
Birželio 27 dieną Nausodžio seniūnijos salėje būriavosi Varkalių kaimo Sodo gatvės gyventojai. Žmonių ir seniūnijos iniciatyva sušauktame susirinkime bandyta ieškoti sprendimo dėl minėtosios gatvės. Problema ta, kad eismas ja labai pasunkėjęs – jai mirtinai reikia remonto. Įdomu tai, kad šia gatve rieda ne tik vietinių žmonių transportas – ja naudojasi ir uždaroji akcinė bendrovė „Plungės vandenys“, kai reikia pasiekti čia esančius miesto vandentiekio ir nuotekų valymo įrenginius. „Kodėl Savivaldybė nieko nedaro, juk tai jos įmonė ardo gatvę?“ – piktinosi varkališkiai.
Susirinkime, be grupelės Sodo gatvės gyventojų, dalyvavo Nausodžio seniūnas Darius Preibys, vicemerė Asta Beierle Eigirdienė, Savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus vedėjas Martynas Čiuželis.
Seniūnas susirinkusiesiems priminė, kad prieš visas diskusijas pirmiausia reikia nuspręsti, ar Sodo gatvėje gyvenantys žmonės atsisako anksčiau išsakyto reikalavimo, kuris buvo pasiekęs Savivaldybę ir kurį ne kartą nagrinėjo Saugaus eismo organizavimo komisija.
Priminsime, jog minėtosios gatvės gyventojai Saugaus eismo organizavimo komisijai buvo parašę prašymą, kad ši leistų jų gatvėje pastatyti ženklą „Gyvenamoji zona“ ir apriboti sunkiasvorio transporto eismą. Buvo aiškinama, kad sunkiasvoris transportas labai gadina kelią, o greitai lekiantys automobiliai kelia grėsmę pėstiesiems. Po diskusijų buvo nutarta, kad dalyje Sodo gatvės, nuo Pušies gatvės iki Kulių gatvės, bus pastatytas ženklas, draudžiantis gatve važiuoti technikai, sunkesnei nei 8 tonos.
Tačiau sprendimas kol kas neįgyvendintas ir liko „įšaldytas“, nes atsirado svarstymų, jog tai neišgelbės nuo esminės problemos – gatvės blogos būklės, o ir sudarytų sunkumų varkališkiui ūkininkui Dainiui Rojui. Dalyvaudamas susirinkime ūkininkas nesigynė, jog tenka ūkio reikalais Sodo gatve važiuoti sunkiasvore technika, bet tikrai ne kasdien, o ir plačios sunkiosios technikos padangos esą neįspaudžia tiek asfalto ir jo negadina kaip lengvosios mašinos. Kito kelio į savo laukus jis neturi.
Kaip bebūtų, susirinkę Sodo gatvės gyventojai buvo vienodos nuomonės – jiems vis dėlto reikia ne eismą ribojančių kelio ženklų pastatymo, o gatvės remonto! Varkališkiai reiškė nepasitenkinimą Savivaldybės atstovams: kodėl valdžia nieko nedaro, kodėl nesirūpina jų gatve, juk ja dažnai važinėja Savivaldybei pavaldi bendrovė – „Plungės vandenys“?! „Mūsų kelią „suėdė“ Savivaldybės įmonė“, – pyko vienas Sodo gatvės gyventojų. Kaip žinome, Varkaliuose, Sodo gatvėje, yra įrengti „Plungės vandenims“ priklausantys vandentiekio ir nuotekų valymo įrenginiai. Todėl čia dažnai tenka važinėti šios bendrovės transportui ir technikai, kuri išgabena tuose įrenginiuose susikaupusį dumblą.
Pradėjus ieškoti „kaltųjų“ dėl Sodo gatvės dangos ardymo, pastabą turėjo ir seniūnas D. Preibys. Seniūnijos vadovas minėjo, jog, atliekant Varkalių gyvenvietės pagrindinės gatvės ir Plungės pietinio aplinkkelio rekonstravimo darbus, rangovės įmonės „Šiaulių plentas“ technika dažnai kursavo Sodo gatve. Taigi „potencialių kaltininkų“ galima būtų surasti ne vieną.
„Tačiau mūsų tikslas tikrai nėra supriešinti žmones, bendroves. Ieškokime sprendimo“, – kvietė D. Preibys. O pats realiausias sprendimas būtų minėtąją gatvę remontuoti Savivaldybei su gyventojų prisidėjimu – tokį siūlymą turėjo vicemerė ir M. Čiuželis. Valdžios atstovams teko nuliūdinti žmones, kad, nepaisant visų išsakytų priekaištų dėl Savivaldybės neveiklumo, sutvarkymo pirmumo teisės ši gatvė neturės: ji neįtraukta į prioritetinį tvarkytinų gatvių sąrašą.
„Pažiūrėkite į kepyklos rajono gatveles, ten žmonės net asfalto nėra turėję, Beržų gatvė trejus metus remonto laukia, kitos ir dešimt metų jo nesulaukia. Šiuo metu Savivaldybėje visiškai nėra resursų, kad galėtume imtis jūsų gatvės remonto“, – kalbėjo A. Beierle Eigirdienė.
Valdžios atstovams varkališkiai pradėjo priekaištauti, kad pažiūrėtų į Rietavo savivaldybę – gatvės puikiai sutvarkytos. „Nereikia mūsų lyginti. Žinote, kodėl ten taip yra? Todėl, kad anksčiau įdomiai būdavo skirstomos kelių priežiūrai skirtos lėšos – nepaisant savivaldybių dydžių, mus pasiekdavo vienodos sumos keliams taisyti. Mes turime gerokai daugiau gatvių tvarkyti“, – replikavo kiek nuo tokios pastabos susierzinusi vicemerė.
Taigi Sodo gatvės sutvarkymas su pačių gyventojų prisidėjimu padėtų norimo remonto sulaukti greičiau. Pagal esamą tvarką iš gyventojų reikalingas būtų 20 proc. prisidėjimas. „Mūsų gatvėje nėra milijonierių“, – turėjo pastabą varkališkiai. Todėl sutikti su tokiu pasiūlymu Sodo gatvės gyventojai neskubėjo.
D. Preibys informavo, kad apie 2 kilometrų 800 metrų ilgio Sodo gatvės remonto minimali sąmata būtų apie 201 tūkst. eurų (skaičiuojant pagal kelio remonto aprašą). Savaime suprantama, tokie skaičiai žmones gąsdina. „Be 1 000 eurų kiekvienai sodybai, sakykim, vargiai išeis“, – manė seniūnas.
Diskutuojant apie prisidėjimo galimybes buvo prisimintas prieš kurį laiką gautas žodinis „Plungės vandenų“ pažadas, jog tokiu atveju bendrovė neliks nuošalyje ir yra pasirengusi prie kelio remonto pridėti apie 50 tūkst. eurų. „Gaila, kad bendrovės atstovai nesiteikė atvykti į susirinkimą, nors kvietimas buvo išsiųstas“, – sakė varkališkis Virginijus Petraitis.
Pastebėta, kad viso šio reikalo nuošalyje nelikti turėtų ir dar viena Sodo gatvėje įsikūrusi įmonė – UAB „Baldų divizija“. Juk, žmonių teigimu, šia gatve pastarosios transportas taip pat kursuoja kiekvieną dieną. „Pažadu su „Baldų divizija“ pasikalbėti“, – žmones patikino seniūnas.
Nutarta, kad Sodo gatvės gyventojai iki rugsėjo mėnesio galutinai apsispręs, ar nori ir gali prisidėti prie gatvės remonto savo asmeninėmis lėšomis. „Čia jau jūsų reikalas, kaip nuspręsite, bet, manau, būkime solidarūs, jei norime geresnėmis gatvėmis važiuoti. Pažiūrėkite, kad gal kokiai senutei, daugiau prasėdinčiai namuose, nereikėtų dengti lygiavertės sumos“, – siūlė vicemerė.
Savivaldybės atstovai žmonėms pažadėjo imtis atsakomybės ir dėl prisidėjimo prie Sodo gatvės remonto pradėti diskusiją su „Plungės vandenimis“. Taip pat varkališkiams akcentuota, jog jeigu jie ir apsispręs dėl gatvės remonto su prisidėjimu, jų prašymas bus svarstomas dėliojant ateinančių metų rajono biudžetą, o tai įvyks tik kovo mėnesį.
Na, transporto paslaugos ir ta rinka tikrai prisideda prie kelių būklės. Bet juk mes visi naudojamės to vaisiais? Jei ne sunkvežimiai, neturėtume grietinės kur nusipirkti.