
Artėjant Plungės rajono savivaldybės 2024 metų biudžeto svarstymui ir tvirtinimui, Savivaldybėje dar kartą grįžo prie velotrasų komplekso, kurį norima įrengti už Akademiko Adolfo Jucio progimnazijos, temos.
Pasitarime dalyvavo Plungės rajono savivaldybės meras Audrius Klišonis, Savivaldybės administracijos direktorius Dalius Pečiulis, mero patarėjos Anastasija Bojog ir Vilma Šarnienė, Vietos ūkio, Architektūros ir teritorijų planavimo, Švietimo ir sporto skyrių atstovai, išklausyta ir šį sportą bei jo infrastruktūrą išmanančio specialisto nuomonė.
Jei Savivaldybės taryba pritars, kad 2024 metų biudžete būtų numatyta lėšų velotrasų kompleksui, tikėtina, kad šis objektas ar bent jau jo dalis mūsų jaunimą nudžiugintų dar šiais metais.
Juk po to, kai buvo nuardyta prie „Ryto“ pagrindinės mokyklos buvusi avarinės būklės rampa, jaunieji plungiškiai riedlentininkai ir dviratininkai nebeturi jiems skirtos erdvės. Suprantant, kad jaunimui reikia vietos pajudėti, energijai išlieti, svarstyta galimybė mieste įrengti velotrasą ir riedlenčių parką, ieškota tam tinkamiausios erdvės. Renkantis vietą, pirmenybė teikta teritorijai už Akademiko Adolfo Jucio progimnazijos – šalia Plungės jūros ir miegamųjų rajonų, o kartu ir atokiau nuo gyvenamųjų namų.
Planas toks: trasų kompleksas, susidedantis iš dviejų asfaltuotų velotrasų ir medinio riedlenčių parko. Visa ši infrastruktūra tinka paspirtukams, riedučiams, riedlentėms ir dviračiams. Bendras komplekso plotas – 3100 kv. m.
Teritoriją planuojama suskirstyti į tris etapus. Pirmasis – pradedančiųjų velotrasa (972 kv. m, trasos ilgis 71 m), orientuota į naujokus ir vidutinių įgūdžių lankytojus. Į šią velotrasą būtų integruoti pagrindiniai riedlenčių parkuose randami laisvojo stiliaus elementai – turėklai, dėžės, tramplynai šuoliams, leidžiantys nedidelę teritoriją išnaudoti platesniam lankytojų ratui.
Antrasis etapas – pagrindinė velotrasa (1495 kv. m ploto, trasos ilgis – 182 m). Ji – vidutinio dydžio, tinkanti vidutinio ir pažengusio lygio lankytojams bei regiono, Lietuvos ir Baltijos šalių lygio renginiams organizuoti.
Trečiasis etapas – rietdlenčių parkas (504 kv. m). Jis skirtas vidutinio ir pažengusio lygio lankytojams, orientuotiems į laisvojo stiliaus sportus, – paspirtukininkams, riedlentininkams, riedutininkams, BMX dviratininkams.
Svarbiausi faktai apie velotrasą: minimali priežiūra, nesukelia triukšmo, tvari, atspari oro sąlygoms, saugi, unikalaus dizaino, įsiliejanti į miesto infrastruktūrą, kuriama pagal šveicariškus kokybės ir saugumo standartus, skirta bet kokio amžiaus žmonėms, turintiems skirtingus įgūdžius, ir visoms nemotorinėms transporto priemonėms.