
Rietavo savivaldybės tarybos posėdyje daug dėmesio buvo skiriama šioje savivaldybėje veikiančių švietimo įstaigų veiklos analizei. Be pateiktos sausos statistikos, kai kurie direktoriai paminėjo itin svarbų dalyką – mokinių emocinę būklę, norą siekti mokslo. Deja, tenka pripažinti, kad šioje srityje rezultatai neretai nuvilia – motyvacija mokytis mažėja ir, kaip bebūtų apmaudu, prie to neretai prisideda patys vaikų tėvai.
Daugiausia minėtąja tema kalbėjo Žadvainių pagrindinės mokyklos direktorius Sigitas Kažukauskas. Jo vadovaujamoje įstaigoje yra suformuota dešimt klasių komplektų, ikimokyklinė ir priešmokyklinė grupė. Mokyklą lanko 83 vaikai, iš jų 25 gyvena bendrabutyje. Pagal pagrindinio ugdymo programą mokosi 50 mokinių, pagal pradinio – 20. Ikimokyklinėje ir priešmokyklinėje grupėje – 13 auklėtinių.
Direktoriaus pateiktos 2017 metų veiklos ataskaitos duomenimis, mokykloje nemokamus pietus gavo 46, pusryčius ir vakarienę – 15 mokinių. Į mokymo įstaigą buvo vežami 74 vaikai.
Kaip kiekvienoje švietimo įstaigoje, taip ir Žadvainių pagrindinėje mokykloje turima pasiekimų, įvykių, kurie pedagogus džiugina, kurie paįvairina vaikų mokyklinį gyvenimą ir skatina siekti geresnių mokymosi rezultatų. Kreipdamasis į Rietavo savivaldybės tarybos narius, S. Kažukauskas akcentavo, kad jam, kaip vadovui, susirūpinimą kelia mokyklai reikalingas kapitalinis remontas, naujų mokyklinių suolų trūkumas, šildymo katilo būklė. Vis dėlto šios problemos, kaip pastebėjo direktorius, nėra svarbesnės už kitą faktą – mokinių emocinę būklę mokykloje. Tenka pripažinti, kad problemos, nulemtos tokių išorės veiksnių kaip silpna vaikų mokymosi motyvacija, didėjantis jų agresyvumas, nepagarba mokytojams, mažėjantis mokinių skaičius, didėjantis vaikų, turinčių specialiųjų poreikių, skaičius, gabių moksleivių mažėjimas, nepakankamas tėvų bendradarbiavimas su mokykla, kiekvienais metais tampa vis aktualesnės.
Pastarajam faktoriui S. Kažukauskas teikė išskirtinį dėmesį – kas, jei ne tėvai, turi būti pirmieji savo vaikų patarėjai ir paskatintojai sprendžiant iškylančias bėdas dėl mokymosi, elgesio mokykloje, bendravimo su mokytojais. Dabar dažnai nutinka taip, kad mokykloje tenka spręsti ne tik su ugdymu iškylančius sunkumus. „Namuose atsirandančias bėdas norima perkelti į mokyklą. Ne mokykla, o šeima turi auklėti vaiką. Apskritai susiduriame su problema, kad sunku yra prisikviesti tėvus į mokykloje rengiamus susirinkimus“, – teigė Žadvainių pagrindinės mokyklos direktorius.
Tarybos nariui Arturui Kungiui pasidomėjus, ką pati švietimo įstaiga padarė, kad su mokinių tėvais būtų lengviau komunikuoti, užmegzti ryšį, S. Kažukauskas įvardijo jų sprendimą, kuris, pasirodo, davė lauktą rezultatą.
„Tėvams pasakėme, kad užsuksime su jais pasikalbėti į namus. Patikėkite, toks siūlymas labai suveikė – pasirodo, tėvai labai nenori, kad tai darytume“, – paaiškino direktorius.
Pasirinktas būdas Žadvainių pagrindinėje mokykloje mokytojams su auklėtinių tėvais bendrauti siaurame rate pasiteisino: vengdami pedagogų vizito namuose jie atrado kelią į savo vaiko mokyklą bent jau individualiems pokalbiams su mokytojais – tikslas pateisino priemonę.
Mes irgi labai bijodavome, ką nors įsileisti į namus. Dėl to kad jie būdavo natvarkingi ir verkiant prašėsi bent kokio nors remonto, grindys iš vis buvo baisios. Bijojome, kad dar vaikus atims, nes aplinka netinkama jiems gyventi. Šiek tiek pasitaupėme remontui. Radome pigų variantą kaip atnaujinti grindinį. \Pvc danga arba kitaip linoleumas, puikiai mums tiko. Daugmaž viską susitvarkėme, dabar vėl galime gyventi kaip žmonės ir dėl nieko nebijoti, kad kas užsuks į svečius.