
Kiekvienas miestas ir miestelis didžiuojasi savo vaikais, kurie siekdami užsibrėžtų tikslų sėkmingai žengia pasirinktu gyvenimo keliu. Jeigu jausmas abipusis, jeigu ir žmogus neabejingas gimtinei, savo pasiekimais jis mielai dalijasi su kraštiečiais. Operos solistė Agnė Stančikaitė taip pat nepamiršta gimtojo Rietavo, todėl bendruomenė retkarčiais turi progų pasidžiaugti jos atliekama muzika.
Neseniai Agnės sopranas skriejo Rietavo Šv. Mykolo Arkangelo bažnyčios skliautais. Solistė džiaugiasi, kad visada gali sugrįžti į maldos namus, kuriuose koncertuodavo dar būdama mokinė. Ji dėkinga parapijos klebonui Antanui Gutkauskui, vargonininkui Juozui Barsteigai ir visai miesto bendruomenei už tai, kad Rietave yra priimama nuoširdžiai ir šiltai. „Aukščiausias įvertinimas, kurį gaunu dainuodama, – laimingos klausytojų akys ir šypsenos“, – prisipažįsta Agnė.
A. Stančikaitės pažintis su muzika prasidėjo Rietavo Mykolo Kleopo Oginskio muzikos mokykloje (fortepijono klasė). Paskui mergina mokslus tęsė Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje apsigynė bakalauro ir magistro laipsnius, įgijo dainavimo ir pedagogikos kvalifikaciją. Vėliau Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre Agnė baigė stažuotojų programą.
Sopranas A. Stančikaitė – temperamentinga, uždeganti asmenybė, kurios įtakai sunku atsispirti. Ji veda paskui save. Savo akiračio platumu pribloškianti muzikė sako, jog „dainininko siela skamba jo balse“. Agnės vardas minimas tarp ryškiausių jaunosios kartos solistų Lietuvoje.
Atlikėja per palyginti trumpą laiką jau spėjo sukurti rimtų vaidmenų operose. Kritikai palankiai įvertino Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jos parengtą Donos Annos vaidmenį W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas“, kuriai dirigavo Josefas Wallnigas, garsus austrų dirigentas ir W. A. Mozarto muzikos žinovas. Šiandien Agnės repertuarą sudaro šie operiniai vaidmenys: Miuzeta (G. Puccini „Bohema“), Gabrielė Eleonora (G. Sodeika „Post futurum“), Liu (G. Puccini „Turandot“).
Prieš kelerius metus A. Stančikaitė buvo pakviesta atlikti Mimi partijos G. Puccini operoje „Bohema“, kurią režisavo talentingoji Dalia Ibelhauptaitė, o kostiumus operai kūrė visiems žinomas dizaineris Juozas Statkevičius.
Jauna solistė kviečiama dainuoti su Lietuvos kameriniu ir Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestrais žymiausiose nacionalinėse scenose. Agnės koncertinė veikla plečiasi ir už Lietuvos ribų: ji pasirodė įvairiose Vokietijos, Baltarusijos, Lenkijos, Rusijos, Latvijos salėse su solo ir kamerinės muzikos programomis.
Norint išsilaikyti muzikos pasaulyje, rasti savo nišą ir dainavimo stilių, būtina tobulėti. Kad išplėstų savo kaip dainininkės kompetencijas, A. Stančikaitė dalyvavo tarptautiniuose meistriškumo kursuose, kuriuos vedė profesionalūs, pasaulyje gerai žinomi Europos dainavimo pedagogai.
Solistė domisi pasaulio muzikos kultūrų įvairove. Ji dalyvauja muzikos kūrybinėse dirbtuvėse, festivaliuose, įvairiuose meno projektuose, taip pat inicijuoja, viešina ir organizuoja gyvos muzikos koncertus.
Šių metų rugpjūtį Lietuvos pajūrio klausytojams A. Stančikaitė drauge su pianiste Nijole Baranauskaite, flamenko šokėja Sandra Domingo (pasirodymams specialiai atskridusia iš Madrido (Ispanija) ir koncerto vedėja Irena Žilinskiene pristatė savo programą „Viva la Fiesta“, kurios metu skambėjo ispanų kompozitorių E. Granados, I. Albenizo, F. Obradorso ir M. de Falla kūryba.
Iš Rietavo savivaldybės kilusi Agnė užsiminė dažnai sulaukianti klausimo, kodėl pasirinko būtent operinį dainavimą. „Tiesą sakant, nežinau, kuris kurį pasirinkome: dainavimas mane ar aš jį“, – šypsojosi solistė.
Mergina atskleidė, jog muzikavimo džiaugsmą atrado dar vaikystėje. Meilę muzikai ir dainavimui paveldėjusi iš močiutės. Už tai, kad šiandien yra scenoje, ji dėkinga visiems gyvenime sutiktiems mokytojams, tėvams, o ypač mamai, kuri dar ankstyvoje vaikystėje įžvelgė jos muzikinius gebėjimus ir suteikė galimybę jiems atsiskleisti.