
Paskutiniame šiais metais Rietavo savivaldybės tarybos Ūkio plėtros ir ekologijos komiteto posėdyje pritarta sumažintiems žemės mokesčio tarifams, planams nugriauti senąją katilinę ir sutvarkyti jos teritoriją, kalbėta apie Rietavo mieste, Daržų gatvėje, pastatytą naują kelio ženklą.
Patikslinti adresai
Tikslinant adresus pagal valstybės įmonės Registrų centro adresų registro duomenis siūloma Rietavo seniūnijos Gomantlaukio kaimo Naująją gatvę priskirti Giliogirio kaimui, pratęsti kaime esančią Vingio gatvę ir suteikti Miško pavadinimą iki šiol pavadinimo neturėjusiai gatvei. Taip pat pakeisti Drobstų kaimo Kukmedžių gatvės geografines charakteristikas.
Posėdžiautojai šiems sprendimo projektams pastabų neturėjo.
Nugriaus nereikalingą katilinę
Prieš trejus metus Rietave pradėjus veikti naujai katilinei, senoji tapo nereikalinga.
Planuojama parengti projektą „Rietavo miesto apleistos teritorijos L. Ivinskio g. 16 atnaujinimas ir plėtra“ ir įgyvendinant jį sutvarkyti katilinės teritoriją. Numatoma visus teritorijoje esančius susidėvėjusius statinius (išsaugant požeminius priešgaisrinius rezervuarus) nugriauti, išvalyti ir sklypą aptverti. Iš liekamųjų griovimo medžiagų suformuoti aikštę, kuri būtų pritaikyta sandėliavimo reikmėms, ir privažiavimo vietas prie jos.
Ūkio plėtros ir ekologijos komiteto nariai pritarė projekto ruošimui ir įgyvendinimui.
Pageidauja pratęsti nuomos sutartį
Valstybės įmonė Registrų centras prašo leisti toliau naudotis patalpomis Rietave, Parko g. 8.
Komitetas neprieštaravo, kad ne konkurso būdu penkerių metų laikotarpiui Registrų centrui būtų išnuomotos 17 kv. m patalpos, kuriomis įmonė naudojasi nuo 2007-ųjų. Nuompinigių dydis – 0,51 Eur už 1 kv. m per mėnesį.
Planuoja mažinti žemės mokesčio tarifus
Rietavo savivaldybės tarybos posėdyje 2019 metų žemės mokesčio tarifai buvo nustatyti gegužės mėnesį. Dvigubai išaugus žemės ūkio paskirties žemės mokestinei vertei, juos nuspręsta sumažinti.
Kaip komiteto narius informavo sprendimo projektą ruošusi buhalterė Vilija Turskienė, siūloma nustatyti tarifus, kurie daugmaž prilygtų galiojusiems 2017 metais. Tai, anot buhalterės, leistų į Savivaldybės biudžetą iš žemės mokesčio surinkti panašią pajamų sumą (2017 m. buvo surinkta 114 tūkst. Eur), o žemės mokestis savininkams labai nepadidėtų.
Apleistai žemei siūlomas maksimalus – 4 proc. – tarifas.
Sprendimo projektą nuspręsta teikti Savivaldybės tarybai.
Meras Antanas Černeckis sakė, kad tokiems tarifams neprieštarauja ir vietos ūkininkai.
Nori automobilius statyti gatvėje
Išsekus posėdžio darbotvarkei, atėjo eilė klausimams. Jų turėjo tik komiteto pirmininkas Albinas Maslauskas.
Politikas domėjosi, kieno iniciatyva Daržų gatvėje neseniai atsirado kelio ženklas, draudžiantis stovėti automobiliams. Žmonės nepatenkinti šiuo draudimu ir mano ženklą esant nereikalingą.
Meras A. Černeckis su partijos kolegos nuomone nesutiko. Jo teigimu, Daržų gatvės 34-ojo namo gyventojai turi galimybę įsirengti automobilių stovėjimo aikštelę (detaliajame plane tam numatytos net dvi galimos vietos), tačiau nesiima iniciatyvos tvarkytis ir palieka mašinas gatvėje.
„Kaip nuvalyti sniegą šeštą valandą ryto, kai gatvėje dar stovi automobiliai? Ar įsivaizduojate, kokie sniego kalnai pakraščiuose liktų mašinoms išvažinėjus? Važiuojamoji dalis nėra plati, toje vietoje kelią žymi ištisinė linija, tad saugiai pravažiuoti, kai eismas gatve po rekonstrukcijos yra taip suintensyvėjęs, sudėtinga. Todėl ir nuspręsta toje vietoje pastatyti ženklą. Kiti daugiabučiai susitvarkė, tad 34-ojo namo gyventojai taip pat turi pasirūpinti aikštele. Jie puikiai žino, kad ir Savivaldybė yra nutarusi prisidėti prie aikštelių įrengimo“, – maždaug taip kalbėjo Savivaldybės vadovas.
„Žmonės ženklo įrengimui nepritaria, aš perdaviau jų nuomonę. Jeigu taip, tai ir Laukuvos, ir Oginskių gatvėje reikėtų uždrausti statyti automobilius. Jos irgi siauros“, – replika diskusiją užbaigė A. Maslauskas.
Tęsdamas saugaus eismo temą, meras A. Černeckis apgailestavo, kad prieš keletą metų, pasidavus gyventojų spaudimui, buvo priimtas sprendimas įrengti pėsčiųjų perėją Plungės gatvėje, šalia pašto pastato. Pasak Savivaldybės vadovo, perėja – labai nesaugi. Vairuotojai skundžiasi nematantys, ar yra žmonių, norinčių kirsti gatvę, ypač kai šalia perėjos pastatytas ne lengvasis, o kiek didesnis automobilis.
„Įrengėme perėją, o dalis pėsčiųjų vis tiek gatvę pereina šalia jos. Ir vairuotojų neįmanoma išmokyti stovėjimo vietoje tvarkingai statyti automobilių: užvažiuoja vienu priekiniu ratu ant šaligatvio ir palieka į važiuojamąją dalį išsikišusias mašinas, kurios trukdo važiuojantiems gatve“, – stebėjosi eismo dalyvių nedrausmingumu meras.