
Neseniai rašėme, kad uždaroji akcinė bendrovė Plungės autobusų parkas ruošiasi įgyvendinti projektą, pagal kurį ketina įsigyti daugiau nei 400 tūkstančių eurų vertės elektra varomą autobusą. Plungės rajono savivaldybės taryba sumanymui pritarė.
Iki Savivaldybės tarybos posėdžio šis klausimas nagrinėtas trijuose komitetuose: Kaimo reikalų, Vietos ūkio ir ekologijos, Ekonomikos, finansų ir biudžeto. Visuose posėdžiuose dėl pirkinio kilo daug diskusijų, buvo ir pritariančiųjų, ir prieštaraujančiųjų, bet galų gale klausimas pasiekė tarybą. (Apie tai plačiau rašyta sausio 24 dienos straipsnyje „Gyvybės ir mirties klausimas – autobusas už beveik pusę milijono eurų?“)
Priminsime, kad bendra projekto „Aplinkai nekenksmingų viešojo transporto priemonių Plungės rajonui įsigijimas“ vertė – 419 926 eurai. Didžiąją dalį lėšų skirtų Europos Sąjunga – 356 937 Eur. Taigi Savivaldybei prisidėti tektų tik 62 989 eurus. Tačiau skirdama lėšas ES ir sąlygas diktuoja – leidžia pirkti tik ekologiškas transporto priemones. O jos – gerokai brangesnės, nei, tarkim, dyzelinės.
Daug diskusijų kilo ir nagrinėjant šį klausimą Savivaldybės tarybos posėdyje. Pirmasis į jas įsitraukė opozicijos atstovas Liudas Skierus. Politiko manymu, reikėtų paanalizuoti siūlymą, pateiktą per Ekonomikos, finansų ir biudžeto komiteto posėdį. O jis toks: pirkti ne vieną didelį, o du mažesnius autobusus ir paleisti juos į Platelius, kartu vežant ir dviračius.
Plungės autobusų parko direktorius Rimantas Kmieliauskas kalbėjo, kad įmonę labiau domina vienas didelis autobusas, kuris važinėtų mieste ir priemiestyje, o ne du maži. Juolab kad mažieji dažniausiai būna „Iveco“ ir esą nepasižymi kokybe. „Be to, pas mus nėra taip, kad tas autobusas būtinai vyksta į Platelius, o anas – į Rietavą. Kur reikia, ten ir važiuoja“, – paaiškino vadovas.
Mero Audriaus Klišonio tvirtinimu, rinktis buvo galima iš dviejų galimybių: pirkti kelis pigesnius suskystintosiomis gamtinėmis dujomis varomus autobusus arba vieną elektrinį. Pasirinktas elektrinis, nes Plungėje nėra gamtinių dujų degalinės, o įrengti ją būtų pernelyg brangu. Tad perkame elektrinį arba visai nedalyvaujame projekte. Tokia Savivaldybės vadovo nuomonė.
Tarybos nariai pritarė, kad pirkinys labai brangus. Guodžia tik tai, kad Savivaldybei autobusas kainuos tik 63 tūkstančius eurų, kitus pinigus gaus iš ES. Be to, elektrinio autobuso eksploatavimas kur kas pigesnis nei varomų kitų rūšių kuru. Tik nežinia, kiek atsieis kasko draudimas ir kiek tvers akumuliatorius, kuris taip pat atsieitų didžiulius pinigus.
Pasvėrus visus „už“ ir „prieš“ nuspręsta projekte dalyvauti. Na, o transporto priemonė bus įsigyta tokia, kokią pasiūlys konkurse dalyvausiantys tiekėjai. Panašu, kad techninėje specifikacijoje bus nurodyta, kad pageidaujamas elektrinis autobusas.
Laimės ne ta įmonė kuri pigiausiai pasiūlys,o laimės ta su kuria bus sutarta iš anksto.Lygiai taip pat kaip buvo su Klišonio Škoda.Vėl nuskambėsim ant visos Lietuvos…