Rugpjūčio 1 dieną Rietavo savivaldybės Tverų gimnazijos vairą perėmė Gitana Kužmarskytė. Susitikę su naująja įstaigos vadove paprašėme jos prisistatyti mūsų skaitytojams ir atsakyti į keletą klausimų.
– Koks Jūsų išsilavinimas, pedagoginio ir vadybinio darbo patirtis?
– 1997 metais baigiau Šiaulių pedagoginį institutą, kuriame įgijau pradinių klasių mokytojo specialybę, pradėjau dirbti Šilalės rajono Tenenių pagrindinėje mokykloje. Dirbdama studijavau toliau – 2000-aisiais Vilniaus universitete įgijau chemijos mokytojo kvalifikaciją. 2005 metais Vytauto Didžiojo universitete baigusi ugdymo organizavimo studijas gavau edukologijos magistro laipsnį. Turiu devyniolikos metų pedagoginio darbo stažą. Tenenių pagrindinė mokykla – pirmoji ir iki šiol vienintelė buvusi mano darbovietė. Pastaruosius penkiolika metų buvau mokyklos direktorė. Esu įgijusi vadovo II kvalifikacijos kategoriją.
– Kokie karjeros posūkiai atvedė į Tverų miestelį?
– Teko ieškotis naujo darbo, nes šį rudenį Tenenių pagrindinė mokykla bus reorganizuota. Prieš dalyvaudama konkurse Tverų gimnazijos direktoriaus pareigoms eiti, apžiūrėjau mokymo įstaigą, pasižvalgiau po miestelį. Ir viena, ir kita man paliko puikų įspūdį. Manau, kad vadovaudama gimnazijai galėsiu panaudoti savo patirtį ir žinias.
– Direktoriaus kėdę užėmėte neseniai. Ar spėjote susipažinti su pedagogų kolektyvu, mokyklos veikla, bendruomenės pasiekimais?
– Pirmosiomis dienomis susipažįstu su dokumentais. Analizuoju situaciją – mokykla labai sportiška, bet egzaminų rezultatai nėra labai geri. Turėsime pasistengti ugdymo srityje. Kolektyvui buvau pristatyta birželio mėnesį. Dabar mokytojai atostogauja, todėl daugiau bendrauju su aptarnaujančiuoju personalu.
– Švietimo įstaigų vadovai neslepia nerimo dėl agresyvėjančio moksleivių elgesio, nepagarbos pedagogams. Ar turite numačiusi priemonių šiai problemai spręsti?
– Gimnazijoje pradeda dirbti nauja socialinė pedagogė Laura Aužbikavičienė. Per konkursą ji išsakė daug gražių idėjų, kaip spręsti vaikų užimtumo ir lankomumo problemas. Viena jų – laisvalaikio erdvių mokykloje įruošimas, kad per pertraukas vaikams būtų kuo užsiimti. Jei mokinys neklauso ir nepagarbiai elgiasi per pamokas, manyčiau, reikia aiškintis abiejų pusių – mokinio ir mokytojo – elgesį. Analizuoti, kodėl su vienais pedagogais elgiamasi pagarbiai, su kitais – ne. Galbūt mokytojui reikia pagalbos valdant klasę, ieškant įdomesnių, inovatyvių mokymo metodų. Nežinau, ar šioje gimnazijoje iškils tokių problemų. Jei taip – analizuosime situaciją, kalbėsimės ir ieškosime sprendimų.
– Naujas žvilgsnis – naujai mato. Kaip vertinate materialinę įstaigos bazę? Kokius darbus, Jūsų nuomone, būtina atlikti pirmiausia?
– Mokykla tvarkinga, aplinkui daug žalumos. Nustebino puikiai prižiūrimi gėlynai. Atnaujinimo reikia valgyklai – inventorius pasenęs, aplinka neestetiška. Būtina praplėsti kuro sandėlį.
– Ar jau aplankėte gimnazijos skyrių Medingėnuose?
– Kartą buvau nuvažiavusi. Labai jauki mokykla.
– Didžiausia mokyklų bėda – mažėjantis mokinių skaičius. Kiek moksleivių, preliminariais duomenimis, sulauksite šį rugsėjį?
– Tai tikrai labai aktualu. Suskaičiavome, kad gimnazijoje mokysis apie 220 mokinių. Iš jų 64 – Medingėnuose. Šiame skyriuje visos klasės, išskyrus dešimtąją, bus jungtinės, o devintos klasės iš viso neformuosime.
– Kiekvienas naujas vadovas į kolektyvą ateina su savomis mintimis, idėjomis…
– Mano svajonė įkurti gimnazijoje ikimokyklinio ugdymo grupę, kad jauni tėvai turėtų kur palikti savo vaikus.
– Su kokia nuotaika laukiate Rugsėjo 1-osios?
– Su džiugia. Tikiuosi, kad kolektyvas yra atviras naujovėms, kad dirbdami komandoje sieksime pagrindinio tikslo – ugdyti visavertį žmogų.
– Ačiū už pokalbį. Sėkmės Jums!