Į posėdį susirinkusi Saugaus eismo organizavimo komisija visų pirma svarstė „Saulės“ gimnazijos direktoriaus Algimanto Budrio prašymą pasirūpinti eismo saugumu jo vadovaujamos mokyklos kieme.
Gimnazijos problemos
Pasak A. Budrio, gimnazijos kiemas tiesiog dūsta nuo automobilių. Mat dabar visi ratuoti – ir mokytojai, ir vyresniųjų klasių gimnazistai. Ir niekam neuždrausi į mokyklą atvažiuoti nuosavu automobiliu. O tų važiuojančiųjų tiek daug, kad vos vos į mokyklos kiemą betelpa. Direktorius sakė išleidęs įsakymą – kad automobiliais važiuotų tik gyvenantieji užmiestyje. Ar jo bus paisoma, neaišku. Komisijos narys, Plungės policijos komisariato kelių policijos viršininkas Arūnas Bitaris pasiūlė išeitį – išsiaiškinti, kam priklauso šalia AB „Linų audiniai“ esanti automobilių aikštelė, – jei teritorija valdiška, joje statyti automobilius.
A. Budrys kalbėjo ir apie kitą problemą – prie mokyklos negali privažiuoti specialusis transportas, tiksliau – maisto produktus atvežančios mašinos. Mat Birutės gatvės 27b namo gyventojai palei keliuką į gimnazijos kiemą palieka savo automobilius. Jie sustatomi taip, kad pro šalį pravažiuoti gali tik lengvasis, o krovininis – nė kriukt.
Komisijos nuomone, toje vietoje reikėtų stovėti draudžiančio ženklo su laiko nuoroda – kad mašinos nestovėtų nuo 7.30 iki 16 val., naktį – tegu būna. Be to, apsvarstyta galimybė į gimnaziją važinėti kitu keliuku – ne pro Birutės g. 27b namą, o pro „Dobilėlio“ parduotuvę, Bėda tik, kad tas įvažiavimas baisiai duobėtas ir sunkiai pravažiuojamas. Vis dėlto nutarta, kad ateityje keliuką reikėtų sutvarkyti ir leisti naudotis gimnazijai.
Jokio 50 km/val. nebus!
Komisija apsvarstė ir kelių kaimų gyventojų prašymus paženklinti jų gyvenvietes. To prašė gyvenantieji Glaudžiuose ir Pakeruose (Babrungo sen.). Pastačius prašomuosius ženklus, vairuotojai būtų priversti mažinti greitį iki 50 km/val.
Komisijos nariai sakė statyti ženklų nematą tikslo. Glaudžių kaimas – tik vienoje Plungės-Žlibinų kelio pusėje. Į kitą pusę žmonės kaip ir nevaikšto. Tai kam tą greitį mažinti? Nepritarta ir pakeriškių prašymui. Anot komisijos narių, Pakerai – ne gyvenvietė. Ten tik kelios išsibarsčiusios sodybos, o greitis ir taip iki 70 km/val. ribojamas.
„Visa Lietuva – kaimas prie kaimo. Jei visus juos žymėsime, tai daugiau kaip 50 km/val. važiuoti niekur nebegalėsime“, – piktinosi komisijos nariai. Tiesa, nors Jovaišiškės kaimo (Babrungo sen.) gyventojai noro juos paženklinti neišreiškė, VĮ „Telšių regiono keliai“ Plungės kelių tarnyba ten ženklus statys savo iniciatyva.
Problema – žvėrys
Savo prašymą komisijai pateikė ir vienas iš jos narių – A. Bitaris. Pareigūnas prašė atkreipti dėmesį į tai, kad Mažeikių-Plungės-Tauragės kelyje, Žemaitijos nacionalinio parko teritorijoje, padaugėjo laukinių gyvūnų sukeliamų avarijų – per tris mėnesius po ratais pakliuvo keturios stirnos ir šernas. Reikia kažką daryt! Plungės kelių tarnybos viršininkas Rimas Žiūraitis pažadėti galėjo tik tiek: „Įspėjamuosius ženklus pastatysim, o štai apsauginei tvorai neturime pinigų – krizė“.
Geležinkelis
Važiuojantiesiems Salantų gatve tenka įveikti dvi geležinkelio atšakas. Ne vienas vairuotojas dėl to keikiasi, o pikčiausia – kad viena iš tų atšakų seniai nebenaudojama. Tačiau vis vien pūpso ir laužo automobilius.
Kaip komisijai sakė miesto seniūnas Gintaras Domarkas, tą atšaką būtų galima užasfaltuoti, bet… ji priklauso UAB „Alfva“, o ši apie tai nė girdėti nenori. Pasak seniūno, bendrovė jau dvejus metus žada: rekonstruosim, eksploatuosim, mums tikrai tos atšakos reikės, tačiau darbai nejuda. „Jie jau dvejus metus mus apgaudinėja, greitai per tą geležinkelį nebepervažiuosime. Reikia imtis kažkokių priemonių“, – kalbėjo seniūnas.
Taigi geležinkelio atšaka privati, gatvė – valdiška. Kaip suderinti skirtingus interesus? Sudėtinga. Bet derėtis ir tartis vis dėlto reikia. Gal ir kokią išeitį surasti pavyks? Seniūnas sakė ją turįs: „Juk mes nesiūlome tos atšakos išardyti. Tik užasfaltuosime. Panorėjus ją bet kada būtų galima atsiardyti ir rekonstruoti, bet ne…“