Iki metų pabaigos pievoje už Akademiko Adolfo Jucio progimnazijos turėtų atsirasti nauja aktyvaus laisvalaikio zona – velotrasa. Plungės rajono savivaldybė apie tokio objekto įrengimo būtinybę ėmė galvoti po to, kai, nuardžius nusidėvėjusią riedutininkų trasą, buvusią šalia „Ryto“ pagrindinės mokyklos, riedutininkai, riedlentininkai, dviratininkai ir paspirtukininkai liko be vietos, kur galėtų išlieti susikaupusią energiją.
Kad velotrasa Plungėje reikalinga – neabejota, diskusijos buvo kilusios tik dėl tinkamiausios vietos parinkimo. Gyventojai norėjo, kad toks objektas atsirastų skvere tarp J. Tumo-Vaižganto ir A. Jucio gatvių, šalia „Supermiesto“ aikštelės. Ir jų noras suprantamas – juk tėvams labai patogu, kai vienoje vietoje skirtingo amžiaus vaikai gali rinktis skirtingas pramogas.
Vis dėlto, įvertinus tai, kad velotrasai reikalingas nemažas žemės plotas, o joje važinėjantys vaikai ir jaunimas keltų didžiulį šurmulį, kas greičiausiai nepatiktų šalia esančių daugiabučių gyventojams, projektui parinktas kitas sklypas. Kaip sakė Plungės rajono savivaldybės administracijos direktorius Dalius Pečiulis, pagal surinktų balsų skaičių laukas už Akademiko Adolfo Jucio progimnazijos, plungiškių nuomone, buvo antra tinkamiausia vieta velotrasai. Lokacija patogi ir tuo, kad ši vieta gana nuošali, nors yra netoli Jaunimo centro ir atnaujintos Plungės jūros pakrantės.
Svarstyta, kad užmojo įgyvendinimas galėtų kainuoti maždaug 150 tūkst. eurų. Bet, kaip džiaugtasi per neseniai Savivaldybėje vykusią spaudos konferenciją, darbus pavyko nupirkti daug pigiau – velotrasa rajono biudžetui kainuos maždaug 95 tūkst. eurų. Darbų sutartis pasirašyta su įmone „Plungės lagūna“.
Planuojama įrengti dviejų lygių asfaltuotas trasas su skirtingais kalneliais ir posūkiais. 45–55 metrų trumpoji trasa bus skirta mažiesiems aktyvaus laisvalaikio mėgėjams, o 100–115 metrų ilgio didžiojoje trasoje važinėjimo įgūdžius lavins vyresni, labiau patyrę paspirtukininkai, dviratininkai, riedlentininkai, riedutininkai. Asfalto danga pasirinkta dėl to, kad ja patogiausia riedėti.
Šiuo metu velotrasa projektuojama, tad galutiniai sprendiniai dar neaiškūs. Vizualizacijoje buvo numatyta, kad aktyviam poilsiui skirtoje erdvėje atsiras ir kita infrastruktūra – ženklai, suoliukai, šiukšliadėžės, žalioji zona.
Nors projekto svarstymo stadijoje kalbėta ir apie medinių riedlenčių parką, šios idėjos atsisakyta. „Kalbėjome apie medines rampas, tačiau nuspręsta su jomis neskubėti. Medines reikėtų kas keleri metai atnaujinti, o tai Savivaldybės biudžetui kaskart kainuotų po 10–15 tūkst. eurų. Betoninės rampos – amžinos, bet jų įrengimo kaina keliskart didesnė. Riedlentininkai kuo puikiausiai galės riedėti trasomis, o iškilus rampų poreikiui, jas bus galima įrengti įgyvendinant kitą projekto etapą“, – „Plungei“ kalbėjo D. Pečiulis.
Velotrasos – puiki aktyvaus poilsio vieta, sujungianti sportą ir laisvalaikį į viena. Riedėjimas jomis stiprina fizinę formą, lavina koordinaciją. Jaunimas mėgsta judėti, tad tikimasi, kad puikiai įrengta zona pritrauks daug jaunų žmonių, skatins plungiškių šeimas rinktis aktyvų laiko leidimo būdą.