
Rietavo savivaldybės tarybos Švietimo, kultūros ir sporto komiteto posėdyje daug diskutuota apie priešmokyklinukų paskirstymo į klases tvarką. Lauryno Ivinskio gimnazijos direktorė Alma Lengvenienė pasakojo, kaip jos vadovaujamoje įstaigoje išvengta situacijos, kai stipriausi mokiniai atitekdavo geriausią įvaizdį turinčiai mokytojai.
Nauja tvarka turėtų užtikrinti skaidrumą
Pasikeitus priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašui, keičiamas anksčiau tarybos patvirtintas Priėmimo į Rietavo savivaldybės bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos aprašas.
Kaip kalbėta komiteto posėdyje, pagrindinis daromų pakeitimų siekis – išgyvendinti neskaidrumą, kitaip tariant, pažinčių faktorių, formuojant priešmokyklinukų klases.
Paskirstymo į klases tvarką ir kriterijus nustato ir patvirtina mokyklos vadovas.
„Ši tvarka turi užkirsti kelią ydingai praktikai, kai „grietinėlė“ sudedama į vieną klasę. Tikrai būdavo taip, kad populiariausia mokytoja turėdavo geriausius mokinius, kitos – mažiau gabius. Kaip jūsų mokykloje mokiniai paskirstomi į klases?“ – klausė Lauryno Ivinskio gimnazijos direktorės A. Lengvenienės meras Antanas Černeckis.
Didžiausios Rietavo savivaldybėje mokymo įstaigos vadovė kalbėjo, kad ydingą praktiką, kai vienoje klasėje mokėsi patys gabiausieji, išgyvendino vos tik pradėjusi vadovauti gimnazijai.
„Tvarką turėjome keisti, nes 90 proc. priešmokyklinukų tėvų pageidavo, kad vaikas mokytųsi pas vieną ir tą pačią mokytoją, nors galėjo rinktis iš trijų. Dabar klases formuojame darželio grupių pagrindu. Prieš tai darydami susitinkame su auklėtojomis, aptariame, ar grupėje nėra psichologiškai nesuderinamų vaikų. Preliminarius sąrašus pateikiame tėvams. Būna, kad sulaukiame prašymo perkelti vaiką į kitą sąrašą, bet tai dažniausiai dėl pavėžėjimo, kad kaimynai galėtų vieni kitų atžalas į mokyklą vežti.
Galutinius sąrašus sudedame į vokus ir duodame mokytojoms išsitraukti savąjį. Dabar net tos mokytojos, kurios turi labai gerą įvaizdį, gauna visokių mokinių, o ne tik pačius stipriausius, kaip būta anksčiau.
Mums atrodo, kad ši tvarka gana gera. Nebeskirstome mokytojų, nebeliko jokių neskaidrumo galimybių. Ne visiems ji patiko – teko atlaikyti nemažą tėvų spaudimą. Bet buvo ir toks atvejis, kai vienas tėtis, labai siekęs, kad vaikas būtų paskirtas į jo pasirinktos mokytojos klasę, po kurio laiko pripažino klydęs. Džiaugėsi vaiko klasės mokytoja“, – dalijosi patirtimi A. Lengvenienė.
Lauryno Ivinskio gimnazijos pasirinktam klasių formavimo principui pritarė ir komiteto narys, Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos Rietavo savivaldybės susivienijimo pirmininkas Alfredas Mockus.
„Jeigu mokytojas atitinka visus jam keliamus profesinius reikalavimus, koks skirtumas, kurią grupę jis mokys. Nauja tvarka – gera: mokytojams nereikia žemintis, imtis šou elementų dėl įvaizdžio kūrimo“, – savo nuomonę išsakė profsąjungos lyderis.
Merui pasidomėjus, ar dabar esama tvarka visiškai užtikrina skaidrumą, A. Lengvenienė patikino: „Jokios pažintys nesuveiks. Visi pedagogai mato, kokį sąrašą kuri mokytoja išsitraukė. Jeigu pakeisčiau nors vieną pavardę, visi suprastų, kad pažeidžiau nustatytą tvarką.“
Posėdžiautojai nutarė Priėmimo į Rietavo savivaldybės bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas tvarkos aprašą teikti tvirtinti Savivaldybės tarybai.
Mokytojų padėjėjų poreikis didėja
Keičiasi švietimo ir biudžetinių įstaigų pareigybių skaičius. Rietavo lopšelyje-darželyje mažėja mokytojų padėjėjų poreikis (2 pareigybės), nes vaikai, su kuriais jos dirbo, išeina mokytis į Lauryno Ivinskio gimnaziją.
Gimnazijoje mokytojų padėjėjų poreikis auga (2,2 pareigybės) – dėl jau minėtų vaikų atėjimo į mokyklą ir dar vienam atvykus iš Plungės lopšelio-darželio „Nykštukas“.