Saulėtas ir šiltas oras ne visada sukelia geras emocijas. Ypač kai dėl to tenka iškęsti kylančius nepatogumus. Štai šalia rekonstruojamo kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė gyvenantys žmonės turbūt sutiktų, kad saulėtų dienų mūsų padangėje, kol vyksta remontas, apskritai būtų kuo mažiau – taip bent jau pavyktų išvengti dulkių kamuolių, kuriuos kelia transporto eismas. Į redakciją kreipęsi gyventojai guodėsi, jog pasirūpinti tuo, kad praėjusį savaitgalį ir pirmadienį kelelis nedulkėtų, rekonstravimo darbus atliekanti bendrovė pamiršo ar tiesiog nematė tam reikalo. O juk tos dienos priminė vasarą, tad ir dulkių, skriejančių link sodybų, netrūko.
Kaip žinome, kelio
Mažeikiai–Plungė–Tauragė rekonstrukcija Plungės rajono teritorijoje buvo pradėta dar praėjusiais metais. Iš viso remontuojamas dešimties kilometrų ruožas: nuo Pauošnių kaimo, kur yra sankryža į Platelius, iki žiedinės sankryžos aplinkkelyje Pakeruose, kur įvažiuojama į Žaltakalnio gatvę. Darbus atlieka konkursą laimėjusi uždaroji akcinė bendrovė „Lemminkainen Lietuva“. Tiesa, nuo šių metų kovo 29 dienos pasikeitė įmonės pavadinimas į „YIT Infra Lietuva“. Kadangi visa atsakomybė dėl to, kas vyksta remontuojamame kelyje tenka rangovui, gyventojų išsakytus skundus dėl nelaistyto valstybinės reikšmės krašto kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė ruožo nuo žiedinės sankryžos Truikių kaime važiuojant link Plungės adresavome šios bendrovės atstovams.
Situaciją pakomentavo UAB „YIT Infra Lietuva“ statybos vadovas Nikolajus Filipovas:
„Dangos laistymas visuomet planuojamas atsižvelgiant į keletą faktorių – oro sąlygas, oro prognozes, darbų ir transporto eismo intensyvumą, poreikį. Kelias drėkinamas siekiant išvengti didelio dulkėjimo atvejų, tačiau pernelyg daug drėgmės taip pat gali pakenkti kelio kokybei, trukdyti darbams, todėl drėkinimą privalome planuoti įvertinę minėtus aspektus.
Darbų sezonas tik prasideda, tad kelio dangoje dar laikosi pavasarinė drėgmė. Be to, pagal išankstines prognozes tomis dienomis buvo žadami krituliai. Įvertinus šiuos faktorius, laistymo nuspręsta neatlikti. Šių metų balandžio mėnesio orai yra neįprastai šilti, ir praėjusį savaitgalį danga išdžiūvo gerokai greičiau, nei buvo numatyta. Todėl dangos drėkinimas skubiai atnaujintas ir atliekamas reguliariai, po keletą kartų per dieną.
Pirmadienį (balandžio 23 d.) šiame ruože vyko intensyvus eismas, švietė saulė, buvo vėjuota, todėl danga džiūvo greičiau nei įprastai. Nedelsdami atnaujinome drėkinimą, stebime dangos sausumo lygį ir šiuo metu kelią laistome kelissyk per dieną.
Vis dėlto atliekant kelio remonto darbus gyventojams tenka susidurti su laikinais nepatogumais. Visuomet siekiame, kad jų būtų kuo mažiau, o iškilusios kliūtys būtų šalinamos nedelsiant.
Šiame ruože iki darbų pabaigos numatyta įrengti kelio konstrukciją ir pakloti asfalto dangą. Šiuo metu prioritetine tvarka dirbama tose dalyse, kuriose yra poreikis pakloti dangą, kad kuo greičiau būtų išvengiama dulkėjimo. Pagrindiniai, dangos įrengimo, darbai bus atlikti iki sutartyje numatytos datos.“
Bendrovės „YIT Infra Lietuva“ komunikacijos vadovės Akvilės Varanauskienės teigimu, minėtojo kelio rekonstrukcija turėtų būti užbaigta iki šių metų birželio 8 dienos.