![](https://laikrastisplunge.lt/wp-content/plugins/lazy-load/images/1x1.trans.gif)
Trumpiniu SAVP yra žymimi socialiai atsakingi viešieji pirkimai. Tai tam tikromis gairėmis ir nuostatais kuruojami, organizuojami ir Europos Sąjungos bei Europos Komisijos skatinami viešieji pirkimai. Pagrindinis jų išskirtinumas – socialiai naudinga tiekėjo veikla arba socialiai naudingas pirkimo objektas. Plačiau apie tai – šiame straipsnyje.
Koks tiekėjas laikomas socialiai atsakingu?
Norint turėti didesnius šansus laimėti viešąjį konkursą, apsimoka savo įmonę ar verslą pozicionuoti kaip socialiai atsakingą. Šis terminas vis dažniau pastebimas žiniasklaidoje, tačiau sunku tiksliai pirštu parodyti ar žodžiais apibrėžti tuos dalykus, kurie paverčia įmonę socialiai atsakinga arba atsakingesne už kitas.
Europos Komisija yra išleidusi dokumentą, kuriame kaip įmanoma tiksliai aprašomi kriterijai, kuriais remiantis tiekėjas gali būti laikomas socialiai atsakingu.
Tie kriterijai yra:
* Geros užimtumo galimybės ir darbo vietų kūrimas skatinant įvairovę:
– jaunimo įdarbinimas;
– segregacijos tarp lyčių mažinimas;
– vyresnių žmonių įdarbinimas;
– etninių, religinių mažumų ar migrantų įdarbinimas;
– žmonių su negalia įdarbinimas.
* Padoraus darbo sąlygos, kurios apibūdinamos kaip:
– padorus atlyginimas;
– tobulėjimo ir mokymosi prieinamumas;
– nediskriminavimas;
– sauga ir sveikata.
Taip pat svarbus dėmesys integracijai, tvariam vartojimui ir efektyviam viešųjų išlaidų panaudojimui. Įmonė gali pradėti tapti socialiai atsakinga išleisdama nuostatus, įvairių departamentų politikos ir etikos gaires arba jas atnaujindama bei įtraukdama socialiai atsakingo verslo detales.
Kiek svarbu laikytis socialiai atsakingų viešųjų pirkimų praktikos?
Kol kas laikytis šios politikos nėra būtina, jeigu nesilaikydami nepažeidžiate įstatymo. Tai yra jūs neprivalote samdyti etninių mažumų darbuotojų vien dėl įvairovės, jeigu jų kompetencija neatitinka keliamų reikalavimų ir panašiai. Tačiau praktika rodo, kad įmanoma laikytis socialiai atsakingos politikos ir būti labai sėkmingai dirbančia bendrove. Didžiausios pasaulio įmonės ir sėkmingiausi verslai klesti būtent dėl to, kad sėkmingai naudojasi darbuotojų įvairove ir ją pažaboja vienam ir tam pačiam tikslui.
Nors mažam arba vidutiniam verslui per naktį tapti socialiai atsakingam nėra taip paprasta, po truputėlį daromi žingsniai atneš dividendų ateityje. Jeigu norite laimėti dar daugiau konkursų arba padidinti savo galimybes kiekviename, kuriame dalyvaujate, tai laikytis SAVP yra naudinga.
Ar įmanoma laimėti konkursus, jeigu dar nepradėjote įgyvendinti šios politikos?
Trumpas atsakymas būtų „taip“. Negalima priversti kažko būti socialiai atsakingam. Tėra tik įrankiai, kurie skatina įmones tokias būti siūlydami finansinę paramą ir kitas skatinimo priemones.
Kad ir kaip ten bebūtų, visų viešųjų pirkimų tikslas yra gauti vertingiausią pasiūlymą kainos atžvilgiu. Galima netinkamai interpretuoti situaciją ir suprasti, kad pasiūlymus laimi mažiausia kaina. Taip nėra. Konkursus dažniausiai laimi geriausio pasiūlymo (kokybės) ir patraukliausios kainos derinys. Jeigu įmonė prie to paties dar yra ir socialiai atsakinga, tai tik didina jos šansus laimėti.
Kaip įrodyti, kad verslas yra socialiai atsakingas?
Įrodymus pateikti galima teikiant pasiūlymą pirkėjui ir darant prezentacijas, publikuojant tokią informaciją naujienų šaltiniuose arba internete. Tačiau, jeigu siekis yra naudojant lėšas, gautas viešojo konkurso metu, panaudoti socialiai atsakingiems projektams, tuomet verslo atstovai turėtų įdėmiai apsvarstyti ir nuspręsti bei aiškiai apibrėžti priemones, kuriomis bus siekiama galutinio rezultato įgyvendinimo. Reikėtų išskirti svarbiausius socialinius aspektus. Pasirinkus tuos, kurie yra aktualiausi, galima labai smarkiai pakelti savo projekto vertę ir naudą.
Šaltinis: https://pirkimai365.lt/paieska/viesieji-pirkimai