
Antradienį Savivaldybėje vykusio Saugaus eismo organizavimo komisijos posėdžio metu virė karštos aistros ir diskusijos dėl rekonstruojamos Mažeikių-Plungės-Tauragės ir Plungės-Žlibinų-Žarėnų kelių sankryžos (prie „Karsedos“ degalinės Jovaišiškės kaime). Degalinės direktorius Saulius Šimkus nestokojo priekaištų valdininkams. Dėl uždaryto kelio verslininkai patiria didžiulių nuostolių.
Ne vienas plungiškis ir miesto svečias pastebėjo, kad neseniai uždarytas vienas iš įvažiavimų į miestą – iš Mažeikių-Plungės-Tauragės kelio į Telšių gatvę. Mat minėtųjų kelių susikirtime vyksta rekonstrukcijos darbai. Avaringą sankryžą nuspręsta rekonstruoti į žiedinę.
Kaip pasakojo Savivaldybės administracijos Vietos ūkio ir turto skyriaus vedėjo pavaduotojas Arvydas Liutika, prasidėjus darbams, gauta nusiskundimų iš UAB „Karseda“ degalinės vadovo Sauliaus Šimkaus – esą žlugdomas verslas. Pasak jau gerą dešimtmetį verslu užsiimančio S. Šimkaus, dėl vykdomų darbų su juo niekas nieko nederino. Dėl sudarytų nepatogumų – kai buvo uždarytas įvažiavimas nuo Jovaišiškės kaimo – kelios klientėmis buvusios įmonės nutraukė sutartis su „Karseda“, be to, esą ir ūkininkai nebevažiuoja į šią degalinę Telšių gatvės gale. „Dėl prarastų nuolatinių klientų patyriau didžiulę žalą, kas atlygins nuostolius? Kaip susigrąžinti pabėgusius klientus? Tvarkingai moku mokesčius, o čia vienu brūkšniu paėmėt ir nubraukėt viską“, – piktinosi verslininkas. „Aš nesiekiu pasipelnyti ar naudos išpešti, tiesiog pasakykit, kaip man darbuotojus išlaikyti, iš ko jiems algas sumokėti?“, – dėl žlugdomo verslo skundėsi S. Šimkus. Anot jo, prieš pasirašant projektą, reikėjo numatyti ir išspręsti tokias bėdas.
„Tik nereikia čia Savivaldybės įpinti ir kaltinti“, – gynėsi A. Liutika.
Degalinės savininkui antrino ir Telšių gatvės pabaigoje esančios parduotuvės savininkė Birutė Jonušienė, kuri taip pat patirianti nuostolių dėl sumažėjusių klientų skaičiaus. Kad sankryžos rekonstrukcija reikalinga pritarė, tačiau verslininkų teigimu, tai daroma necivilizuotai. „Mes nesam tokie milijonieriai, kad galėtume išleisti darbuotojus atostogų“, – pyko B. Jonušienė.
Aštrėjančią situaciją bandė raminti komisijos pirmininkas Mindaugas Jurčius, teigdamas, jog, atidarius žiedinę sankryžą, padaugės klientų ir verslininkų patirti nuostoliai turėtų atsipirkti. Projektas vykdomas dėl pačių žmonių saugumo. A. Liutikai buvo neaišku, ko verslininkai nori iš jų.
„Kompensuokit patirtus nuostolius!“ – labai paprastai ir lakoniškai S. Šimkus išdėstė savo pageidavimus.
Pasak darbus vykdančios UAB „Klaipėdos keliai“ atstovo Mariaus Žalnieraičio, jie nesą už kelio uždarymą, tačiau kitaip techniškai neįmanoma. Daryti gabaliukais esą užtruktų daug laiko ir galima nespėti pagal numatytas projekto datas. Už tai baudos būtų skirtos patiems darbų vykdytojams – UAB „Klaipėdos keliai“. Supilti naują laikiną aplinkkelį būtų labai brangu ir sudėtinga, nes aplink privačios valdos ir vien leidimus gauti užtruktų marias laiko. M. Žalnieraičio teigimu, kuo greičiau bus padaryta, tuo mažesnės išlaidos bus. Bet čia iškart verslininkai ėmė siūlyti dirbti po darbo valandų ir savaitgaliais. M. Žalnieraitis nesikarščiuodamas atsakė, jog darbuotojų darbo valandos apibrėžtos Darbo kodekse ir jie neketina pažeidinėti įstatymų.
UAB „Klaipėdos keliai“ atstovų teigimu, eismas ir taip būsiąs atnaujintas mėnesiu anksčiau nei planuota. Specialistas pažadėjo iki Joninių (birželio 24 d.) Telšių gatve „paleisti“ eismą, tiesa, kol kas tik skalda supiltu keliu. Po mėnesio kelias vėl bus uždarytas, tik jau trumpesniam laikui – gerai savaitei, kol bus išasfaltuota žiedinė sankryža.
Saugaus eismo organizavimo komisijos narys Visvaldas Nekrašas suabejojo, ar tai tikslinga. Jo nuomone, per tą mėnesį klientai negrįš, o dulkėtu keliu važiuoti įsipilti kuro irgi menkas malonumas. Tad geriausia uždaryti, kol darbai bus baigti. V. Nekrašo teigimu, jei padaryti nuostoliai, yra sistema jiems išieškoti. Ir jei atsiras kaltų, jie turėsią atlyginti žalą. Komiteto nariui kilo klausimas: gal patiems UAB „Klaipėdos keliai“ naudinga, kad skalda važinės automobiliai, esą taip bus sutrombuotas pagrindas. M. Žalnieraitis abejones išsklaidė – tikino, kad jiems būtų geriau, jei mašinos nevažinėtų, tačiau gyventojų patogumui geriau kelią atidaryti, kad ir tam mėnesiui.
„Karsedos“ vadovas toliau spaudė: „Ką mums toliau daryti? Ar jau pradėti bylinėtis?“. Valdininkai pasiūlyti ne kažin ką galėjo, V. Nekrašas rekomendavo tartis su UAB „Klaipėdos keliai“, kad šie iš „Karsedos“ pirktų degalus. „Tuščiai ginčijamės, bet problemų neišsprendžiam“, – rėžė komiteto narys. Ginčams tašką padėjo komiteto pirmininkas M. Jurčius, tikintis, kad bus laikomasi sutartų darbų atlikimo datų.