Žinodami, kokia opi plungiškiams geležinkelio pervažos problema ir kaip lėtai ji sprendžiama, „Plungės“ laikraščio žurnalistai šia tema parengė ne vieną aktualų straipsnį – kalbinome kitoje geležinkelio pusėje savo veiklą vykdančius verslininkus, vietos politikus, Seimo narį Jurgį Razmą. Visi pripažįsta: nuolat uždaryta geležinkelio pervaža – didžiulė bėda, dalijanti miestą į dvi dalis, stabdanti už geležinkelio esančios teritorijos vystymąsi, trikdanti automobilių eismą. Šįkart plungiškiams rūpimus klausimus uždavėme AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovui spaudai Vidmantui Gudui. Juolab kad visiems svarbu, kodėl tiek daug traukinių prasilenkia būtent mūsų mieste, ties Plungės geležinkelio stotimi, lyg Tarvainiuose, Lieplaukėje ar Šateikiuose tam vietos nebūtų.
– Ar „Lietuvos geležinkeliams“ žinoma Plungei ypač opi pervažos problema ir kokių veiksmų imamasi, kad ji būtų išspręsta, kad traukinių prasilenkimai netrikdytų automobilių eismo?
– Situacija dėl pervažos Plungėje, Dariaus ir Girėno gatvėje, AB „Lietuvos geležinkeliai“ filialui „Klaipėdos geležinkelių infrastruktūra“ yra žinoma ir sprendžiama. 2013 metais buvo parengtas techninis projektas „2-ojo kelio statyba ruože Plungė-Šateikiai“. Įgyvendinus jį, traukinių priėmimo-išvykimo keliai bus įrengti ne pervažos teritorijoje. Tai leis garantuoti, kad, Plungės stoties teritorijoje stovint traukiniui, pervaža nebus uždaryta. Projekto įgyvendinimą numatoma pradėti per kitą finansavimo periodą, t. y., po 2015 metų. Be to, šiuo metu vykdomi trys projektai: „2-ojo kelio statyba ruože Pavenčiai-Raudėnai“, „2-ojo kelio statyba ruože Telšiai-Dūseikiai“ ir „2-ojo kelio statyba ruože Kūlupėnai-Kretinga“. 2015 metų antrąjį pusmetį, baigus šiuos darbus, situacija dėl traukinių prasilenkimų bus peržiūrima.
– Kodėl prasilenkimų negalima perkelti į kitas stotis – netoli Plungės esančius Tarvainius ar Šateikius, juolab kad ten lyg ir yra galimybės, įrengtos ne vienerios vėžės?
– „Lietuvos geležinkelių“ filialas „Klaipėdos geležinkelių infrastruktūra“, įvertinęs Plungės gyventojams kylančius nepatogumus bei galimas geležinkelio eismo technines ir organizacines priemones, raštu kreipėsi į AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos Eismo valdymo centrą, kuris yra atsakingas už traukinių eismo grafikų sudarymą. Centrui pateiktas prašymas – sudarant naują 2015-2016 metų traukinių eismo grafiką, Plungės stotyje numatyti minimalų traukinių prasilenkimą, maksimaliai išnaudojant Šateikių ir Tarvainių stočių kelius.
– Kiek traukinių per dieną prasilenkia Plungėje? Kokia vidutinė pervažos uždarymo trukmė?
– Traukinių eismo grafike yra numatyti 25 prasilenkimai per parą. Vidutinis pervažos uždarymo laikas neskaičiuojamas. Pagal Pervažų įrengimo ir naudojimo taisykles pervaža turi būti uždaryta prieš tiek laiko, kad 24 metrų ilgio automobilis, važiuodamas 8 km/val. greičiu, spėtų išvažiuoti iš pervažos, kol ją pasieks didžiausiu greičiu važiuojantis traukinys. Todėl kuo daugiau pervažoje geležinkelio kelių, tuo ilgiau ji būna uždaryta. Be to, pervažos uždarymo trukmė priklauso ir nuo traukinio faktinio greičio bei nuo kito – prasilenkiančiojo – traukinio atvykimo laiko.
– Plungėje, Dariaus ir Girėno gatvėje, po geležinkelio bėgiais planuojama įrengti tunelį. Ar „Lietuvos geležinkeliams“ šis projektas aktualus? Gal bendrovė planuoja į tai investuoti?
– Kiekviena pervaža yra padidinto pavojaus zona, todėl AB „Lietuvos geležinkeliai“ teigiamai žiūri į savivaldybių iniciatyvas gerinti automobilių transporto susisiekimą, naikinant vieno lygio susikirtimus, t. y., pervažas. Bendrovės investicinių projektų prioritetas – susisiekimo traukiniais sąlygų gerinimas: važiavimo laiko trumpinimas, pralaidumo didinimas ir kt. Vieno lygio susikirtimų mažinimo projektai – tokie, koks planuojamas ir Plungėje, – įtakos geležinkelio eismui neturi, tad dėl ribotų finansinių išteklių bendrovė juose nedalyvauja. Beje, praėjusiųjų metų balandį „Lietuvos geležinkeliai“ teikė pastabas UAB „Metroprojektas“ parengtiems techninio projekto „Plungės miesto Dariaus ir Girėno gatvės, kuri sutampa su rajoniniu keliu Nr. 3 201 Truikiai-Prūsaliai, transporto mazgo su tuneliu po geležinkeliu parengimas“ sprendiniams. – Plungės mieste įrengtos švieslentės, informuojančios apie pervažos uždarymą ir atidarymą, iki šiol neretai klaidindavo vairuotojus. Pastaruoju metu švieslentės kone mėnesį buvo tvarkomos, tad gal dabar netiksli informacija nebepiktins plungiškių?
– Neseniai išties atlikti Plungės miesto pervažos eismo stebėsenos programinės įrangos atnaujinimo darbai. Todėl klaidingų pranešimų apie pervažos būseną švieslentėse nebeliko, taip pat buvo tikslinamas laikas iki pervažos uždarymo bei atidarymo. Norime informuoti, kad rodomo laiko netikslumai vis dėlto galimi – dėl Plungės geležinkelio stotyje vykdomų manevravimo darbų.
Kalbino Laima GREIČIŪNAITĖ
Tunelis – tai pasaka be galo
Viskas imanoma bet tik ne pas mus nes cia lietuva