
Kartais būna, kad, gerindami situaciją vienoje vietoje, patys to nenorėdami ją pabloginame kitoje. Taip nutiko Plungėje, Birutės skersgatvyje. Į redakciją kreipėsi plungiškis V. G. su labai žmogišku prašymu padėti išspręsti gatvėje kilusią problemą – tai tvoras vartantys vairuotojai „skraiduoliai“.
Birutės skersgatvyje gyvenantis V. G. pasakojo, kad, rekonstravus Paprūdžio gatvę, dalyje jos liko vienos krypties eismas. Tad norint patekti į Paprūdžio gatvę iš Birutės gatvės tenka sukti į Birutės skersgatvį.
„Sureguliavus eismą Paprūdžio gatve, nuo vasaros trijų Birutės skersgatvyje esančių namų tvoros kenčia nuo vairuotojų „skraiduolių“. Padėtis tikrai rimta, nes mūsų vienos krypties eismo gatvėje nėra jokio šaligatvio, tad pavojinga ir pėstiesiems. O dėl greičio mėgėjų į lauką pavojinga išleisti vaikus“, – kalbėjo vyras.
Pasak V. G., Birutės skersgatvio gyventojai surinko parašus ir vasario 3 dieną raštu kreipėsi į Plungės rajono savivaldybės administracijos direktorių Mindaugą Kauną. Po savaitės atsakymo dar nebuvo gavę.
Pasidomėjome, kokius galimus problemos sprendimo būdus mato gyventojai. V. G. teigė, kad, jų manymu, yra du variantai. Vienas iš jų – Birutės skersgatvį paženklinti kelio ženklu „Gyvenamoji zona“. Toks ženklas vairuotojams leistų važiuoti ne didesniu kaip 20 km/val. greičiu. Tiesa, dabar greitis šioje gatvėje ribojamas iki 30 km, bet, kaip yra sakęs Plungės rajono saugaus eismo organizavimo komisijos narys, Savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus vedėjas Arvydas Liutika, protingas vairuotojas ženklų paiso, o neprotingam jie nedaro jokio poveikio.
Kita išeitis ir gyventojams priimtinesnė – ties posūkiu, kurio greituoliai dažniausiai „neišlaužia“, „paguldyti policininką“, t. y. įrengti greitį mažinantį kalnelį. „Taip vairuotojai būtų priversti pristabdyti, nes greičiau važiuojant per kalniuką gadinamas automobilis. Kaip matome, šiuolaikiniai vairuotojai labiau vertina mašiną nei žmogų“, – dėstė V. G.
Pasidomėjome, kokį atsakymą Birutės skersgatvio gyventojams ruošia Savivaldybės administracijos direktorius. Pasak M. Kauno, gyventojų raštas buvo persiųstas Vietos ūkio skyriui ir miesto seniūnijai. Kai bus gauta visa informacija, gyventojams bus pateiktas atsakymas, tam administracija turi 20 dienų.
Saugaus eismo organizavimo komisijai vadovauja miesto seniūnijos specialistas Arūnas Juozas Auškalnis. Tad norėjome išgirsti ir jo nuomonę.
A. J. Auškalnis sakė, kad seniūnija raštą su nurodymu iki vasario 17 dienos pateikti pasiūlymus gavo, važiuota į vietą pažiūrėti, ką būtų galima padaryti. „Gal išeitų ir šaligatvį įruošti, bet čia jau reikia projektuoti, skaičiuoti“, – kalbėjo specialistas. Jo manymu, viena iš greičio mažinimo priemonių yra būtent gatvių siaurinimas. Sakysite, kur dar siaurinti, jei Birutės skersgatvyje ir taip vienos krypties eismas, bet, kaip minėjo Saugaus eismo organizavimo komisijos pirmininkas, šaligatvis vizualiai susiaurina gatvę, tad vairuotojams pasąmonėje suveikia, jog reikia mažinti greitį.
O dėl kelio ženklo „Gyvenamoji zona“, A. J. Auškalnio žodžiais tariant, tai saugaus eismo specialistai rekomenduoja jį naudoti kuo rečiau, nes paprastai jo paisoma mažiausiai. Kaip teigė seniūnijos specialistas, vairuotojai žino, kad šioje zonoje negalima važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, tačiau dažnai pamiršta, jog pėstieji turi pirmenybę. Pėstieji savo ruožtu prisimena apie pirmenybę, bet pamiršta saugumą.
„Visada norisi pradėti nuo paprastesnių dalykų. Šioje situacijoje, ko gero, būtų greičio kontrolė. Bet tikrai galvosime, kaip spręsti problemą“, – pažadėjo Saugaus eismo organizavimo komisijos pirmininkas.
Beje, vienas jo pastebėjimas tikrai taiklus. Ar Saugaus eismo organizavimo komisijos kompetencija spręsti, kur, kokio pločio turi būti šaligatvis, kur įrengtas greičio mažinimo kalnelis ar kiti projektuotini dalykai?
itaisius kalniuka per posuki, tai ne tik tvora jiem isvers, bet ir i nama iskris… o del vaiku isleidimo i lauka, tai juk kiemas aptvertas, kam tas saligatvis?