Alsėdžių vidurinėje mokykloje viena lietuvių kalbos pamoka buvo skirta interviu žanrui. Moksleiviai interviu ėmė iš mokyklos darbuotojų, taip siekdami sužinoti jų sėkmės ir karjeros istorijas. Geriausiu pripažintas 8 klasės mokinės Odetos Kackel interviu su anglų kalbos mokytoja Toma Butnoriūte. Skaitykite!
– Kokios jūsų pareigos mokykloje?
– Esu anglų kalbos mokytoja.
– Kelintus metus dirbate šį darbą?
– Mokykloje dirbu dvejus metus.
– Koks išsilavinimas reikalingas, norint tapti anglų kalbos mokytoja?
– Ketverius metus studijavau anglų-prancūzų kalbų pedagogiką Klaipėdos valstybinėje kolegijoje ir 2011 m. įgijau filologijos bakalauro kvalifikacinį laipsnį bei mokytojo profesinę kvalifikaciją. Toliau mokslus tęsiau Lietuvos edukologijos universitete ir baigiau anglų filologijos išlyginamąsias studijas.
– Kaip sekasi bendrauti su kolegomis?
– Alsėdžių vidurinė mokykla – pirmoji mano darbovietė. Šioje mokykloje mane supa net tik geri, draugiški vaikai, bet ir darnus bei geranoriškas kolektyvas. Galiu pasidžiaugti, kad santykiai su kolegomis yra puikūs. Kiekvieną dieną pasitinku su šypsena,o darbą pradedu maloniai nusiteikusi. Iki tol net neįsivaizdavau, kad darbo kolektyve gali būti tiek santarvės, darnos, draugiškumo bei malonios atmosferos.
– Kokių kompetencijų reikia, norint dirbti mokytoja?
– Bendravimas yra didelė vertybė, be kurios sunkiai įsivaizduojama mūsų kasdienybė. Manau, kad itin svarbu bendradarbiauti su mokinių tėveliais, kitų dalykų mokytojais, aptariant įvairius klausimus. Juk tik taip galime teikti vienas kitam informaciją bei dalintis patirtimi. Kalbant apie kitas kompetencijas, turiu pasakyti, kad nėra lengva kas kartą įtikinėti mokinius savo dėstomo dalyko svarba ir nauda bei skatinti jų aktyvumą. Vis dėlto mokytojas turi būti profesionalus ir gebėti tai padaryti. Be to, jis turi mokėti valdyti auditoriją, būti kūrybingas ir objektyvus. Dar viena svarbi savybė – savitvarda bei kantrybė. Mano nuomone, mokytojas bet kokiu atveju turi gebėti susivaldyti bei rasti tinkamą problemų sprendimo būdą.
– Su kokiomis problemomis susiduriate dažniausiai?
– Galima sakyti, kad viena iš dažniausiai pasitaikančių problemų – vaikų mokymosi motyvacijos stoka. Mano nuomone, viskas nuo šito ir prasideda. Nenoras mokytis kelia kitas problemas. Nedirbantys mokiniai trukdo mokytis kitiems vaikams bei mokytojui vesti pamoką. Ką jau kalbėti apie drausmę pamokos metu… Tokius mokinius sunku suvaldyti bei paskatinti jų motyvaciją. Mano nuomone, vaikas ar paauglys pats turi norėti mokytis bei siekti tikslo.
– Ką veikiate po darbo, kuo užsiimate laisvalaikiu?
– Tiesą pasakius, mano darbas tęsiasi ir grįžus iš mokyklos. Nemažai laiko atima pasiruošimas pamokoms, rašomųjų darbų tikrinimas. Vis dėlto, kai lieka laisva minutėlė, mėgstu skaityti knygas, vaikščioti gryname ore, žiūrėti televizorių. Be abejo, man patinka ir įvairios pramogos: sportas, kinas, apsipirkinėti, pasėdėti kavinėse.
– Ką patartumėte jaunimui, norinčiam rinktis mokytojo profesiją?
– Svarbiausia gerai apsvarstyti, ar ši profesija tikrai jūsų pašaukimas, ar būtent tokį darbą norite dirbti. Šiais laikais dauguma jaunų žmonių skuba ir neapsisprendžia, ką studijuoti. Daugelis stoja į aukštąsias mokyklas, turėdami vieną tikslą – kur nors įstoti. Vėliau dirba nemėgstamą darbą arba visai nedirba pagal savo išsilavinimą. Manau, kad būtina iš anksto turėti tikslą ir jo siekti.
– Kokia turi būti mokytojo sveikata?
– Aš manau, kad mokytojo darbą gali dirbti tik emociškai stiprus žmogus. Daug girdime apie mokyklose vykstančius konfliktus tarp mokytojų bei mokinių, tad ne kiekvienas geba atlaikyti įtampą, emociškai palūžta. Po kurio laiko atsiranda vis daugiau sveikatos sutrikimų.
– Dėkoju už atsakymus ir linkiu būti tokia mokytoja, kurią mokiniai minėtų tik geruoju.
Daugiau: anglų kalbos kursai
Nėra nieko šauniau, nei mylinčios savo darbą užsienio kalbos mokytojos, kuriuos kuo puikiai perduoda žinias ir patirtis mokiniams ir karta užauga sėkminga, išmanantis užsienio kalbas, ir joms papildimų vertimų net nereikia