Žemaičių dailės muziejuje kovo 10-ąją atidaryta vilniečio fotomenininko Raimondo Paknio fotografijų paroda „Išlikęs laikas“. Jose įamžintas medinių bažnyčių, kurių dauguma – Žemaitijoje, interjeras. Kaip minėjo muziejaus direktorius Alvidas Bakanauskas, tai tokia paroda, kokios iki šiol Lietuvoje nėra buvę, ir tokių unikalių darbų niekas nėra matęs. Juolab kad fotografuota naudojant specialią techniką, nuotraukos pateiktos labai estetiškai.
Pasak A. Bakanausko, dar 2015 metų pabaigoje muziejų pasiekė žinia, kad Plungei tenka garbė priimti įstabią parodą „Išlikęs laikas“. Iki Kalėdų ji pirmąkart eksponuota Lietuvos nacionaliniame muziejuje, o dabar – Žemaitijos Versaliu vadinamuose kunigaikščio Mykolo Oginskio rūmuose.
Prieš atidarant parodą susirinkusieji pakviesti paklausyti muzikos, kurią atliko iš uostamiesčio atvykęs muzikantų tercetas: Klaipėdos universiteto Menų akademijos dekanas, tarptautinių konkursų laureatas, Lietuvos nusipelnęs muzikantas birbynininkas prof. Vytautas Tetenskas, smuikininkė Dainora Tetenskienė ir pianistė Klaipėdos universiteto Menų akademijos prodekanė doc. Irena Pečiūrienė.
Žemaičių dailės muziejaus vyr. rinkinių saugotoja Danutė Einikienė, pristatydama parodą ir jos autorių, pasakojo, kad R. Paknys – tikras vilnietis. Jis Vilniaus universitete studijavo žurnalistiką, dirbo Lietuvos radijuje ir televizijoje, leidyklos „Vaga“ fotostudijoje „Vaizdas“. 1992 metais ponas Raimondas įsteigė privačią leidyklą ir joje įgyvendino ne vieną savo kūrybinį sumanymą: 1993 m. išleido albumą „Lietuvos bažnyčių menas“, 1994 m. – „Senoji lietuvių skulptūra“, 2012 m. – „Lietuvos medinės bažnyčios“, 2014 m. – „Lietuvos pilys, dvarai, rūmai“ ir kt. Taigi kūrybinis R. Paknio bagažas išties didžiulis, už savo veiklą jis apdovanotas šventojo Kristoforo statulėle.
Kalbėdama apie parodą „Išlikęs laikas“, D. Einikienė sakė: „Fotografijose užfiksuota tai, kas labai trapu, nes medis nyksta. Tad tokiu būdu ponas Raimondas prisideda prie kol kas gyvo paveldo – medinių bažnytėlių – įamžinimo.“ Muziejaus darbuotojos teigimu, ši paroda jai sukėlusi ypatingą širdies virpulį: „Prieš tai tokį virpulį esu patyrusi tik kartą, dalyvaudama piligriminėje kelionėje ir lankydamasi medinėje bažnytėlėje, esančioje Italijoje, netoli Asyžiaus miesto.“
Parodos autorių sveikino Lietuvos nacionalinio muziejaus direktorė, Plungiškių draugijos narė Birutė Kulnytė, parodos kuratorius, taip pat fotografas Kęstutis Stoškus, Plungės Šv. Jono Krikštytojo parapijos klebonas dekanas Julius Meškauskas, Plungės rajono savivaldybės vicemeras Mindaugas Jurčius.
Pats fotomenininkas teigė, jog ligšiolinė jo veikla buvo fotografuoti leidybai, o ne parodoms. „Išlikęs laikas“ – pirmoji R. Paknio darbų paroda, kurios idėją labai palaikė Lietuvos nacionalinis muziejus. Anot autoriaus, fotografuoti bažnyčiose – didelis malonumas, nes maldos namai, jų interjeras ir triūsiantys žmonės – tai gyvasis paveldas, kurį būtina išsaugoti. Na, o puikią darbų kokybę garantuoja du dalykai: kai dirbi pagal XIX amžiaus principus ir naudojiesi XXI amžiaus galimybėmis.
Parodoje „Išlikęs laikas“ eksponuojamos 25 fotografijos, kurios darytos medinėse Alsėdžių, Platelių, Beržoro, Lieplaukės, Janapolės, Sedos ir kitose bažnyčiose. Kaip sakė parodos kuratorius R. Stoškus, skaičiuojama, jog kas dešimt metų Lietuvoje netenkame vienos medinės bažnyčios, tad įamžinti jas tiesiog būtina.