Penktadienį Plungėje sulaukta ypatingos viešnios – ekonomikos ir inovacijų ministrės Aušrinės Armonaitės. Ministerijos vadovė ne tik susitiko su smulkiaisiais verslininkais, pramonininkais, bet ir atliko kilnią misiją – dalyvavo suremontuotos geležinkelio atkarpos, vedančios į Plungės pramonės parką, atidaryme.
Apsilankymas „Spiečiuje“
Visų pirma viešnia apsilankė Plungės bendradarbystės centre „Spiečius“, kur mūsų krašto verslo atstovams pristatė verslo skatinimo priemones, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos 1 mlrd. eurų planą Lietuvos ekonomikai stiprinti, pagal kurį iki 2023 m. pabaigos bus paskelbta kvietimų už 365 mln. eurų verslo inovacijoms ir investicijoms, už 320 mln. eurų – valstybės ir verslo skaitmenizacijai, už 268 mln. eurų – žalesnei ekonomikai.
Ministrės vizitas sulaukė rimto verslininkų susidomėjimo. Smulkiojo verslo atstovai klausė, ar yra kokių programų smulkiesiems verslams, neturintiems apyvartos, ar ministerija dėl kokių nors projektų bendradarbiauja su kitomis ministerijomis ir pan.
Pramonininkai teiravosi, ar bus daugiau finansavimo kvietimų, skirtų Vidurio, Vakarų Lietuvos regionui, kuriais labiau galėtų pasinaudoti Plungė.
Prieš geležinkelio atšakos atidarymo juostelės perkirpimą A. Armonaitė apžiūrėjo planuojamo kurti pramonės parko teritoriją, ministerijos finansavimą gavusias rekonstruotas Lentpjūvės ir Salantų gatves.
Atkurta atšaka – bendrų pastangų vaisius
„2017 m. Plungės pramonininkų sąjunga, kreipdamasi į visas suinteresuotas valdžios institucijas ir prašydama inicijuoti privažiuojamojo jungiamojo kelio Nr. 17 atstatymo projektą, tikėjo, kad nebenaudojamo kelio prikėlimas naujam gyvenimui – strategiškai svarbus tiek ekonominiu, tiek aplinkosauginiu, tiek infrastruktūriniu atžvilgiu miestui, jo gyventojams, esamiems verslininkams. Tai didžiulis palengvinimas ir, aišku, didžiulė paskata mūsų pramoniniame rajone ketinantiems steigtis ir kurtis naujiems verslams. Šiandien bendradarbiavimo ir visų šioje iniciatyvoje dalyvavusiųjų dėka galime pasidžiaugti įgyvendintu projektu“, – į susirinkusiuosius kreipėsi Plungės pramonininkų sąjungos koordinatorė Kristina Gelumbickienė.
Plungės rajono savivaldybės meras Audrius Klišonis kalbėjo, kad, nors laukimas ir truko ilgai, tačiau ši diena skirta ne skundams, o džiaugsmui, kad visų pastangos ir ryžtingas darbas davė rezultatų. „Tai – palengvinimas mūsų verslui, kad jis galėtų daugiau dirbti ir gerai uždirbti, kurti naujas darbo vietas, mokėti mokesčius ir kartu kelti mūsų savivaldybės lygį ir didinti bendrąjį Lietuvos produktą. Iš to išlošėme visi“, – akcentavo rajono vadovas. Pasak jo, kartais, kai sprendimai būna lengvai priimami, tampa neįdomu. „Šiandien lenkiu galvą prieš visus šio projekto organizatorius ir dalyvius, nes tai buvo sudėtingas, kruopštus darbas. Atrodo, geležinkelis – paprasta konstrukcija, bet jo atšaka atkurta tik todėl, kad buvo tiksliai, kokybiškai sudėliota šio sprendimo mozaika nuo projekto padarymo iki jo finansavimo ir įgyvendinimo. Viskas įvyko gerai ir laiku“, – džiaugėsi A. Klišonis.
Ekonomikos ir inovacijų ministrė, prieš tai apsilankiusi pramonės rajone, net neabejojo, jog Plungė – galimybių miestas. „Čia yra visko, ko reikia užsidirbti ir kokybiškai gyventi. Pasaulyje vyrauja tendencija, kad didieji miestai pradeda trauktis ir žmonės ima ieškoti galimybių mažesniuose miesteliuose. Mūsų tikslas – padėti jums sukurti čia gerai mokamas darbo vietas. Džiaugiuosi, kad ši geležinkelio atkarpa padės atsivežti žaliavas, išvežti prekes, padaryti tuos darbus, kurie svarbūs gerai mokamoms darbo vietoms steigti, – kalbėjo A. Armonaitė. – Mes siekiame padėti verslui, aktyviems merams, kurie nori, kad jų miestai ir miesteliai klestėtų. Sveikinu Plungę su augimu.“
Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė sakė tikinti, jog susisiekimas – žmogaus teisė, kurianti tiltus ne tik tarp žmonių, bet ir tarp verslų. „Girdime, kad infrastruktūra turi didelę svarbą patrauklioms investicijoms. Manau, būtent konsoliduotas darbas rodo, kad rezultatas bus geras. Džiaugiuosi Plunge, žmonėmis, sukurtomis galimybėmis verslams“, – pridūrė ji.
Pasidžiaugti plungiškių pramonininkų pasiektu tikslu atvyko ir Seimo nariai Jonas Varkalys bei Jurgis Razma. Parlamentarai dar kartą prisiminė, kokius kryžiaus kelius reikėjo nueiti Plungės pramonininkams, su kokiais prisidėjimo ir garantijų reikalavimais susidurti… „Dėkui visiems prie to prisidėjusiems, dėl to šiandien turime rezultatą. Geležinkelis baigiasi atmušu, bet norėtųsi, kad šis atmušas po kurio laiko būtų nukeltas ir atkarpa būtų pratęsta tolesnei veiklai. Matote, kiek lėmė plungiškių verslininkų veržlumas, mero žemaitiškas atkaklumas, kad ta geležinkelio atšaka būtų atkurta“, – kalbėjo Seimo nariai.
„Labai smagu pasidžiaugti, jog tiek Plungės savivalda, tiek susivienijęs verslas, tiek „LTG Infra“ bendromis jėgomis rado sprendinius, ir tai žingsnis į ateitį. Juk noras – pradžia, bet ne pabaiga galvoti apie pramonės sujungimą, jos plėtrą, – pabrėžė akcinės bendrovės „LTG Infra“ generalinė direktorė Rūta Jokubauskienė. – Visų pirma tai nauda rajonui, regionui ir visai Lietuvai. Todėl norime būti jūsų dalimi ir kartu prisidėti prie Lietuvos ekonomikos.“
Rangos darbus atlikusios uždarosios akcinės bendrovės „Top Rails“ direktorius Pavel Naidionov taip pat džiaugėsi rezultatu, kad valstybė nepalieka verslo ir jį išgirsta. „Tas trumpas atstumas suteikia galimybę verslui vystytis, plėstis, o tai atneš naudą visiems: ir Plungei, ir Lietuvai“, – sakė jis.
Sveikinimo kalbos buvo išsakytos, tad, skambant Mykolo Oginskio meno mokyklos pučiamųjų instrumentų orkestro (vadovas Artūras Urniežius) atliekamam maršui, simbolinę geležinkelio atšakos atidarymo juostelę perkirpo A. Armonaitė, A. Klišonis, A. Vaiciukevičiūtė, R. Jokubauskienė, P. Naidionov ir UAB „Litspringas“ pirkimų ir pardavimų vadovė Lina Beniušė.
Perkirpus juostelę svečių laukė trumpa ekskursija po bendroves „Litspringas“ ir „Baltik Non-Wowen“.
Įdomu
Projektą dėl Plungės geležinkelio stoties privažiavimo kelio Nr. 17 kapitalinio remonto jungtinės veiklos sutarties pagrindu įgyvendino Plungės rajono savivaldybės administracija (atsakingasis partneris) ir AB „LTG Infra“ (partneris). Projektas finansuotas iš dviejų šaltinių: ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu projektui „Plungės geležinkelio stoties privažiavimo kelio Nr. 17 kapitalinis remontas, kuriant investicijoms palankią aplinką“ skirta 701 360,33 Eur, lygiai toks pat „LTG Infros“ indėlis.
Įgyvendinant projektą, atlikta ir papildomų darbų, kuriuos per pusę finansavo „LTG Infra“ ir Savivaldybė.
Planuojamas pradinis krovinių srautas privažiuojamu geležinkelio keliu sieks apie 40 tūkst. tonų per metus.