusais važiuojantiems keleiviams mokėti nebereikės. Ar dėl to padaugėjo važiuojančiųjų viešuoju transportu? Į šį klausimą kol kas neatsakyta, tačiau ar važiuoja vienas, ar dešimt žmonių suplanuotus kilometrus autobusai turi prasukti. Žinoma, visa tai kainuoja. O ir sukilusios degalų kainos savo sąlygas diktuoja. Nors sprendimas – visuomenės naudai, praėjusią savaitę posėdžiavę Plungės rajono savivaldybės tarybos Ūkio, ekologijos ir kaimo reikalų bei Ekonomikos, finansų ir biudžeto komitetų nariai abejojo: ar ne per daug atsipalaidavo uždaroji akcinė bendrovė „Plungės autobusų parkas“ lengvai gaudama pinigus? Klausimas iškilo dėl to, jog įmonė kreipėsi dėl įkainių perindeksavimo.
Kaip dažnai nutinka, priimtą sprendimą teko koreguoti, sutartį papildant įvairiais punktais ir papunkčiais. Taip sutartyje atsirado punktas, nurodantis, kad įkainiai, jei to reikia, būtų perindeksuojami kas ketvirtį. Paskutinį kartą įkainis perindeksuotas gegužę. Kaip sakė sprendimo projektą komitetų nariams pristačiusi Savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus vedėjo pavaduotoja Odeta Petkuvienė, bendrovės pagrindinė veikla – keleivių vežimas autobusais, o pagrindinę įmonės sąnaudų dalį sudaro kuro išlaidos. Sparčiai kylant degalų kainoms, auga ir išlaidos, kurias Plungės autobusų parkas patiria teikdamas keleivių pavėžėjimo paslaugas.
Tad ir siūloma nuo liepos apie 10 centų didinti įkainį: priemiesčio reguliaraus susisiekimo autobusais – 1,21 Eur/km, miesto – 1,49 Eur/km.
Kaip ir minėta, vis didėjanti kilometro kaina reiškia, kad iš Savivaldybės biudžeto UAB „Plungės autobusų parkas“ atseikėjama vis daugiau. Skaičiuojama, kad nemokamas keleivių vežimas Savivaldybei kainuoja apie 100 tūkst. eurų per mėnesį.
Ūkio, ekologijos ir kaimo reikalų komiteto pirmininkės pavaduotojas Česlovas Kerpauskas abejojo, ar visai teisinga, kad įmonei nebereikia stengtis, kad jai nebepaliekama jokios finansinės atsakomybės, nes viską finansuoja Savivaldybė. „Kažkada sutarėme, kad vešime nemokamai. Prašau! Pabrango kuras, jie dabar vėl įkainį kelia 11 proc., nesibaigus metams gal jau bus 13 proc. Nesakau, kad reikia atsisakyti nemokamo pavėžėjimo, bet gal kažkiek tegul finansinės atsakomybės prisiima ir įmonė“, – svarstė komiteto narys. Likę komiteto nariai kolegai priminė, jog viena iš Savivaldybės funkcijų yra užtikrinti pavėžėjimą. O be to, autobusais esą daugiausiai važiuoja tie asmenys, kuriems ir taip būdavo kompensuojama.
„Daug metų autobusuose parduodavo bilietus, tačiau tas procesas išsigimė, pradėta piktnaudžiauti, neduoti bilietėlių. Dabar nuo vairuotojų ta atsakomybė nuimta. Buvo laikas, kai Autobusų parkas skendo skolose. Pamatėme, kad mūsų autobusų jau ir arkliai pradėjo baidytis, stebėjomės, kaip taip gali būti, kad jau greit nebebus su kuo važiuoti, sakėme, kad reikia kažką daryti…“, – bendrovės gynėjo vaidmens ėmėsi Vietos ūkio skyriaus vedėjas Arvydas Liutika. Jam antrino ir posėdyje dalyvavęs Ekonomikos, finansų ir biudžeto komiteto pirmininkas Adomas Zamulskis, jog perindeksavimas gali vykti ir į mažąją pusę.
Kitą dieną vykusiame Ekonomikos, finansų ir biudžeto komiteto posėdyje Autobusų parkui kritikos žėrė Liudas Skierus. Visų pirma jis suabejojo, ar teisingai buvo paskaičiuotas pradinis įkainis, nuo kurio kaina ir pradėta indeksuoti. Tikimasi, kad kainos detalizavimą politikai išgirs artimiausiame tarybos posėdyje.
Kitas L. Skieraus priekaištas – bendrovė per mažai deda pastangų, kad kuo daugiau žmonių naudotųsi nemokamo pavėžėjimo paslauga. „Žmogus turi matyti, kad ta paslauga jam teikiama. Prieš porą mėnesių kalbėjomės apie reklamą. Autobusų parke yra apie 20 autobusų, išsiaiškinau, kad tik du yra apklijuoti reklama. Lapkritį, kai bus šalta ir lietus, viešumo nereikės, jo reikia šiandien. Kad pilni autobusai važiuotų į Kulius, į Rietavą, į Žemaičių Kalvariją, kad žmonės jaustų, jog vyksta gyvenimas. Mes šituo nesirūpiname. Ateiti paprašyti 10 proc. padidinti įkainį – labai lengva“, – kalbėjo politikas.
Didinti ar ne įkainį, spręs Savivaldybės taryba.
Tegul žiuri,kad autobusai pagal grafika važiuotu,o ne kada užsimane !