Birželio 26 d. Plungės r. savivaldybės tarybos posėdyje Tarybos narys Romas Remėza įteikė merui Albinui Klimui bei Savivaldybės administracijos direktorei Astai Beierle Eigirdienei oficialų juridinių ir fizinių asmenų parašais patvirtintą kreipimąsi dėl Plungės geležinkelio pervažos, kuri vadinama „didžiule bėda vairuotojams ir pėstiesiems“.
Šį kreipimąsi pasirašę net 15 juridinių asmenų, įmonių vadovų bei fiziniai asmenys. Gyventojai kreipimesi akcentuoja, kad daugybė žmonių gyvena ir dirba už pervažos esančiame miesto rajone. Čia veikia nemažai įvairių verslo įmonių, tad vyksta intensyvus transporto ir gyventojų judėjimas. Žmones erzina nuolatinis laukimas, kol pravažiuos traukinys. Ar Plungė dar ilgai bus padalinta į dvi dalis – gerąją, taip vadinamą VIP-inę ir blogąją?. Kreipimesi žmonės klausia: „Kodėl ilgieji traukiniai, vykstantys į Klaipėdos pusę, prasilenkia būtent Plungėje, o ne Tarvainiuose, Šateikiuose ar Telšiuose, kur jau yra pastatytas viadukas? Kodėl planuojamo tunelio per geležinkelį Dariaus ir Girėno gatvėje projektiniai darbai juda vėžlio greičiu?“ Visose civilizuotose Europos šalyse važinėja greitaeigiai traukiniai, panašių atvirų pervažų vargu ar berasime.
Kaip sakė R. Remėza, nusivylę verslininkai bei fiziniai asmenys nebemato kitos išeities kaip imtis drastiškų priemonių – užblokuoti bėgius.
Gyventojus piktina tai, kad ties pervaža nėra tvoros, nėra pritaikyto perėjimo pėstiesiems, kurie lenda tarp stovinčio traukinio vagonų. O kas gali apsaugoti vaikus?.. Prie uždarytos pervažos laukia ir greitoji medicinos pagalba, ir gaisrinė. Triukšmas, vibracija. Dėl traukinių eismo neretai į darbą vėluoja įmonių darbuotojai.
R. Remėza minėjo, kad gyventojus ir verslininkus piktina, kad šalia pervažos įrengtos švieslentės, anot kreipimąsi pasirašiusiųjų, „dažnai rodo „pieno riebumą“, o ne tikslų traukinio atvykimo ar išvykimo laiką“.
Pasak R. Remėzos, šiuo metu švieslentės visiškai išjungtos, mat beveik mėnesį vyks derinimo darbai. Vairuotojai sutrikę ir pasipiktinę. Juolab kad pervažos tunelio techninis projektas jau parengtas, leidimai statybai gauti. Kodėl vis dar delsiama jį įgyvendinti?..
Verslininkų ir gyventojų parašais patvirtintas kreipimasis adresuotas ne tik vietos valdžiai, jis pasieks ir Susisiekimo ministrą Rimantą Sinkevičių, ir Seimo narį Jurgį Razmą.
Susisiekus su Savivaldybės administracijos direktore A. Beierle Eigirdiene, pasiteiravome, kada Savivaldybė planuoja spręsti šią problemą. Ji mus patikino, kad tunelio techninis projektas jau parengtas, gautas statybos leidimas. Vyksta kiti projektavimo darbai. Reikia paruošti prieigas, suformuoti naują gatvę, parengiant jai techninį projektą. Projekto apimtys labai didelės – tai 28-30 mln. Lt vertės objektas. Jo statybai reikia gauti Vyriausybės pritarimą, finansavimą.
Ji patikino, kad šiemet, gegužės 23 d., gautas 150 tūkst. Lt finansavimas iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos žiedinei sankryžai ir naujai gatvei tarp Dariaus ir Girėno bei Alanto gatvių projektuoti, jau suformuotas sklypas. Anot direktorės, parengiamieji darbai vyksta pagal numatytą terminą. „Tokio objekto statybos procesai labai sudėtingi, jiems reikia laiko ir lėšų“, – patikino A. Beierle Eigirdienė.
Deja, ko gero, ir vėl teks pasisemti kantrybės bei laukti.
nieko naujo, mūsų kaimelyje laikas – sustojęs
Tunelio vėžlys ar greitai jis išlys.
Duos Dievas, gal tos nesąmonės Plungėje nepastatys.