
Apie tai, kad reikia sujungti Plungės geležinkelio ir autobusų stotis, kalbėta ne vieną ir ne du kartus. Traukinių stoties pastato, į kurį turėtų persikraustyti autobusų stoties administracija, rekonstravimo darbus koordinuoja ir atlieka akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. O štai infrastruktūros – dabartinės autobusų stoties teritorijos ir už geležinkelio stoties esančios automobilių stovėjimo aikštelės – pertvarkymu rūpinasi Plungės rajono savivaldybė. Penktadienį nuotoliniu būdu visuomenei viešai pristatytas šių teritorijų rekonstravimo techninis projektas.
Projektinius pasiūlymus rengė uždaroji akcinė bendrovė „Plentprojektas“. Ir, kaip vėliau Plungės rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjas Tomas Jocys minėjo, tai ta pati bendrovė, kuri ruošė Stoties gatvės rekonstrukcijos projektą.
„Plungės“ skaitytojai turbūt pamena, jog prabilus apie stočių sujungimą kalbėta, kad dabartinėje aikštelėje prie geležinkelio stoties galėtų būti autobusų keleivių įlaipinimo peronas, o į autobusų stoties aikštelę persikraustytų automobilių stovėjimo aikštelė. Tą minėjo ir projektinius sprendinius pristatęs Ernestas Auglys.
Pasak pranešėjo, projektuojamoje automobilių stovėjimo aikštelėje bus 103 vietos lengviesiems automobiliams, 6 vietos neįgaliesiems, 3 vietos turistiniams autobusams ir 4 vietos elektromobiliams, prie kurių bus dvi jų įkrovimo stotelės. Žinoma, aikštelėje numatytas apšvietimas, saugus pėsčiųjų judėjimas. Taip pat – patekimas į traukinių laukimo peroną. Projektuojama ištisinė neregių vedimo sistema.
Dabartinėje automobilių stovėjimo aikštelėje būtų autobusų stoties teritorija, 5 miesto ir tarpmiestinių autobusų atvykimo ir išvykimo stotelės, autobusų laukimo paviljonas.
Paviljono sienoje numatomas skaidrus stiklas, kuris bus graviruotas Mikalojaus Konstantino Čiurlionio tema. Stogo konstrukcijoje – LED apšvietimas, apšviečiantis visą lubų plotą. Greta paviljono turėtų atsirasti stacionari paslaugų stotelė (mobiliųjų įrenginių įkrovimas per USB, pagalbos iškvietimo sistema, bevielis internetas, informacija žmonėms su regos negalia ir pan.). Numatytas ir išmanusis stendas su informacija vidinėje pusėje.
Plungės autobusų parko direktorius Gintas Orda atkreipė dėmesį, jog sprendiniuose nenumatytos vietos dviračiams, paspirtukams laikyti. O Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjas T. Jocys svarstė, jog laikui bėgant dviejų elektromobilių įkrovimo stotelių gali nebeužtekti, tad siūlė visoje aikštelėje įrengti bent jau „futliarus“, kad prireikus nereikėtų ardyti paklotos dangos ir būtų galima prakišti laidus. „Tą numatyti galima, tačiau jums reikės nusimatyti, iš kur bus imama reikiama elektros galia“, – paaiškino projektuotojai.
Savivaldybės tarybos narį Algirdą Pečiulį domino, kur galės sustoti autobusai, kurie tarp reisų turės keliasdešimties minučių pertraukas. Kaip ir minėta, tam bus išnaudojamos vietos, skirtos turistiniams autobusams.
Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjui nerimą kėlė mažokai vietos autobusams manevruoti: „Svarbu nepamažinti išvažiavimų, kad nereikėtų vairuotojams prakaituoti…“ Projektuotojai T. Jocį ramino, jog viskas suskaičiuota ir suprojektuota taip, kad nei įvažiuojantys, nei išvažiuojantys autobusai vienas kitam netrukdys.
Beje, T. Jocys susirinkusiesiems paaiškino, jog visų teritorijų sutvarkymas planuojamas etapais. Pirmiausia norima pertvarkyti geležinkelio ir autobusų stočių peronus ir tik paskui automobilių stovėjimo aikštelę. Tiesa, pasak specialisto, kai tik autobusų stoties peronas bus baigtas, atlaisvėjusi aikštelė galės būti naudojama lengviesiems automobiliams stovėti.
Skyriaus vedėjas sakė, kad geležinkelio ir autobusų stočių peronų rekonstrukciją norima užbaigti jau ateinančiais metais, tad tikimasi, jog per žiemą pavyks parengti visus reikalingus dokumentus, nupirkti rangos darbus ir pavasarį juos pradėti.
Juda i prieki ir tik 4 vietos elekromobiliams