
Jei reikėtų įvardyti praėjusiais ir šiais metais dažniausiai rajono spaudoje minėtą Plungės miesto gatvę, drąsiai galėtume sakyti, kad lyderės pozicijos atitenka Rietavo gatvei. Ir šį kartą – dėmesys jai.
Pernai birželio pabaigoje buvo iškilmingai pranešta, kad Plungės rajono savivaldybė ir uždaroji akcinė bendrovė „Žemaitijos keliai“ pasirašė rangos sutartį dėl Plungės miesto Telšių, Laisvės, Rietavo ir Minijos gatvių dalyse numatytų atlikti rekonstravimo darbų.
Ko gero, ne veltui sakoma, kad gyvenimas susideda iš baltų ir juodų tarpsnių. Tokiais tarpsniais „gyveno“ Laisvės ir Rietavo gatvių sankryža.
Visų pirma po pasirašytos sutarties iki rudens nusitęsė rangos darbų projektavimas. Toliau – trumputis džiaugsmas dėl pagaliau pajudėjusios rekonstrukcijos. Tik bėda ta, kad darbai truko neilgai: pro šalį važiuojantys žmonės matydavo, jog sankryžoje sukinėjasi tik keli darbininkai. Ne kartą kalbėta, kad tokiais tempais ir žiemos sulauksime. Pranašystės išsipildė. Tiesa, tai lėmė ne darbininkų skaičius, o praėjusių metų spalio 11 dieną Lietuvos apeliacinio teismo paskelbta nutartis, kad minėtoji sutartis – niekinė ir negaliojanti. Taigi darbus teko stabdyti, sutartį nutraukti, o kad žmonėms žiemą iš taško A į tašką B netektų važiuoti aplinkkeliais, Rietavo ir Laisvės gatvių sankryžai grąžintas pirminis pavidalas.
Dabar, ko gero, važiuojančiųjų Rietavo gatve galvose sukasi mintys, kad geriau eismo nebūtų leidę. Priežastis paprasta – nuo Rietavo ir Minijos gatvių sankryžos iki Rietavo ir Laisvės gatvių sankryžos – bene dešimt kelio perkasų. „Kai oras geras, šios vietos matyti, dar gali jas įveikti be žalos. Bet jei lietus arba sniegas, perkasos – nepastebimos. Aišku, vyko remonto darbai, kažkas ten nesusiklostė, liko duobių, bet ar dėl to mes turime gadinti savo transporto priemones? Gal galėjo perkasas užpilti, įspėjamuosius kelio ženklus pastatyti“, – tokių skundų „Plungė“ sulaukė iš savo skaitytojų.
Šiuo klausimu kreipėmės į miesto seniūną Gintarą Domarką.
„Neneigiu, problema yra. Prieš šventes įspėjamieji ženklai tikrai stovėjo. Vėliau truputį atostogavau, tai nežinau, kaip dabar yra. Ryt iškart su vyrais važiuosime ir bandysime užpilti duobes, bet reikia suprasti, kad tai tik laikinos priemonės. Reikės kažkaip iškentėti tą laikotarpį, kol viskas išsispręs“, – antradienį sakė telefonu kalbintas seniūnas. Beje, jis paminėjo, jog perkasos atsirado dėl elektros kabelių klojimo darbų. „Kadangi vyko bendras projektas, kuriame numatyta gatvę ardyti ir iš naujo perdaryti, bendrovė, klojusi kabelius, nebuvo įpareigota atkurti dangos“, – kalbėjo G. Domarkas.
Pasivažinėjome Rietavo gatve. Ką aptikome? Nuo sankryžos su Minijos gatve pirmas ženklas – įspėjimas apie iškiliąją perėją, tuoj už jo – greičio ribojimo ženklas (30 km/val.). Kiek tolėliau vėl – greičio ribojimo ženklas (30 km/val.). Iki jo bene šešios perkasos. Dar tolėliau – ženklas, įspėjantis apie kelio darbus.
Tikrai, negalime ginčytis, jog ženklų nėra. Aišku, galėtume juokauti, kad plungiškiai visas duobes žino mintinai, bet… Ką daryti į svečius atvykusiam?
Ar ne paprasčiau būtų prie greičio ribojimo ženklo pridėti ir įspėjimą apie vykstančius kelio remonto darbus – vairuotojai tikrai labiau atkreiptų dėmesį.
Beje, Savivaldybės administracija Lietuvos apeliacinio teismo sprendimą kasacine tvarka apskundė Lietuvos Aukščiausiajam Teismui. Redakcijos duomenimis, byla jau išnagrinėta, lieka tik sulaukti galutinės ir neskundžiamos nutarties.
Tada ir paaiškės, ar dar ilgai mokysimės „aukštojo pilotažo“ važiuodami Rietavo gatve.