
Dėl keliuose esančių nelygumų automobilio važiuoklė patiria įvairius smūgius ir dėl to jos detalės dėvisi greičiau. Nors dažnai kaltė verčiama kelio duobėms (tame irgi yra daug tiesos), neretai didelę įtaką važiuoklės būklei turi ir vairuotojų daromos klaidos.
Kviečiame susipažinti su keliomis pastabomis, padedančiomis išsiaiškinti, kodėl jūsų automobilio važiuoklę tenka remontuoti taip dažnai. Jeigu kai kurias iš šių klaidų darote ir jūs, tai pasistenkite pakeisti savo įpročius ir automobilį teks remontuoti rečiau.
Blogi vairavimo įpročiai
Visada skirkite šiek tiek daugiau laiko kelionei automobiliu ir atsipalaiduokite prieš pradėdami vairuoti. Lietuvoje didelė dalis vairuotojų kelyje elgiasi agresyviai ir per stipriai stabdo, įsibėgėja, dideliu greičiu įveikia posūkius. Visa tai ne tik didina eismo įvykio riziką, bet ir važiuoklės elementai yra daug stipriau išnaudojami: greičiau susidėvi įvorės, anksčiau pradeda klibėti šarnyrai ir t.t.
Taip pat labai svarbu pabrėžti, kad reikia būti atsargiems važiuojant per greičio mažinimo kalnelius. Kadangi jie efektyviai sumažina automobilių greitį, juos galite rasti tiek miestuose, tiek mažuose miesteliuose. Tačiau, kad ir kaip efektyviai tai prisideda prie greičio mažinimo, šie kalneliai labai stipriai apkrauna automobilio amortizatorius bei gumines važiuoklės įvores. Pasistenkite per juos važiuoti kuo lėčiau, kad automobilis pakiltų palengva, o ne staigiai.
Retai balansuojami ratai
Kai devintojo dešimtmečio pabaigoje Lietuvą užplūdo automobiliai iš Europos, vairuotojai susidūrė su dar neregėtomis automobilių ypatybėmis bei inžineriniais sprendimais. Viena iš naujovių buvo vokiškuose automobiliuose sutinkamos “aliuminės” važiuoklės – tai yra daugiasvirtės ir lengvos važiuoklės, kurios ne tik suteikia geresnį komfortą, bet ir užtikrina stabilumą kelyje. Tačiau, ilgainiui vairuotojai pastebėjo, kad tas “aliumines” važiuokles tenka labai dažnai remontuoti, ir brangiai.
Tam tikros važiuoklės neabejotinai yra silpnesnės, tačiau vairuotojai turėtų žymiai mažiau problemų jeigu laiku balansuotų ratus.
Automobilio ratus reikėtų balansuoti bent porą kartų per metus. Tik pagalvokite, automobilių ratai, ant kurių sumontuotos demisezoninės padangos, kartais yra balansuojami tik kas keletą metų, o kasmet padangas keičiantys vairuotojai jas balansuoja reguliariai.
Kadangi padangų protektorius nuolat dėvisi, kartu keičiasi ir rato svorio centras. Blogai subalansuoti ratai gali skatinti mikro vibracijas, kurių jūs galite nepajusti, bet to pakaks ankstyvam važiuoklės detalių susidėvėjimui.
Nepašalintas kažkuris važiuoklės gedimas
Ar esate tikri, kad jūsų automobilio važiuoklė yra tvarkinga? Vairuotojai neretai ignoruoja mažesnius važiuoklės gedimus, laiku nepasirūpina jų remontu, ko pasekoje šie mažesni gedimai neigiamai paveikia kitas aplinkui esančias dalis.
Taip pat reikia atkreipti dėmesį į amortizatorius. Jeigu jie funkcionuoja netinkamai arba skystis jau yra išbėgęs – amortizatorius būtina keisti. Tai svarbu ne tik dėl jūsų pačių saugumo, bet ir siekiant apsaugoti važiuoklės elementus.
Neatliekamas ratų suvedimas
Galų gale, atlikite ratų suvedimą bent kartą per du metus. Netinkamoje pozicijoje esantys ratai stipriai apkrauna važiuoklės įvores bei šarnyrus ir, negana to, žymiai greičiau bei netolygiai dėvisi padangos.
Jeigu ieškote naujų žieminių padangų savo automobiliui, ratų suvedimą atlikite pasikeitę naujas padangas. Suvedimo metu patikrinama važiuoklė ir teisingai nustatoma ratų pozicija, todėl automobilis bus lengviau valdomas, o padangos dėvėsis tolygiai. Naujas žiemines padangas galite įsigyti iš Melga.lt internetinės parduotuvės.
Taigi, važiuoklės patikimumui įtakos turi įvairūs aspektai. Gera žinia ta, kad autoservise gali tekti lankytis rečiau pakeitus vos keletą savo įpročių.
pagrindine priezastis kad „asfaltuoti keliai” primena menulio kraterius vaziuojant, va todel ir genda, o ne del ratu suvedimo, neisbalansavimo 😀