
Šiomis dienomis plungiškis Juozas Pauliukevičius nusišaldė ranką. Nelaimė įvyko ne dėl speigo, o UAB „Madalva“ degalinėje į automobilį pilant suskystintąsias dujas. Prasiveržusios dujos ilgam sužalojo vyro ranką.
J. Pauliukevičius sakė dažnai važiuojantis į „Madalvos“ degalinę, esančią Lentpjūvės gatvėje. Ten, anot plungiškio, visada dirba vienas žmogus – tas pats ir pinigus paima, ir degalų įpila. Kaip pasakojo J. Pauliukevičius, tąkart operatorius pasakęs, jog dujų nepils, ir esą liepęs tai daryti pačiam. Vyras dėl to nenustebęs, nes taip jau esą buvę – ir šioje, ir kitose degalinėse. Dujas jis pylęs, jam tai nebuvo naujiena, todėl ir tąkart nutaręs pats tai padaryti. Paklaustas, kodėl operatorius atsisakė pilti, J. Pauliukevičius atsakė: „Nežinau. Juolab kad ir žmonių daug nebuvo, tik viena moteris“.
Jungiant kolonėlės žarną prie automobilio, staiga prasiveržė dujos. Vyras sakė išsyk pajutęs stingdantį šaltį. Pro langą pamatęs, kad prie kolonėlės kažkas vyksta, laukan esą išbėgo ir operatorius. Ką jis darė? „Nieko. Tik pasakė, kad vakarykščiai meistrai kažką keitė“, – teigė J. Pauliukevičius.
Kaip pasakojo J. Pauliukevičius, jo ranka nuo dujų sušalo į ledą. Vyras jos visiškai nejautė, nė truputėlio negalėjo pajudinti. „Numoviau pirštinę. Pirštai buvo šiek tiek sulenkti ir visiškai sustingę. Iš pradžių didelio skausmo nejaučiau“, – kalbėjo žmogus.
Kadangi J. Pauliukevičius pats dujų įsipilti nebegalėjo, jų įpylė operatorius. Plungiškis sakė susimokėjęs pinigus ir paprašęs, kad operatorius pasakytų, kaip susisiekti su įmonės vadovu. Paskui dar pats į namus parvairavęs. Tačiau netrukus ėmęs jausti didžiulį skausmą ir nuvykęs į ligoninės priėmimo skyrių. „Ne vienam medikui mano sužalojimas buvo didelė naujiena. Daugelis suėjusiųjų pažiūrėti, kas nutiko, sakė niekada nematę, kad dujos taip nušaldytų“, – pasakojo nukentėjusysis.
Kaip po įvykio pasakojo plungiškio žmona Edita Pauliukevičienė, tą pačią dieną ji skambinusi ir „Madalvos“ direktoriui Kęstučiui Kvietkui, ir į Valstybinės darbo inspekcijos Telšių skyrių, tačiau kaltų dėl to, kas įvyko, neradusi. „Bendrovės direktorius stojo ginti operatoriaus, sakė, kad degalinėje buvo daug žmonių, todėl jis negalėjo išeiti įpilti dujų. Paskui dar direktorius žadėjo paskambinti, bet skambučio nebesulaukėm“, – pasakojo E. Pauliukevičienė.
Anot J. Pauliukevičiaus žmonos, jos vyras sužalotas, liko nedarbingas, o degalinės direktorius net atsiprašyti nesiteikė. „Materialinis atlygis tokiu atveju nėra svarbiausias, kur kas svarbiau – žmogiškumas. Ir į laikraštį kreipėmės tik dėl to, kad kitiems pamoka būtų. Nes daug kas net nežino, kuo dujų pylimasis gali baigtis, ar nelaimės atveju kažkas imasi atsakomybės“, – kalbėjo E. Pauliukevičienė.
„Plungės“ kalbintas direktorius K. Kvietkus sakė nei savo, nei operatoriaus kaltės šioje situacijoje neįžvelgiąs. Esą operatorius tam ir samdomas, kad dujų įpiltų, todėl pats žmogus to daryti negalėjęs. O gal operatorius, paliepęs klientui piltis pačiam, neatliko savo pareigų ir dėl to įvyko nelaimė? K. Kvietkus šią versiją atmetė – jis tikįs savo darbuotoju, kuris esą teigia klientui dujų piltis neliepęs.
Paklaustas, ar bent pasidomėjo, kaip nukentėjusysis jaučiasi, K. Kvietkus prisipažino, jog ne. „Mes buvome sutarę susitikti degalinėje, tačiau jie neatvyko“, – teisinosi verslininkas. Priminsime, jog E. Pauliukevičienė sakė ką kita – kad K. Kvietkus žadėjo dar paskambinti, bet nepaskambino.
Netrukus po įvykio „Madalvos“ degalinėje apsilankė ir Valstybinės darbo inspekcijos Telšių skyriaus vyr. darbo inspektorė Elvyra Gaižauskienė. Jos teigimu, ta degalinė techniškai tvarkinga. Tačiau savitarnai ji nepritaikyta – klientus aptarnauti privalo operatorius. E. Gaižauskienės teigimu, Degalinių eksploatacijos taisyklėse nurodyta, kad degalinės savininkas dabar gali nuspręsti, ar samdyti operatorių, ar leisti klientams suskystintąsias dujas piltis patiems. Tačiau pastaruoju atveju degalinė turi būti specialiai pritaikyta – būtina išsami instrukcija, kaip ir ką reikia daryti, kad būtų išvengta nelaimės. „Madalvoje“ tokios instrukcijos nėra.
„Gaila, kad negalėjau pakalbėti su pačiu operatoriumi – jis tą dieną sirgo. O direktorius mane įtikinėjo, kad tas klientas dujas pylėsi savavališkai, neatsiklausęs. Gal tą sykį operatorius ir neatliko savo darbo, bet aš jo už rankos nepagavau“, – kalbėjo inspektorė.
E. Gaižauskienė sakė kurį laiką stebėjusi tą kolonėlę – atvyko keturi klientai ir visus juos aptarnavo operatorius. Anot inspektorės, jei tada operatorius ir nėjo pilti, belieka tikėtis, kad dabar padėtis degalinėje pasikeitė į gerąją pusę.
Ką tokiu atveju inspektorė patartų klientui? E. Gaižauskienė sako: „Jei degalinėje nėra detalios instrukcijos, kaip įsipilti suskystintųjų dujų, reikalaukite, kad tai padarytų operatorius. Jei nepila, važiuokite į kitą degalinę ir savo sveikata nerizikuokite“.