Įkūrus verslo įmonę, kažkurį laiką gali atrodyti, jog to bus gana visam laikui. Tačiau ateina momentas, kai išauga poreikis plėstis. Ekspertai sako, jog šis etapas dažnai būna netgi sudėtingesnis nei verslo įkūrimas. Kiekvienas tikslų siekia savais būdais ir keliais, vieni sustoja vizijų stadijoje, kiti pasiekia daugiau. Bet kokiu atveju profesionalūs patarimai gali labai padėti. Pasidomėkime, ką pataria finansų ekspertai.
Baziniai dalykai, reikalingi verslo augimui
Verslas sėkmingai augti gali tik kartu su savo savininku. Jeigu savininkas dvejoja savo idėjomis, tą labai greitai pajunta ir darbuotojai. Norinktys augti ir tobulėti žmonės, didelė tikimybė, greitai paliks tokią įmonę. Taigi, sėkmingam verslo vystymui vien pinigų krūvos neužtenka. Augimo procesas priklauso nuo kelių bazinių dalykų:
- drąsos veikti ir nebijoti naujovių;
- gebėjimo racionaliai įvertinti savo idėjas;
- esamos finansinės padėties ir gebėjimo priimti teisingus sprendimus jai pagerinti;
- optimalaus žmogiškų resursų patvirtinimo bei gebėjimo priimti atsakomybę už savo verslo bendrą veiklą.
Vienas svarbiausių dalykų -tinkamai pasirinkta verslo paskola
Nors ir teigėme, jog efektyviam verslo augimui vien pinigų gavimo klausimas nieko neišspręs, visgi, papildomos lėšos yra viena aktualiausių problemų nutarus plėsti verslą. Naudodami paskolų lėšas verslininkai gali skverbtis į naujas rinkas, vykdyti tyrimus, investuoti į rinkodarą, pasisamdyti daugiau darbo jėgos ir atlikti daug kitų svarbių dalykų.
Paskolos bet kokiam verslui – tikrai opi tema. Reikia žinoti, jog skirtingus verslo poreikius patenkins skirtingos verslo paskolos. Jų yra begalė: paskolos sąskaitoms finansuoti, paskolos verslo plėtrai, sutelktinės paskolos, paskolos įrangos įsigijimui, jaunam verslui (startui), valstybės suteikiamos paskolos, kredito linijos bei faktoringas ir, žinoma, paskolų refinansavimas.
Taip pat labai svarbu atkreipti dėmesį į paskolos sąlygas. Čia svarbu tokie faktoriai: palūkanos, papildomi mokesčiai, užstatas, galimybė paskolą grąžinti nemokamai, valstybės kompensavimo ir paramos priemonių galimybės ir dar daug kitokių dalykų, kuriuos dera labai atsakingai įvertinti.
Susitelkite ties klientų išlaikymu
Praplėtus verslą, be abejonės, atsiras poreikis turėti didesnį klientų ratą. Naujų klientų pritraukimas – tikrai labai svarbus žingsnis. Bet ne ką mažiau svarbu ir išlaikyti jau esamą klientūrą. Atminkite, jog išlaikyti esamus klientus kainuoja gerokai pigiau nei pritraukti naujus. Parodykite klientams, jog jie jums yra patys svarbiausi. Rodydami, kad sprendžiate jų problemas ir suteikiate jiems geriausią įmanomą patirtį, parodote, kad vertinate juos kaip klientą. Naujiems pirkėjams ir paslaugų gavėjams pritraukti tikriausiai reikės panaudoti nemažą dalį lėšų įtaigiai reklamai.
Verslas auga greičiau ir sklandžiau su IT pagalba
Siekiant sklandaus verslo augimo negalima praleisti pro akis vienos tendencijos – jeigu anksčiau naujaisiais IT pasiekimais galėjo sau leisti naudotis tik itin stambios įmonės, šiandien tokios galimybės lengvai pasiekiamos ir smulkiems verslininkams. Dabar egzistuoja tokie mokėjimo už IT produktus modeliai, kurie įmoką skaičiuoja pagal darbuotojų skaičių. Tai reiškia, jog smulkiai įmonei, turinčiai iki 15 darbuotojų, vienoks ar kitoks IT įrankis kainuos visai nebrangiai.
Priklausomai nuo verslo specifikos plečiantis prireikia papildomų lėšų naujoms darbo vietoms ir IT įrangai. Specialistai pataria jokiu būdu nepulti pirkti brangios įrangos. Puikia alternatyva gali tapti IT įrangos nuoma. Ji leidžia įsigyti ir naudoti tokią įrangą, kuri tam tikrame įmonės raidos etape geriausiai išsprendžia jos poreikius.
Verslo procesų automatizavimas užtikrintai padeda sutaupyti. Kai svarbiausi rutininiai darbai yra automatizuoti, darbuotojai turi daugiau laiko kitoms užduotims atlikti. Taip kuriama didesnė pridėtinė vertė.