
Antradienį į posėdį susirinkę Savivaldybės tarybos Vietos ūkio ir ekologijos komiteto nariai darbą pradėjo ne nuo rimtų reikalų, o nuo… linksmybių. Kadangi posėdyje opozicijos atstovų buvo trys, o iš valdančiųjų – tik komiteto pirmininkas Robertas Endrikas, opozicionieriai nusprendė jį nuversti. Kodėl? „Na, kad būtų linksmiau“, – tokią priežastį nurodė pastaruoju metu prieš valdančiuosius vis sukylantys maištininkai.
Opozicijos atstovų siūlymas keisti komiteto pirmininką R. Endriką gerokai apstulbino, bet priešintis tam jis net nebandė. Na, ką ten kovosi, kai jų – trys, o tu – tik vienas. „Jeigu jūsų sumanyme yra bent kiek racijos, na, rinkit naują pirmininką“, – tik tiek pasakė R. Endrikas.
Taip ir padaryta – pirmininku išrinktas Juozas Šlepetis. Nors pripažino, kad toks siūlymas jam visiškai netikėtas, naujų pareigų nesikratė. Tiesa, stebint iš šono, opozicionierių sumanymas buvo panašus į vaikų žaidimą. Juolab kad dėl pakeisto pirmininko jokių esminių pokyčių komiteto posėdyje neįvyko.
Išsirinkę naują vadą, politikai ėmėsi darbotvarkės klausimų. Vienas iš jų – dėl prisidėjimo prie projekto, pagal kurį aplink Platelių ežerą įrenginėjami pėsčiųjų ir dviračių takai. Šį klausimą komitetui pristatė Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vyr. specialistė Jūratė Garčinskaitė. Anot jos, minėtieji takai aplink Platelių ežerą jau įrenginėjami, tačiau lėšų dar trūksta, tad planuojama kreiptis dėl papildomų 2,2 mln. Lt. Už juos būtų įrengta apie 2 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Jei pinigai būtų skirti, prisidėti tektų ir Savivaldybei – 64 tūkst. Lt.
Komiteto narys Romas Remėza sakė, kad jis, kaip Savivaldybės tarybos narys, dėl tų takų gaunąs daug gyventojų skundų – ir dėl darbų kokybės, ir dėl susiaurėjusių kelių. „Dabar piktinasi visi, kas važiuoja link „Linelio“ poilsiavietės. Viena problema – neįrengtas drenažas, todėl ant kelio nuolat laikosi vanduo. Kita bėda – kelias taip susiaurėjo, kad, norint prasilenkti su kita mašina, vienu ratu jau ant to tako tenka lipti“, – kalbėjo R. Remėza.
Savivaldybės administracijos direktorė Asta Beierle Eigirdienė šiuo klausimu buvo kiek kitokios nuomonės. Jos teigimu, takus apžiūrėjęs specialistas iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos jokių pastabų neturėjo. Esą tai, kad susiaurėjo kelias, – tik į gera, neva automobiliai taip greit nelakstys, pavojaus kitiems eismo dalyviams nekels. Kaip sakė direktorė, pėsčiųjų ir dviračių takai turėjo tilpti į valstybinę žemę ir „nelįsti“ į privačias valdas, tad plėstis nebuvo kur. „O jei vairuotojai važiuoja ant tų takų – tai jau čia jų vidinės kultūros rodiklis. Jei taip, tai jie tikrai ilgai nelaikys“, – kalbėjo A. Beierle Eigirdienė.
Dėl daug kur susiaurėjusios važiuojamosios kelio dalies piktinosi ir kiti komiteto nariai. Be to, siūlyta takus nuo važiuojamosios dalies atskirti atitvarais. „Takas suprojektuotas taip, kaip reikalaujama. O atitvarų gal ir norėtųsi, bet jie labai išaugintų projekto kainą“, – komiteto nariams aiškino Savivaldybės administracijos Vietos ūkio ir turto skyriaus vyr. specialistas Martynas Latakas.
Nuverstasis komiteto pirmininkas R. Endrikas sakė esąs prieš šio projekto finansavimą. „Suprantu, kad gausim du milijonus litų, o iš mūsų norima tik 64 tūkstančių. Nežiūrint to, vis tiek kažkaip labai brangu. Juk anksčiau sakydavo, kad išasfaltuoti kilometrą žvyrkelio kainuoja milijoną litų, o dabar jau tako įrengimas tiek pat įkainojamas. Tai kiek dabar bekainuoja kilometras kelio?“ – retoriškai klausė R. Endrikas.
Kiek padiskutavę, komiteto nariai nutarė klausimą teikti Savivaldybės tarybai – tegu visi sprendžia, ar skirti tuos 64 tūkst. Lt, ar ne.