Praėjusį savaitgalį tarptautinio žurnalistų ralio metu „Žemaitijos“ autokroso trasoje po lenktynių visi norintieji galėjo pasivažinėti ypatingai galingu automobiliu. Tiesa, keleivio vietoje.
Išmėginti geltonojo „viliuko“ galią norinčiųjų netrūko. Į keleivio vietą vienas po kito ropštėsi adrenalino ištroškę piliečiai. Laikytasi visų saugumo priemonių – uždėtas šalmas, užsegti saugos diržai.
Jau nuo pirmųjų starto metrų adrenalinas gerokai pliūptelėjo į kraują. Staiga besikeičiantys vaizdai, riaumojantis variklis ir už nugaros paliktas didžiulis dulkių debesis garantavo neišdildomų įspūdžių visam gyvenimui. Paklaustas, kas čia per monstras, „viliuko“ vairuotojas, Plungės automobilių sporto klubo „Ketorė tekėne“ narys Petras Domarkas šiek tiek papasakojo apie galingąjį automobilį.
Tai gana senas rusiškas „UAZ 469“ markės automobilis. Tačiau neapsigaukite – po jo variklio dangčiu sumontuotas galingas „BMW 740“ agregatas, kurio darbinis tūris net keturi litrai. Variklio galia siekia per du šimtus kilovatų. Apie 1,8 tonos sveriančiame automobilyje sumontuota taip pat „BMW“ greičių dėžė, tik iš kito modelio, nes reikėjo mechaninės pavarų dėžės, o tokią rasti pavyko tik „BMW 730“. Galingos mašinos sukibimą su žeme užtikrina geros belgiškos krosinės padangos.
„Paskirstymo dėžė likusi senoji – rusiška, tiltai taip pat rusiški, vairuotojas – žemaitis“, – juokėsi P. Domarkas. Automobilio didžiausias išvystomas greitis nėra išmatuotas, tačiau pasiekti 140 km/val., pasak vairuotojo, „nėra ką veikti“. „Žemaitijos“ autokroso trasos ratą (apie 1 100 m) P. Domarkas yra įveikęs per 47 sek. Žymiai lengvesnis „bagis“ šią trasą įveikdavo per 43 sek. Automobilis galingas, tačiau ir kuro sąnaudos nemenkos. „Apvažiuoti ratą reikia kone viso litro“,- šyptelėjo bebaimis vairuotojas. „Tai tikrai brangus malonumas, sezonui, jei viskas gerai ir nenutinka rimtesnių gedimų, reikia pakloti apie dešimt tūkstančių litų“, – pasakojo po dvejų metų pertraukos į trasą išvažiavęs P. Domarkas.
Pasak vairuotojo, šis automobilis gana specifinis, svorio centras aukštai, netinkamu kampu įvažiavus į posūkį, neretai mašina „mėgsta gultis“, tad prie jos reikia priprasti. Retsykiais šiuo automobiliu tenka ir sūnui bei dukrai pavažiuoti. Pats P. Domarkas galinguoju automobiliu važiuoja jau šeštąjį sezoną. Tiesa, prieš tai jame buvo sumontuotas trijų litrų 24 vožtuvų „Opel“ markės variklis, įmontuota turbina, bet vis tik galios pasirodė per mažai. Prieš ketverius metus šiuo automobiliu plungiškis Lietuvos autokroso čempionate savo klasėje iškovojo antrąją vietą.