Šeštadienį plungiškiai turėjo progos pasigrožėti senučiukais „jaguarais“, „roudsteriais“, „mersedesais“ ir kitais solidaus amžiaus sulaukusiais, bet puikiai atrodančiais – išpuoselėtais ir nublizgintais – automobiliais. Mat į Plungę užsuko antrąkart surengto klasikinių automobilių ir motociklų ralio „Orlen Lietuva Classic Rally“ dalyviai. Viena iš ralio rungčių vyko prie Oginskių dvaro centrinių rūmų.
{besps}2013/08/27/R{/besps}
Lina LIŪNIENĖ
Šiųmetiniame ralyje savo jėgas išbandė 37 transporto priemonės – 35 automobiliai ir 2 motociklai. Juos vairavo 36 džentelmenai ir viena dama.
Šįkart raliui pasirinkti vakarų Lietuvos keliai – per Žemaitiją, Mažąją Lietuvą ir Kuršių neriją. Rugpjūčio 24-osios rytą pajudėję iš Platelių, aplankę Šaltojo karo muziejų, dalyviai per Plungę, Švėkšną, Ventės ragą ir Klaipėdą specialiu keltu pasiekė Nidą. Ten automobilininkų ir motociklininkų laukė paskutinioji rungtis – slalomas ir vasaros sezono uždarymo šventė. Jos metu vyko elegancijos konkursas, rinktos gražiausios ir vertingiausios mašinos bei motociklai, savo gražuolį rinko ir žiūrovai.
Šiemet, kaip ir pernai, ralyje dalyvavo „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ klasių automobiliai. „Oldtimer“ – tai mašinos, pagamintos iki 1983 metų pabaigos. „Youngtimer“ – pagamintosios iki 1988-ųjų pabaigos. Beje, vienas iš motociklų – ir pernykščiame, ir šiųmetiniame ralyje dalyvavęs „BSA“ – pagamintas net 1924 metais. Pernai klasikinių automobilių ir motociklų ralio nugalėtoju tapęs 1960-ųjų „gimimo“ „Jaguar MK2“ šiemet startavo pirmuoju numeriu.
Kaip jau minėjome, Plungėje klasikiniai automobiliai ir motociklai pasirodė Oginskių dvare, prie centrinių rūmų. Susirinkusieji, be jau minėtojo „jaguaro“, akis ganė į senus britų „roudsterius“, visi grožėjosi išpuoselėtu baltu „mersedesu“, smagiai riedančia oranžine mažute „Škoda“, kabrioletu „poršė“ ir kitomis mašinomis.
Beje, Plungėje ralio dalyvių laukė užduotis, apie kurią vairuotojai nieko nežinojo. Jie turėjo sustoti, pajudėti iš vietos ir pavažiuoti tiek, kad ratas apsisuktų tris kartus. Užduotis vadinosi „Pajusk automobilį“. Vieniems ji pavyko, kitiems – nelabai. Beje, vairuotojai, kurių ratas apsisuko mažiau ar daugiau kartų, gavo baudos taškų, o jie buvo svarbūs, sumuojant galutinius rezultatus.