Praėjusio šeštadienio naktį akcinės bendrovės „DFDS Lisco“ kelte „Lisco Gloria“, plaukusiame iš Kylio (Vokietija) į Klaipėdą, kilęs gaisras žmonių aukų nepareikalavo, bet pridarė šimtais milijonų litų skaičiuojamų nuostolių. Nepataisomai sudegė pats keltas, ugnis pasiglemžė 79 vilkikus ir 144 puspriekabes bei šaldytuvus. Sudegė ir kroviniai. Kone visas šis turtas (apie 80 proc.) priklausė Lietuvos įmonėms. Tarp nukentėjusiųjų – ir Plungės UAB „Saukupa“, per gaisrą netekusi penkių vilkikų su tentinėmis priekabomis ir kroviniais. Tarp kelto keleivių buvo ir būrelis plungiškių vairuotojų.
Plungiškė UAB „Saukupa“ skaičiuoja didžiulius nuostolius. Kaip sakė bendrovės direktorius Saulius Kuprys, gaisro padaryta žala – apie 2 milijonai litų. Mat sudegė penki vilkikai, tempę tentines priekabas su kroviniais. „Kroviniai buvo skirtingi. Ir į Lietuvą, ir tranzitiniai, ir terminaliniai. Viskas sudegė nepataisomai“, – kalbėjo įmonės direktorius.
Verslininkas sakė, jog žinia apie gaisrą kelte jį pribloškusi. Nors „Saukupa“ turi ir daugiau vilkikų, dėl gaisro bendrovės veikla gerokai sutriko. Penki vilkikai įmonei – didelė netektis. Juolab kad dar nežinia, kaip viskas klostysis dėl žalos atlyginimo, ar bus iš ko atnaujinti transporto ūkį. Gerai bent tai, kaip sakė S. Kuprys, kad vairuotojai nenukentėjo. Tiesa, asmeninius daiktus, dokumentus jie prarado, bet patys liko sveiki.
Paklaustas, ar ateityje dar naudosis keltų paslaugomis, S. Kuprys atsakė, jog taip. „Kaip važinėjome, taip ir važinėsime – ir sausuma, ir keltais. Tai tiesiog nelaimingas atsitikimas, kurio neišvengsi“, – sakė verslininkas.
„Plungei“ pavyko pakalbinti ir įvykio įspūdžiais tebegyvenančius jo liudytojus – plungiškius vairuotojus, tąnakt plaukusius keltu „Lisco Gloria“. Prisistatyti nepanorę vyrai sako, kad gaisras visam gyvenimui liks jų atmintyje, tačiau džiaugiasi, kad po tokios didžiulės nelaimės liko sveiki ir gyvi.
Pasak vieno iš vairuotojų, tąnakt, būdami kajutėje, jie pajutę dūmų tvaiką, o, išėję laukan, pamatė, kad kilęs gaisras. Ugnis įsiplieskusi per 10 minučių. Pasak plungiškio, įgula iš pradžių dar bandė liepsnas gesinti, tačiau, pamačiusi, kad neįveiks, ėmėsi gelbėjimo darbų. Anot įvykio liudytojo, įsiplieskus gaisrui, kelte dingo elektra, todėl valtis teko nukelti mechaniškai. Tačiau žmonės esą išliko pakankamai ramūs, nepanikavo, visi laukė savo eilės į valtis.
Dar būdamas kelto denyje, vairuotojas pirmiausiai paskambino Klaipėdos firmos, kurioje dirba, vadovui. Antrasis skambutis – namiškiams. „Pasakiau, kad gaisras, kad nežinau, ar mus kas išgelbės. Žmona, aišku, išsigando. Turbūt dar labiau nei aš“, – pasakojo vyriškis. Plungiškis po gaisro liko be nieko. Turėjo tik piniginę ir du telefonus. Visa kita – dokumentai, asmeniniai daiktai – buvo likę mašinoje ir sudegė.
Po įvykio keleiviams buvo leista rinktis – skristi į Lietuvą lėktuvu ar keltis kitu keltu. Plungiškis sakė pasirinkęs keltą. Ar nebijojo? „O ko čia bijoti. Dešimt metų jau plaukioju ir netgi po nelaimės manau, kad keltas – viena iš saugiausių susisiekimo priemonių“, – kalbėjo vairuotojas. Vyras sakė jau dešimt metų vilkiku važinėjantis į užsienį ir tai ne pirmas pavojus, su kuriuo teko susidurti.
Panašiai apie gaisrą kelte pasakojo ir kitas plungiškis vairuotojas. Įvykus nelaimei, jis dar nemiegojęs. Išėjęs su draugais parūkyti ir pamatęs dūmus. Anot vyro, gesinti ten nebebuvo kaip, reikėjo tik gelbėtis. „Viskas vyko gana sklandžiai, ramiai. Žmonės nepanikavo, nepersigando, tiesiog laukė, kada bus išgelbėti“, – prisiminimais dalijosi žmogus. Anot jo, vienas iš plungiškių ypatingą geranoriškumą parodė – ant rankų išnešė ir į valtį pasodino sunkiai vaikštančią senutę.
Vairuotojas sakė asmeninius dokumentus išsaugojęs, o visa kita, kaip ir daugelio keleivių, sudegė. „Mes, vairuotojai, į mašinas pusę gyvenimo susitempiam. Turėjau ir televizorių, ir dujinę viryklę, ir patalynę. Viskas sudegė, bet galbūt patirta žala bus atlyginta“, – kalbėjo vyras.
Priminsime, jog keltu „Lisco Gloria“ į Klaipėdą vyko 236 keleiviai ir įgulos nariai. Aukų, laimei, išvengta. Įvykio aplinkybės tiriamos, kaltininkų ieškoma.
Dėl to ir nepatikiu gabenti savo produktų keltais. Aš senamadiškas todėl manau kad keliais tai gabenti yra geriausią. O ir įmonę radau kuri tai daro greitai ir už prieinamą kainą ingstad.lt . Labai lengvai pasiekią produkciją norvegiją. Dar neteko susidurti su kokiais nors nemalonumais