Plungėje galima išvysti daugybę automobilių, pagamintų ne tik Europoje, bet ir daugelio lietuvaičių svajonių šalyje – Jungtinėse Amerikos Valstijose. Vienas iš įspūdingesnių mūsų miesto gatvėse – daugiau kaip 6 metrų ilgio „Ford Thunderbird“.
V8 darbinis tūris – 7,6 litro
Įspūdingų matmenų automobilio 15 colių ratus suka V forma išsidėstę aštuoni cilindrai. Variklio darbinis tūris – net 7,6 litro! Ir visa tai sudėta į dviejų durų mašiną. Kaip pasakojo „fordo“ savininkas ponas Saulius, užsiimantis automobilių dujų įrangos montavimu ir priežiūra, kuro ryja ne taip ir mažai: mieste – per 20 litrų, užmiestyje – apie 15. Į šį 1976 metais pagamintą gražuolį pila A95 markės benziną, o automobilinių dujų įrangos net negalvojantis dėti, mat važinėja ne kasdien.
Daugiau nei tris dešimtmečius skaičiuojančiame automobilyje sumontuotas katalizatorius, galiniai diskiniai stabdžiai, autopilotas ir net kondicionierius. Sukant į šoną, automatiškai sukasi ir priekinės lempos, apie tai europietiškose mašinose tais laikais nė svajoti nedrįso niekas. O svarbiausia – viskas puikiai veikia!
„Ford Thunderbird“ iš viso nuvažiavęs 88 tūkstančius mylių – kilometrais tai būtų apie 140 tūkstančių. Plungiškis šiuo automobiliu sako nuvažiavęs apie 300 mylių, tai yra beveik 500 kilometrų.
„Amerikietis vairuodamas rūkė cigarą“
Šviesios odos salonas atrodo lyg naujas, tik vairuotojo sėdynės oda kiek aptrinta. „Matyt, šiuo automobiliu važinėjo koks amerikietis vienas pats, įsikandęs cigarą“, – juokėsi ponas Saulius.
Paklaustas, kaip įsigijo antikvarinį automobilį, sakė visai atsitiktinai jį suradęs aukcione internetu. Vyriškiui tiesiog nusišypsojo laimė – pasiūlė žemą simbolinę kainą ir, nors keista, daugiau aukcione dalyvaujančiųjų neatsirado.
„Manau, tai likimas. Tik pamatęs, supratau, kad šį automobilį įsigysiu. Prieš daugelį metų tokia mašina tikrai daug kainavo, ne kiekvienas galėjo įpirkti, o čia kaip grūdas aklai vištai pasitaikė“, – pasakojo anksčiau aukcionuose aktyviau dalyvaudavęs plungiškis. Pridūrė: gal ir į amerikietiškųjų automobilių klubą stosiąs, jei bus daugiau laisvo laiko.
„Skraidanti lėkštė“
Įspūdingai atrodo (kaip ir visas automobilis) galinė mašinos dalis. „Kai užsidega visos galinės lempos, iš paskos važiuojantiesiems atrodo tarsi skraidanti lėkštė – ne tik dėl žibintų, bet ir dėl savotiškos formos“, – juokavo vyras. Pasak pono Sauliaus, apie pustrečios tonos sveriantis automobilis gatve plaukia it laivas, mašina labai „minkšta“. Vien priekinis sparnas – 1,7 metro. O mašinos plotis – daugiau kaip du metrai. „Sukant reikia gerokai „užsimesti“, jaučiasi dideli gabaritai“, – įspūdį stiprino savininko pasakojimas.
„Ir šiuo išskirtiniu automobiliu galima smagiai riedėti gatvėmis, nelyginant, kad turėtum kokį 1954 m. antikvarinį nevažiuojantį“, – teigė plungiškis. Tačiau vyras neprisirišęs prie šio ypatingo pirkinio – šypsojosi sakydamas: jei atsirastų pirkėjas, gal ir parduotų.
Norintiesiems „fordo“ savininkas sakė galintis išnuomoti išskirtinį automobilį įvairioms progoms.